• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

Idun: Håller tummarna hårt idag!

MWB: Skönt att dte såg bra ut och bra att kroppen är redo även om inte du är det. Ta din tid.
    Konstigt att han håller på och ändrar rekommendationer n u när han ska sluta!
    Man tycker att han kunde köra på de få månader som är kvar... Finns ju ingen att fråga sen ju!

Poppy: Härligt med lite illamående iaf!

Bling: Inte konstigt att du känner dig sliten med 70timmars veckor! Blir en ny semester efter det va?

kramar om alla och saknar några...
    Strumpan såg jag en snabbis härom dagen.
    LillaD, min lilla Mcc, var är du? Hoppas allt är ok med dig och familjen iaf.

• mammawannabe

Bling: 70-timmars veckor låter slitigt. Förstår att det lätt kan bli så för dig som egen företagare och förhoppningsvis är det ju stimulerande också. Inte glömma återhämtningen efter en hård jobbperiod bara! *Lova* Det börjar väl närma sig återbesök för provresultat snart för er eller?

Poppy: Jag blev också förvånad att han ändrat sig när det gällde min behandling men han sa inte att det var några generellt ändrade rekommendationer, det fick jag inte intrycket av. Jag har ju en förhöjd faktor VIII (koagulation) i min diagnos, vet inte om det är det som gör att han ändrade sig kanske. Heparinet ska injeceras. Tråkigt med förkylning och feber, tror som Bling att det inte är någon fara alls. Illamåendet låter hoppfullt!

*öser på med kramar till tråden oxå härifrån*

• babblar på

MWB: då är cystan nog borta vad skönt. Var på samma ställe som du och gjorde hsg och hade en trevlig läkare jag med. Jag fick också en snygg bild
    Hmm men heparin...var det nåt du skulle ta innan också eller? Jag har inte hört nåt om att jag ska ta heparin iaf.
    Däremot så har han sagt till mej 2T innan plus och 1 T efter. Fast nu ska jag testa med bara 1T då

poppy: men illamående var ju lite skönt ändå väl. Bra för psyket Fast om man tex gör havregrynsgröt kan man ju få kväljningar ändå..urk

Ska kolla mivitotal..har även hört om nåt som innehåller folsyra b12 och b6. Jag skulle äta b12 också...kasnke för att jag itne äter kött? Mina värden var bra

Bling:Hoppas du snart får vila lite ..låter riktigt jobbigt med 70timmars veckor

LillaD: ja var är du??? Hoppas också att vår mcc mår bra!

• babblar på

mwb: aha nu läste jag varför du tar heparin
    De där faktor:na kan inte ändra sej om man fått neg. en gång va? Nån som vet?

• mammawannabe

Babblar: VA havregrynsgröt är ju smarrigt ju, sitter just precis nu och äter det

Heparinet är från plus enligt dr B, inte innan.

Visst var det häftig bild, skulle vilja haft den med mig .

Mivitotal innehåller alla B-vitaminer. Folsyra 400 mcg per dagsdos.

• mammawannabe

Fast iof mitt Faktor VIII-värde har tagits två gånger och ena gången klart förhöjt och andra gången precis på gränsen förhöjt.

*kliar mig i huvudet och skickar frågan vidare och hoppas någon annan kan svara babblar*

• babblar på

nä de borde väl inte ändras va? Känns inte så.
    Jag fick med mej min bild hem

• babblar på

hmmm aha säger du det Då kanske de kan ändras???

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7