• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • mammawannabe

Babblar: Aha, du fick det?! Vill oxå! Kanke ska ringa o fråga om de kan skicka den, eller då kanske man är helt locko

• babblar på

ring du...man får vara lite knäpp ibland

• mammawannabe

Har inte kommit igång med att ta Trombylen än men nu är det ju helt klart dags att börja.

Alla T-knaprare: Har ni fått några direktiv när på dagen T ska tas? När man ska äta 2, delar ni upp det på två tillfällen eller båda samtidigt? Bra att ta det tillsammans med nåt eller något man inte ska inta samtidigt med T?

• Cia o krabaten

mwb: Spelar ingen roll morgon eller kväll, men båda samtidigt sa DrB.
    ett tips sen är att kolla när man mår illa sen och inte ta dem då
    Jag mådde mest illa på kvällen och var alltid orolig att jag skulle kräkas upp dem kom tordes aldrig bytatid på dagen

• babblar på

Jag skulle ta båda samtidigt när jag tog två. Jag tar dem på morgonen med frukost och yoggie för att skona magen. Jag tar dem vid ungefär samma tidpunkt varje gång
    Man ska inte äta tex Ipren när man äter dem har jag för mej men annars vet jag inte.

• Lycka77

mw -vad skönt att allt gick bra igår!
    Konstigt att han kommit på ny behandling, men jag tror med på Heparin än Trombyl, så i mina öron låter det bra!

Idun - hoppas, hoppas att allt ser bra ut idag!

Bling - Som sagt, inte konstigt att du känner dig sliten, ta hand om dig!

Undrar också vart LillaD gömt sig, hoppas allt är väl med dig!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Ja du Cia, tyvärr är jag lite låg, men det är ju inte så ovanligt.
    Tiden efter FET/ET är så otroligt påfrestande och jag är så less på hela det här livet, och vet tyvärr inte hur jag ska bli glad igen, men som sagt - inget ovanligt.

Hur mår du själv? Är ni friska nu?
    Tråkigt att det inte blev något Thailand i okt/nov, kan det bli resa senare tror du?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lilo75

Hej allihop!!!
    Tyckte att det var dags att presentera mig litegrann, då jag varit härinne och kikat flertalet ggr...*s*

Jag är en 33årig flerbarnsmamma som försöker få till en liten till, som blir vårt sista barn.

Men för att göra en lång historia kort så kommer den här:

I oktober 2006 bestämde min man sig för att han inte ville ha fler barn och steriliserade sig den 26/10-06....Beslutat var nog lite väl impulsivt bestämt, för redan efter ett halvår ångrade han sig....(Vad va det jag sa!!!)

Efter ett gäng efterforskningar så får han till slut en remiss till Örebros Universitets Sjukhus och genomgår en vasovasvasektomi...(som vi fick betala privat för ,23.000:-..

Vi fick vårt första plus redan i januari men slutade i mf .v6...
    Efter provsvar på 2a spermaprovet i februari, får vi veta att min man är helt återställd och fullt fertil igen.

I mars plussar vi igen...men får mf i slutet av v.5..
    I juni får vi plus med cb igen ....och får mf i v.5 igen!!!

Då börjar jag inse att det är nåt som inte stämmer....Har aldrig fått mf sen jag fick mina barn, fick det innan jag blev med min äldsta då i v.11..

Blir gravid igen i augusti och får mitt 4e mf i v.5...

Har nu tagit kontakt med privat sjukvård för hjälp....För jag orkar inte gå igenom ett enda mf till!!

Ja det var ju lite om mig och min bakgrundshistoria iaf, känns skönt att ni finns...Man kan ju verkligen känna sig som den ensammaste i världen ibland//Lilo

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7