• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • mammawannabe

Lilleskuttan: Tack, idag är en bra dag efter positiva besked från HSG-röntgen och Lucinabesök igår. Ska bara samla mig lite innan vi troligen startar upp bäbisverkstan nästa ÄL (om ÄL kommer som den ska vill säga).

• Idun 78

Poppy, jag har offrat MÄNGDER med chips till vul-guden! Åt upp en hel påse innan jag gick in för att göra VUL:et för jag var så nervös. Jag ska offra en hel påse chips åt dig också inför måndagen.

Lycka, jag säger som a80. Fokusera på att de två timmarna går bra! Tids nog kommer du orka mera. Jag ska offra chips åt dig också fram till den 29e. Vad schysst att du ska till Lucina i dagarna och se att allt ser rätt ut. De är verkligen fantastiska DrB och I! Du vad tyckte du förresten om Dr Nie? Du var väl där flera gånger inför FET eller hur?

MWB, Härligt! It's a date!

• Finessan

Hurra för trådens alla superräkor!!!!

Poppy, nu är det din räka på tur som jag misstänker starkt är en superräka den också.

• Mikes bride

Hörrni, kan man kräva av landstinget att dom kollar TNF-alfa och ANA, fast jag knappt själv vet vad det innebär? Eller blir man totalt idiotförklarad tror ni?
    Sitter och försöker förbereda mig innför morgondagen.

• Lilo75

Jag vet inte varför de var så öppna för att ha dit mig...Kanske för att jag och min man har fått så många barn utan problem förut..Men gud..det kändes inte riktigt rätt att skriva här förlåt !! Men tror att det kan vara orsaken faktiskt...

Lycka77 skrev 2008-09-18 20:50:20 följande:
    Lilo, ska du till cvl i Uppsala??  Jag går där och gör ivf och mina mf vill de inte ens ta i med tång!!!
  • Cia o krabaten
    Lilo75 skrev 2008-09-18 23:46:47 följande:
    Jag vet inte varför de var så öppna för att ha dit mig...Kanske för att jag och min man har fått så många barn utan problem förut..Men gud..det kändes inte riktigt rätt att skriva här förlåt !! Men tror att det kan vara orsaken faktiskt...
    Lilo: Jag har också ett barn sedan innan som gick enligt skolboken (Här inne kallad "gräddfilsgraviditet" ) och de ville inte ta emot mig som jag sa i andra tråden.

Idun: Jippi!!!!!! Heja räkan! (ang datum så ädrades mitt 12 dagar de första 13v )
    Nu är det Poppys tur här näst.

Lycka: Jag håller med de andra: 2h åt gången bara. Klart du är slut! Men sen var det inte så mycket värre med 3h upplevde jag.
    Snarare att man hann med att göra något annat än att komma dit, säga hej och sen gå hem
  • babblar på

Idun: åh vad underbart! äntligen ett hjärta...du hade väl heller aldrig fått se nåt innan va? Heja heja Nu går det bra!

Lycka: hoppas att det går bra för dej på tisdag

Hej Lilo !

Lilleskuttan: Härligt redan halvtid! Oj vad tiden går. Håller tummarna för ditt Ul

ego: Jag tvivlar igen på att jag någonsin får barn. För på mej har ju inte DrB:s grejer funkat alls hittills? Det verkar funka på nästan alla härinne direkt. Jag har ju gått där hela året. Och nu fick jag ju bara ta om gamla prover förutom järnet som jag bad dem kolla. Jag vill att det ska funka på mej också! Snälla Jag hoppas att det är så att jag ska ha en T och att det nu går vägen.

• Poppy Lee

lilleskuttan: ja, vad tiden går fort! Spännande med r-UL. Ska ni ta reda på könet?

mwb: är du säker på att ni inte ska köra denna ÄL då? Tänk på att det brukar vara lättare att bli gravid efter cystkurer , men jag ska inte pressa dig, man måste ju känna sig redo mentalt också.

Mikes bride: tvivlar på att du får gehör hos landstinget för dessa prover. Möjl. testar de ANA, men tnf-alfa har iaf jag aldrig hört någon som testat i den offentliga vården.

Idun: Åh, chips, det gillar nog guden! Mitt vul är på morgonen, så du får sitta på jobbet och gluffa

Cia och Finessan: tack för pepp! Jag mådde faktiskt illa imorse igen. Men samtidigt vågar jag inte börja ta ut något förrän jag sett ett hjärta slå. Någon som vet om det är vanligt att må illa även om fostret dött? Man undrar ju om det är prog. som orsakar illamåendet, fast då borde det väl ha kommit tidigare, när jag började med det, och inte nu hux flux i vecka 8? Är rätt rädd för att detta är ett MA. Samtidigt tänker jag, att ska det bli mf/ma, kan det lika gärna bli ett tidigt och inte sent som jag brukar få.

BP: inte tvivla nu gumman! Ditt förra mf kan ju ha varit ett oundvikligt, "normalt" mf för det första. Och för det andra kan det ju vara så att du är en sådan som bara behöver en T. Själv tar jag ju bara en T och tror också på den dosen för min del.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7