• Lilo75

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej allihop!!!
    Tyckte att det var dags att presentera mig litegrann, då jag varit härinne och kikat flertalet ggr...*s*

Jag är en 33årig flerbarnsmamma som försöker få till en liten till, som blir vårt sista barn.

Men för att göra en lång historia kort så kommer den här:

I oktober 2006 bestämde min man sig för att han inte ville ha fler barn och steriliserade sig den 26/10-06....Beslutat var nog lite väl impulsivt bestämt, för redan efter ett halvår ångrade han sig....(Vad va det jag sa!!!)

Efter ett gäng efterforskningar så får han till slut en remiss till Örebros Universitets Sjukhus och genomgår en vasovasvasektomi...(som vi fick betala privat för ,23.000:-..

Vi fick vårt första plus redan i januari men slutade i mf .v6...
    Efter provsvar på 2a spermaprovet i februari, får vi veta att min man är helt återställd och fullt fertil igen.

I mars plussar vi igen...men får mf i slutet av v.5..
    I juni får vi plus med cb igen ....och får mf i v.5 igen!!!

Då börjar jag inse att det är nåt som inte stämmer....Har aldrig fått mf sen jag fick mina barn, fick det innan jag blev med min äldsta då i v.11..

Blir gravid igen i augusti och får mitt 4e mf i v.5...

Har nu tagit kontakt med privat sjukvård för hjälp....För jag orkar inte gå igenom ett enda mf till!!

Ja det var ju lite om mig och min bakgrundshistoria iaf, känns skönt att ni finns...Man kan ju verkligen känna sig som den ensammaste i världen ibland//Lilo

• Lilo75

Jag så kontaktade CVL redan efter mitt mf i Juni....så därför blev det dem jag kontaktade nu iom mitt mf i september!!
    Har ju fått höra en del här att de inte e så kunniga på "riktiga mf utredningar"....Men jag börjar där nu så får jag se vad det leder till...Jag hoppas på att jag bildar för lite progestron (önsketänkande kanske)...eller att det är en konkret orsak, som myomer, cysta etc...
    Nej usch jag vet bara att jag vill veta vad det är som gör att jag inte får behålla grav..

Men som sagt jag e inte främmande för att byta klinik, om det visar sig att de inte kan sin sak eller är nonchalanta!!!
    //Lilo

• Lilo75

Jag vet inte varför de var så öppna för att ha dit mig...Kanske för att jag och min man har fått så många barn utan problem förut..Men gud..det kändes inte riktigt rätt att skriva här förlåt !! Men tror att det kan vara orsaken faktiskt...

Lycka77 skrev 2008-09-18 20:50:20 följande:
    Lilo, ska du till cvl i Uppsala??  Jag går där och gör ivf och mina mf vill de inte ens ta i med tång!!!
  • Lilo75

Hej nyss hemkommen från en halvdag i Uppsala !!
    Var på Elisabethsjukhuset kl 12.00....och ni hade ganska rätt ang mf utredning.....

Men jag träffade en urgullig läkare Karin Rova, efter snack om min historia så tyckte hon att det var uruselt att kk i Nyköping inte ville kolla mig efter mina mf..

Hon berättade även att hon inte var nån expert på mf..men hon tyckte definitivt att jag skulle träffa en gyn.spec redan från plusset och framåt, för att kolla mina hcg värden, fick telenr till en som hon varmt rekommenderade . Gav mig även tips på att kolla sköldkörteln...gör det på vanliga Vc sa hon...

Kromosomtest tyckte hon inte vi behövde göra då vi har friska barn innan..
    Vul visade på en tillsynes frisk livmoderslemhinna och två äggstockar fulla med äggblåsor...Kändes jätteskönt, Hon såg oxå att ägget precis lossnat, så nu ni!!!

Hon pratade även varmt om trombyl..Jag fick faktiskt ett recept på Crinone 8% progestron vaginalgel, som jag tar 1gång per dag fram till pluss sen 2ggr om dagen..

Jag kommer även ta 1/4 dels Albyl Minor 250mg
    Kommer kontakta den här mannen som hon pratade om som forskar kring tidiga mf...

//Lilo

• Lilo75

Grattis Stella!!! Vad härligt för dig!!

Cia och krabaten:
    Läkaren finns i Katrineholm Peter Kärringer heter han!!

• Lilo75

Har för mig att kliniken hette Victoriakliniken nåt sånt..

Lilo75 skrev 2008-09-20 09:20:53 följande:
    Grattis Stella!!! Vad härligt för dig!! Cia och krabaten:Läkaren finns i Katrineholm Peter Kärringer heter han!!
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7