• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Finessan

Måste bara tala om vad söta Inga-Lill, Dr B:s fru, sa första gången jag ringde dit.

Jag hade ockås rejäl åldersnoja och hade läst överallt om minskad fertilitet och ökad risk för missfall. Dr som jag gick till innan var också snäll att påminna mig om detta. När IL frågade hur gammal jag var så krystade jag fram min ålder och väntade på domen. "Det var väl ingen ålder!" utbrast IL glatt. Och jag höll på att trilla av stolen.

Just det, jag var nästan 36 år då... Flört

a80, jag slår vad om att din räka lever rullan där inne.

Mammarazzi, vad kul med jobbet! Och jag är inte ett dugg avundsjuk på Thailand. Inte jag, nej då. Oskyldig

Lilleskuttan, vad kul att ni får barn nästan samtidigt båda syskonen! Hur mycket skiljer det? Vilken vecka kommer du vara i när du har tid på Tittut?

Hår mår du, HK?

Jag är så innerligt glad över att Vidas förkylning börjat bli bättre. Det var en seg jävel! Magen är också jättebra nu. Hurra!!!!

• Finessan

BP, stämmer in i kören - inte ge upp.

• Lilleskuttan

finesssan:Dom är 11 v före.Det är kul att vi får barn så nära.Men när dom blev gravida ,typ på första försöket, så känndes det som hela världen gick under för mig..Men nu är det bara kul,visst tänker jag att det var ju faktiskt jag som skulle få uppleva allt det här först,men jag kan ju ändå inte göra nåt åt saken.
    Jag kommer att vara i v 28(en dag kvar till v 29) då..Vilken v var du i när du var där?

• babblar på

Mammarazzi: hoppas du får jobbet!

Finesssan: Tack! Skönt att Vida mår bättre!

• HoppetKärleken

Finessan: Just för tillfället mår jag superbra i lederna och är så glad för det, flera år sedan jag kände mig så här bra, kan till och med springa korta sträckor när jag lydnads tränar med min hund det är glädje det! Hur mår du gumman och lilla Vida?

• HoppetKärleken

mamarazzi va avis jag blir, Thailand i 6 veckor låter inte alls fel i mina öron

LillaD var är du? Hoppas det är okej? Tänker på dig och undrar var du är...

• fruZ

Det har hänt nåt oväntat. Min kompis som var förstagångs-gräddfilsgravid och precis lika långt gången som mig har fått missfall. Jag som nojat över hur det skulle vara om jag fick missfall igen... Har inte pratat med henne än, men hoppas att hon orkar prata med mig. Vad jag vet är jag den enda hon känner som fått missfall och jag har ju en del erfarenhet, hoppas bara att det inte blir för jobbigt nu när jag är gravid.

Känns alldeles konstigt. Det här var ju inte scenariot jag målat upp...

• Poppy Lee

stella: grattis, jippie!

a80: åh nej, vad sorgligt för din kompis! Hoppas att hon orkar prata med dig, för är det någon som förstår är det ju du. Förmodligen känns det dock jobbigt för henne att du är gravid - man har ju själv varit med om den situationen. Mitt råd är ändå att försöka kontakta henne, iaf med sms och mail, så att du visar att du finns där. Gärna flera ggr, även om hon inte svarar. Bland de största sveken under mina mf var vänner som slutade att höra av sig.

Bling: grattis gumman i efterskott! 33 är väl inte gammalt? I synnerhet inte i Stockholm, där är ju många fortfarande singlar vid 33. Screentryckset låter imponerande, kan du inte lägga ut lite bilder på dina pysslaralster snart? Vill se!

HK: vad skönt att du är bättre i lederna! Vad är det för hund du har?

Finesssan: bra att Vidas förkylning är bättre. Nu är det bara ett 50-tal förkylningar kvar innan immunförsvaret är klart...

EGO: så nervös inför morgondagens vul! Lova att ni håller tummarna tjejer! Och be till vulguden så att det står härliga till

• fruZ

Poppy; SÅ KLART håller vi tummarna imorrn! Vilken tid ska ni dit? och hur långt tror du att ni kommit? Ska vi hoppas på ett litet hjärta?
    Jag kommer inte att sluta höra av mig till min kompis. Inte en chans. Jag hoppas att hon tycker det är ok att jag kommer och hälsar på henne nån dag i veckan, jag är ju ledig. Tror det vore bra att ses.

HK; jättebra att dina leder är snällare! Hoppas det håller i sig!

• Cia o krabaten

a80: Oj, vad konstig sits. Lite omvänd. Tror du hanterar det bäst genom att vara ärlig.
    Trots allt så upplevde jag inte första mf'et som så hårt som de andra, men klart det var tufft ändå!

poppy: Tummarna hållna!

Lycka: När är det nåt nytt för dig?

*Saknar MCC*

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7