• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Poppy Lee

Tack alla söta vänner för pepp angående den gravida kollegan! Det känns lite bättre idag, men natten var urjobbig med massor av ångest och oro. Jag ångrar faktiskt att jag berättade för henne att jag är gravid, det hade varit så mycket lättare om jag inte hade sagt något alls.

a80: vad starkt av dig att våga berätta för din kompis hur det känns. Jag vet inte riktigt om jag vågar säga någonting än till min kollega, men går det illa för mig kanske hon fattar att jag inte orkar med att träffa henne. Vi hade en annan kollega som fick tre mf på raken (nu har hon dock fått en son!) och vi har pratat om att inte utsätta henne för barn- eller gravidprat (på min inrådan), så jag hoppas att hon fattar att det här är känsligt även för mig.

Lycka: men vilken jubelidiot till kollega! Markerade du på något sätt gentemot henne? Förstår att det känns motigt att gå till jobbet om det befolkas av sådana människor.

Idun: precis så känner jag, att jag snart inte har några vänner kvar. Det slås in små kilar i vänskaperna hela tiden, det skapas avstånd och vänskapen blir inte densamma. Är du nervös inför ditt vul förresten? Visst är det i dagarna?

Mitt vul är på måndag. Just nu känns det som att jag inte vill gå tidigare, eftersom jag har massor att göra de närmaste dagarna som inte skulle bli gjort om det visar sig att jag fått MA. Så jag ska försöka vara "(o)lyckligt" ovetande fram tills måndag den 22:a! Men jag mådde faktiskt lite illa imorse kan förstås bero på förkylning + jobbig natt + stark önskan att ha symtom, men det är ju bättre än ingenting!

• Poppy Lee

Cia: vad skönt det låter med att vara bänkad i soffan med bebis. Avundsjuk, moi?

• Cia o krabaten

Poppy: ja jag klagar inte.
    E tycker vi är lite tråkiga däremot

• Mikes bride

Hej Alla!
    Har inte skrivit på ett tag, men har försökt att läsa ikapp tråden. Reagerar också på alla jubelidioter som bara vräker ur sig vad som helst utan ngn som helst empati för en medmänniska i en urjobbig sits!
    Jag tycker inte att man ska behöva dölja sin sorg i ett sånt tillfälle, utan låt gärna en ful groda hoppa ur mun tillbaks! ;)

På fredag ska vi äntligen på återbesök hos läkaren. Proverna verkar vara normala och jag har hjärnstillestånd och kommer inte på en enda fråga att ställa till henne! Tips nån?

Kram på er!

• Laban82

Det jag tycker är extra jobbigt är när typ någon gravid har ont i ryggen eller nått och hela kaffe rummet tycker synd om den gravida och oj oj va jobbigt hon måste ha osv.
    En arbetskompis som står i adoptions kö brukar inte vara sen på att säga till dom "oj vad jag skulle vilja ha ont i ryggen" det brukar få tyst på dom flesta. Själv håller jag tyst om mina missfall, någon enstaka som vet på jobbet, men ibland skulle man bara vilja skrika åt dom.

Man får "oja" sig när man är gravid men det beror på HUR man gör det. Ibland känns det bara som dom vill såra en

Kram alla.

• carroseb

Hallå!!!
    Jag har 2 barn men när jag var 15 år så fick jag missfall och sen när jag var 19 blev jag mamma till en pojke men sen innan vi fick min dotter så fick jag 5 missfall och det var jobbigt!!Det var tillochmed en gång jag fick missfall så sa doktorn att ni e så unga så ni kan ju bara försöka igen precis som att det gjorde väl inget att dom fick missfall typ jag blev så himla ledssen när han sa det!!!

• strumpan73

Oj nu var det länge sen jag skrev.. Men jag har läst nästan varje dag. Jag håller tummarna för er som behöver det och glädjs med dom som det går bra för.

Jag är inne på min tredje vecka på havandeskapspenning. Det har varit mycket ändå eftersom vi har köpt hus! Vi bor i ett parhus nu men vi ville ha enplan och barnvänligare. Sambon åkte till USA på jobb imorse blir borta nästan två veckor, känns inget vidare men det ska väl vara lugnt då jag är i v 32+3 nu, men man vet ju aldrig....

• mammawannabe

Poppy: Vad bra att det känns lite bättre idag ang kollegan och jippi för dina pytte-symtom. Hoppas SÅ mycket att det ska gå bra den här gången för dig. VUL på måndag - jag börjar nedränkningen!

Idun: Bra bra med dina symtom oxå och lycka till med ditt VUL på torsdag.

Här är en till som varit och sett Mamma Mia nyss (förra veckan). Tycker musiken (såklart) och Meryl Streep stod för hela behållningen. Är oxå ett stort fan av MS redan innan och shit vad bra hon var!

Inga vidare kollegor Lycka . Varför ska det vara så svårt att höra av sig eller tänka sig för vad man säger. Egen rädsla och obetänksamhet, okej men ändå, man blir ju så ledsen. *kram*

Cia: Låter som en radikal förändring när det gäller frisyren. Foto?? . Hoppas Alvin är bättre med förkylningen.

Gravida i ens närhet. Jag har oxå en kompis som jag fick veta att hon är gravid för ca 1 måndad sen. Jag klarar inte av att prata med henne. Klarar av att ses om det är i grupp men det är ändå j*vligt jobbigt. Har en annan kompis som ska ha sitt andra barn typ imorrn och henne har jag inga problem med alls. Känns helt ok att tom fråga om graviditen och hela konkarången. Båda hennes grav har kommit till enl plan och varit gräddfilsvarianten. Förstår inte varför man kan känna så olika.

Känner verkligen igen känslan att bekantskapskretsen minskar. Upprepade MF är verkligen stigmatiserande . Sån enorm tur att ni kära tråd-människor finns. på er!

Igår var jag i a80-land (sjukhuset här i stan). Spanade på alla yngre kvinnliga läkare jag mötte i korridorerna, men såg ingen med namnskylt som det stor a80 på

Babblar: Lycka till nu med nya försök med justerad behandling!

Mikes Bride: Har ni pratat om eventuell behandling vid en kommande graviditet tidigare? Det skulle jag fråga om, om läkaren är villig att behandla med blodförtunnande typ Tormbyl och/eller Heparin oavsett om provresultaten är normala (om du själv är inne på att du vill testa det förstås). Har det gjorts någon undersökning av din livmoder tidigare förrutom VUL. Om inte kan kanske en HSG-undersökning vara bra att få gjord.

LillaD: Hur är det med dig?

Kram alla!

• fruZ

Mwb, jag jobbar i Motala den här veckan Men om ett par veckor börjar jag jobba på psyk, så bryter du ihop då ska jag minsann ta hand om dig

Jag undrar om det månne kan vara spökveckor på G här. Idag har jag nästan inte mått illa alls... Men det värsta av allt är att jag har nattliga svettningar av och till och det brukar jag alltid ha innan jag får mens och när graviditeter avstannar... Hua! Hoppas det bara är ett tecken på att HcG sjunker lite. Är det nån av er lyckligt gravida eller mammor som haft så? (vaknar dyblöt mitt i natten)
    *längtar efter att min angelsound ska komma, men vet inte om jag vågar använda den*

• fruZ

Undrar oxå vart LillaD har tagit vägen. Men hon kanske har FL-paus.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7