• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Lilleskuttan

poppy: Ja det ska bli spännande.Nej vi vill inte veta vad det är. Vi har bokat tid på Tittut i nov oxå Det ska bli riktigt spännande.

• Lilleskuttan

poppy: När jag har haft mina ma så avtog mina symtom helt.Var därför ganska orolig denna gång när symtomen avtog,men dom kom tillbaka några dagar senare.

• Linan78

Hej allihop!

En förkyld och lite hängig Lina är tillbaka från en trevlig solsemester på Menorca. Kan rekommenderas som resmål!

Underbart att läsa glada nyheter här inne! Har dock inte läst allt jag missat... Grattis Idun! Håller tummarna för dig på måndag Poppy, och för Lilleskuttans rUL på onsdag! Någon mer med VUL/UL i dagarna?

Själv har jag börjat få foglossning och känner mig allmänt mycket trött, som om jag redan vore högravid fast jag "bara" är i v. 26. Men var hos BM igår och lyssnade på hjärtat mm och då känns det genast mer uthärdligt. Om bara ett par dagar har jag nedräkning från 100 till 0 dagar! Helt galet!

Förstår din frustration BP, men tappa inte hoppet. Tänk på mig. Ingen medicinering alls och ändå gick det den här gången, trots 3 mf. Som Poppy säger, de olika missfallen kan ha haft olika orsak. Släng inte bort trombylen än utan prova med bara en nästa gång om du känner att det känns bättre. Kram till dig!

Hur är det med er andra? LillaD?

• babblar på

Tack Linan och Poppy! Jag ska försöka tänka att det kommer gå

Härligt att du snart är på de sista 100 dagarna Linan!

Poppy: Jag tror det går bra för dej. Det ska det göra nu!

Franka Franka Franka!!! Hur gjorde du med prog. ??? Ska man räkna äldagen och sen vänta 2-3 dagar(räknat med äldagen) och sen ta prog? Berätta gärna hur du gjort

skulle ni våga äta 800 mg folsyra per dag? Det låter lite mycket va? I mina gamla vitaminer var det 600 har jag för mej. Vad jobbigt det blev att ta bort järnet

• Lycka77

bp - usch för dessa känslor av hopplöshet och tvivel. Om vi bara orkar tror jag att vi alla kommer att bli mammor en dag, men det är just det där att vi och männen ska orka ta oss dit!
    Folsyra kan man inte överdosera vad jag har läst, kroppen tar upp det som behövs och resten kissas ut.

Poppy, härligt med lite illamående hoppas så att det ser bra ut för dig på måndag!

Lilleskuttan - lycka till på onsdag!

Mikes bride - hoppas det går bra idag!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Lilo - Jag tror inte att anledningen till att cvl tar emot er är att ni ha barn sedan tidigare, i och med att det är ivf som är det huvudsysselsättning, varför skulle det vara det? 
    En av läkarna på cvl sa till mig "det är ingen idé att man utreder mf då det ändå inte finns något man kan göra åt dem!"
    Så det ska bli mycket intressant att höra vad de säger till dig. Vet du vilken läkare du ska få träffa? När ska du dit?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Idun 78

BP, jag förstår verkligen att du tvivlar, men tvivla då isf. på huruvida Trombyl eller inte är bra för dig. Tvivla INTE på att du ngnsin kommer få barn, för det kommer du! Jag tror benhårt på det som Lycka säger, att vi om vi orkar hålla ut, så kommer vi alla att bli föräldrar en dag.

Är du med i Yahoo-forumet som Finesssan tipsat om tidigare? Där finns ju en hel del bra tips om hur man kan vända sig utomlands för att få hjälp, dels till den danske läkaren (Dr.C) och sedan också ngt amerikansk institut som tar emot lab-prover för analys. Dessutom finns det tydligen en bok (som jag nu beställt hem ) - Is your body baby friendly? - som ska vara väldigt läsvärd. Den är skriven av en Dr. Beer, samma doktor som har institutet som man kan skicka sina prover till. Om du inte redan är medlem på Yahoo-forumet så kan jag verkligen varmt rekommendera det - där finns mycket matnyttigt!

Jag kan också hålla med om att det är märkligt att Dr.B endast har tagit om dina prover, utan att göra vidare undersökningar. Men vem vet, det kan vara så att ngt nytt framkommer av de nya proverna? Eller så är det så att 1T funkar bättre på dig än 2T? Det finns en massa kvar som du kan testa - så ge inte upp!!! Kram

• babblar på

Lycka och Idun...ni är för söta
    Jag hoppas väldigt mycket på 1T. Om det inte går nu vet jag inte vad jag gör.

Jag är inte med i yahoo tyvärr. Ska nog köpa boken till att börja med ...kul namn på en läkare iaf

Hoppas också att det går bra för Mikes bride

• Idun 78

babblar på skrev 2008-09-19 15:23:05 följande:

Jag är inte med i yahoo tyvärr.
    Gå med! Det är inte alls ett vidare aktivt forum, så du behöver inte oroa dig för att fastna på ett till ställe. Men man kan gå in, när man har lust, och läsa gamla inlägg och lära sig en massa!
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7