• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

Man ska lyckas passa tfn-tider tidigt på morgonen också och helst utan hungriga skrikande barn

Jag är inte alls säker, emnd et känns lite knasigt.

Hur är det med dig idag?
    Jobbat klart?
    Inga nålar idag (Nie)?

• Lycka77

Japp, jag är färdigjobbad för dagen. Idag tänkte jag ta itu med alla papper som samlats på hög, och det är inte lite det.
    Nix, inga nålar, de är jag klara med.
    Humöret och hoppet går upp och ner, ena studen stor jag att det kan ha lyckats bara för att nästa sekund tappa allt hopp.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Poppy Lee

lillaD: välkommen tillbaka! Skönt att se dig här igen. Nu är allt som vanligt!

Lycka: när är testdag då? Borde vara dags snart? Ska vi börja be till plusguden redan nu?

a80: gud vilken sjuk dröm! dock rätt kul, att det var en komedi som visades på UL-skärmen också. Innebär det att du egentligen tycker att det är rätt kul att vara gravid? Eller att det är som en fars? Det sägs ju att "livliga" drömmar är ett graviditetstecken, så ta det som något bra!

Själv har jag flera ggr senaste tiden drömt att min handväska går sönder, att den spricker upp som en mun och så åker allt viktigt innehåll ut... någon psykoanalytiskt bevandrad som vet vad detta kan betyda?

• fruZ

Poppy; Det var en väldigt irriterande komedi
    Din handväskedröm är väl rätt lättolkad utan att vara psykoanalytiker...

• mammawannabe

Poppy Poppy: GRATTIS & HURRA! Bra att du och lilla hjärtat klarat av dagens pärs. Tänk att det är en liten en där inne.

LillaD: Hej gumman och vad härligt att "se" dig igen. Du är efterlängtad!

HK: Hoppas hoppas att den nya medicinen fortsätter att fungera låååång tid framöver nu.

Mikes Bride: Grattis till en bra läkarbesök. Vill oxå gärna höra mer om forskningsstudien framöver. Nyfiken på vilken typ av blodförtunnande och/eller kombinationer av olika de olika grupperna kommer få?

Babblar: Det där med vitaminerna verkar vara svårare än jag fattat . Förutom att det inte är bra att överdosera generellt, är det extra viktigt att inte överdosera B12? Jag har trott att eftersom b-vitaminer är vattenlösliga kissar vi ut det vi inte tar upp och inte mer med det. Är det ngt jag missat tro?

Lycka och Idun: Välkomna hem efter helgen!

Mama: Håller tummarna för att det blir klart med intervju och ett psoitivt besked innan ni far till Thailand. Heja heja!!

Bling: Vilken underbar gest av din mamma med messet på dina födelsedagar. Kan ju få en att börja gråta utan annat elände bara för att det var så fint gjort.

a80: Vad bra att det kändes bra med kontakten med din kompis och spännande med besöket hos BM. *nyfiken* Ska ni gå på vanliga MVC eller blir det spec-MVC?

Cia: Hm, inte bra att det känns som något kan vara vajsing . Bra att du tagit tag i det och bokat tid. När skulle du få komma?

Kram alla!

• fruZ

Hej MWB!
    Hur är det med DIG då gumman, du skriver ju bara om alla andra!

Vi ska gå på vanliga MVC, men BM var snabb med att boka in ett läkarbesök om en månad... Så det kommer nog funka bra!
    Strax ska jag gå och hämta Angelsound på posten...!

• Bling1975

Åååå vilken bra tråddag det här blev

Stort grattis till Poppy, underbart att den lilla krabaten levde därinne och mådde bra. Det känns som att vi har VUL tur just nu i tråden väldigt härligt!

Jag hade nog föredragit din handväskedröm framför min paranoida dröm sist jag var gravid. Jag födde hundvalpar varje natt men alla dog varje gång... Numera drömmer jag ofta att mina vänner ger mig deras barn.

LillaD - du är tillbaka Skönt, då slipper vi oroa oss för dig!

Stitch längtar efter Lilo
  • mammawannabe

a80: Vad spännande med Angelsoundet. Ska ni testa det imorrn efter UL eller? . Okej, vad bra att ni fått en läkartid inbokad. Jag skulle gärna vilja gå på spec-MVC om jag blir gravid(tror jag) om det går att komma in där. Har inte alls koll på hur svårt det är??

Tack, det är ganska ok med mig. Var helt klart matt igår efter mitt släkttrauma i lördags men idag känns det bättre med lite distans till allt. På tal om drömmar hade jag on top på lördagens upplevelse en hemsk dröm samma natt. Drömde att jag hade cancer och att jag skulle sköta min egen cellgiftsbehandling, men att den var i tablettform och inte via dropp. Jag missade att ta tabletterna och läkarna var skitarga att jag var så slarvig och nu fick jag typ skylla mig själv att jag nog inte skulle bli frisk. Bläks! Känslan av drömmen satt i ett bra tag in på dan igår. Ganska lätttolkad för drömtydarna oxå tror jag .

Mer positivt är att jag har fått en weekendresa av mannen i födelsedagspresent och vi åker till Rom tors-sön. Det är det jag lever för just nu känns det som.

• mammawannabe

Det där såg lite konstigt ut . Inte så att jag tror att jag blir gravid utan att jag tror att jag skulle vilja gå på spec-mvc. *ja ja, ni fattade säkert första gången*

• Cia o krabaten

mwb: Å vad härligt med weekend! Och Italien!
    frossa i farliga ostar och rökta skinkor Och vin och sånt annat som du inte får äta sen, för det blir ett sen med en graviditet.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7