• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • fruZ

Mikes Bride; grattis till en bra läkare! Och vad spännande med studien. Här i Linköping ska det starta nåt slags studie på Innohep i vår berättade min drG i ett mail förra veckan. Verkar som om det händer grejer på missfallsfronten nu! Tänk om det snart finns evidens för hur man ska behandla upprepade missfall.

• Bling1975

MWB - vilket skräckscenario. Hua. Måste säga att det var lite väl okänsligt av dem.

Jag måste säga att det inte var åldern som gjorde att jag grinade hela dagen. Min mamma har i alla år som hon har haft mobiltelefon skickat mig ett "födelsesms" med min längd och vikt och skrivit något rart om hur lycklig hon var för xx år sedan. Det gjorde hon även i år och då brakade det för mig, det blev en så stark påminnelse om att jag inte har fått uppleva den lyckan och vilket jävla skitår jag har haft sedan sist, med både cancern och två missfall. Sedan blev jag väl lite påmind om att det har gått tre år sedan vi började drömma på allvar om barn. Då var vi lite besvikna på att vi inte skulle få barn innan 30 som vi hade tänkt, men lite företagande hade kommit emellan...

Men nu mår jag lite bättre, hade hela familjen här på middag ikväll

Igår var det kompisarna på middag, men då var det jobbigare eftersom en av mina bästa vänner meddelade att hon just hade plussat med nummer 2 och ville att jag skulle veta det först.

Spännande med alla nya studier.

Poppy - håller tummarna imorgon! Kram

Stitch längtar efter Lilo
  • Lycka77

Lilo - Trist att läkarbesöket inte gav mera, men trevligt med ett namn på en läkare som kan vara värd att kontakta, de bra läkarna är ju svåra att hitta. Om läkaren ställde sig positiv till T varför skrev hon inte ut det åt dig?

Stella - grattis till +!!

a80 - Fy vad tråkigt med din kompis   skönt att det verkar som ni kan prata med varandra iallafall och att hon kan få stöd av dig.  
    Grattis till dina 12 veckor!! Håller tummarna på tisdag, men det är klart att det kommer att se bra ut!

poppy - Förstår att du är så nervös för morgondagen, tummarna hålls så hårt, så hårt!!!

Bling och mw - Det gör mig ledsen att läsa om era födelsedagar och firanden, men jag förstår er så väl, hoppas att nästa års dagar kan bli bättre.

Mikesbride - Skönt att ni fick träffa en bra läkare. Spännande med studien! Var det så att de 3 grupperna fick olika blodförtunnande medel, eller kommer någon grupp att bli utan behandling? Vet du vilka olika medel som kommer att användas.

Själv har jag varit bortrest under helgen och nyligen kommit hem.
    Inga nyheter på min front ännu.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Idun 78

Hej allihopa! Just hemkommen efter en väldigt lugn och skön helg på landet. Av ngn anledning verkar mina symptom alltid avta på helgerna, så även denna gg. Kanske för att man är mer avslappnad och utvilad? Läskigt är det iaf...

Bling och MWB, ja födelsedagar är dessvärre inte längre de roliga tillställningar man hade velat att de skulle vara... Jag hoppas iaf att ni kanske hade det lite mysigt med era män över en god middag eller så. Det sista man vill ha som sagt är en stor fest, men att bara göra ngt mysigt med sin man kan förhoppningsvis göra en på lite bättre humör. Jag skickar iaf över en massa födelsedagskramar samt dansar lite åt plus-guden för er!

Bling, när får du svar på dina prover? Borde inte det vara snart?

Mikes bride, vilken spännande studie! Lova att hålla oss uppdaterade! Det här var väldigt goda nyheter tycker jag, särskilt som Lucinakliniken nu snart lägger ner.

HK, vad härligt att höra att dina leder är bättre än på länge! Nu blev jag riktigt riktigt glad!!!

Mammarazzi, Åh vad jag håller tummarna att du får jobbet!!! Och bara 6 veckor kvar till Thailand - det är ju snart! Gud va skoj!

Poppy, jag har dansat hela helgen och fötterna rör sig ff! VUL-guden bara måste ha hört mina böner.

Finesssan, åh vad härligt att höra att lillskruttan äntligen är på bättringsvägen!

Stella, GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Vilken j-kla grej! Minus på BIM och sen plus!!! Hur jäkla gött som helst ju.

a80 och Lillskuttan, fötterna dansar varma för era UL i veckan!

Cia, hur är det med lille A? och lilla E? Och hur mår du? (Så typiskt, så fort barnet är fött slutar man alltid fråga hur föräldrarna mår. Är inte det märkligt egentligen...?) Kramar iaf till er alla tre!

Kramar till er alla!

• Idun 78

Lycka, hej vännen! Har du haft en skön helg? Nu är det en vecka kvar till test-dag eller hur? Känns allt ok?

• mamarazzi

Idun: nej inte 6 veckor till Thailand utan 6 veckor I Thailand. Japp vi är bortskämda! Vi åker om 10 dagar.

Tack för att du håller tummarna för mig! KRAM

Vinkar till Lycka och Bling!! *vink hopp vink hopp* (oj jag hoppade visst lite av bara farten samtidigt som jag vinkade)

Nu ska jag SOVA så man orkar upp imorgon. Har suttit och scannat in massa gamal fotokataloger då vi ska he en reunion för oss som gick i 9:an ihop i vår. Ska bli skoj!

• Idun 78

OJ om 10 dagar!!! Det är ju sjukt snart! Gud vad härligt!

God natt alla vackra människor!

• Finessan

HK, vad skönt att du mår så mycket bättre! Vad är det nu för medicin du har fått? Vida och jag mår bara fint. Är så otroligt glad över att den onda magen har blivit bra.

a80, usch vad jobbigt. Och vad märkligt det måste kännas. Du skrev så fint i din blogg idag.

MWB, vad ledsamt att det blev så fel. Jag hoppas att du ändå får en fin dag på fredag. Jag vill inte se dig här!

Poppy, Poppy, alla tummar hålls här hemma för dig imorgon!

Mikes bride, vad spännande! Jag tycker minsann att det verkar som om delar av läkarvärlden börjar få upp ögonen på detta med upprepade mf och blodförtunnande. Inte en dag för tidigt! Sen finns det uppenbarligen rejäla trögskallar kvar lite här och var.

Mamarazzi, vad kul! Och Stockholm... Vi är många som finns i Stockhlom. Tummar för dig också!

Lycka, undrar som Idun - hur mår du? Det börjar dra ihop sig nu...

Idun, vännen, du verkar uppåt, har jag rätt? Hur känner du nu kring graviditeten när det lagt sig lite efter VUL:et? Har du lyckats hålla de svarta tankarna borta? När är nästa VUL förresten?

Cia, hur har ni det med snuvan?

Bling, hörde av en som gjort utredning hos Anette att hon inte är så anti Trombyl och Prog längre. Det är positivt.

• Idun 78

Finesssan, jag är nog mest uppåt för att jag är här hos er på FL igen! För annars är jag nog ganska orolig får jag säga... Lyckades väl vara lugn i ett dygn efter VUL, sen kom oros-känslorna tillbaks igen. Jag har inte nästa VUL på Lucina förrän 8 okt. vilket är evigheter! Kanske att jag ska skriva in mig på MVC och gå en gång till innan dess, jag vet inte. Så svårt så svårt... Vad tycker du?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7