• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Lycka77

Aha, det visste jag inte att man kunde göra, det är ju ett alternativ.
    Tack för tummarna!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • fruZ

Jag tror det ska funka, har läst det nånstans, men kommer inte ihåg var, så jag vet ju inte hur säker källan är...

• Cia o krabaten

Skulle också föreslå att spara urinprovet!
    Kolla bara på testet vad som står. Vissa ska ju testas i "rumstempererat urin"... Så du inte testar med för kallt!

• Poppy Lee

mwb: åh vad härligt med weekend, det har ni verkligen förtjänat. Hoppas på romantik! Italien är ju ett bra land att resa i om man vill slippa se gravidmagar och bebisar, föds väl inte färre barn i något annat europeiskt land. Heja vuxensemester!

Ditt släkttrauma lät helt hemskt. Vad hände sedan, efter att du brytit ihop, var det någon som visste om varför och som kunde trösta dig? Måste ha känts ensamt , hade jag varit där hade jag gett dig en kram

a80: åh, angelsound, den funkar alltså? Jippie! Var det svårt att hitta hjärtslagen? 160 är ju definitivt inte dina iallafall

Lycka: åh vad spännande med testdag snart! Jag har också hört att man kan förvara urin i kylen och sedan använda det för prov, tror att det håller längre än en dag t o m, har för mig att jag läste upp till 3 dagar. Men en dag kanske är att föredra!

• mammawannabe

a80: Vad modigt att våga testa Angelsoundet! . Härligt att det funkade bra och att räkans hjärta hördes fint. Lycka till på UL imorrn!

Poppy: Nu vet vi att även inga symtom ända fram till vecka 8 med en svag släng av grötillamående också är bra symtom för ett tickande hjärta. Den glada nyheten förgyller även kvällen.

Lycka: Var det imorrn du ska till Lucina eller kommer jag ihåg fel? Håller självklart alla tummar stenhårt för ett plus nu i slutet på veckan. Hoppas du får till testadet. Är du helt klar hos dr Nie?

Babblar: Struligt med vitaminerna . Jag skulle nog försöka hålla mig i från järnet i alla fall.

Finesssan: Har oxå boken du tipsade och kommer ihåg att jag tyckte mkt om den. Men det var länge länge sen jag läste den. Kanske skulle ta och leta fram den och läsa den igen.

Drömmar verkar hett! Vi kanske skulle starta en ny tråd där vi kan skriva av oss våra drömmar och tyda varandras *skojjar *

• Poppy Lee

Ja mwb, vad kul med drömmarna dock är mina ofta både bisarra och skrämmande, och man vill ju inte skrämma upp någon annan. Hoppas jag slipper den onda handväskan inatt!

• mammawannabe

Poppy, det där med få gravida i Italien låter perfekt!

Tack , hade helt klart behövt en kram från en som vet hur det är i lördags. Fortsättningen blev att jag samlade mig ett tag i hallen, säkert 30 min, sen gick jag in igen och bet ihop i 5 timmar och var min trevliga och kontrollerade variant. Kostade en del energi kan man säga. I min släkt är man inte så bra på att prata om jobbiga saker, mkt sopa-under-mattan-taktik. Många vet om våra MF men det är inget man vill prata om.

• Cia o krabaten

Jag drömde när jag var mitt i "svartaste gropen", att jag var höggravid i väntrummet på förlossningen, bara dte att alla andra blev inropade före mig och det blev ALDRIG min tur
    Behövs inga drömtydare för den heller

• Idun 78

Hmmm, fick just veta att man inte fick äta några dessertostar som gravid... Jag trodde att det endast gällde opastöriserade ostar. Så bra att jag frossat i gorgonzola, camembert etc hela helgen!

• babblar på

Lycka: hoppas det blir plus för din del!

idun: jag brukar hålla mej borta från alla ostar för att jag inte vet vad som är vad men man hör ju alltid att det är de opastoriserade som är dumma

ego: jag har börjat må illa väldans ofta de sista dagarna??? Inatt vaknade jag av det. Undra om det är prog elelr folsyran? Har tagit dem lika länge ungefär. Jag brukar inte må illa av prog när jag är gravid och nu har jag ju inte ens kommit till bim och mår illa???(äl i fredags) Folsyran borde man väl inte må illa av väl? Jag brukar ju ta mer men har iofs hört att folk tex mår illa av Mitt val men inte av vitamineral och de innehåller väl ungefär samma.
    Ang. vitaminerna så funderar jag på om man kan ta vitamineral varannan dag och bara folsyra de andra Då får man ju i sej b12,b6 och allt annat varannan dag iaf.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7