• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Finessan

Idun, jag kvalar nog in som en av de mesta VUL:arna och UL:arna genom tiderna. Jag hade alltså VUL:at innan 8 okt. I början av graviditeten hade jag ett sjukt behov av att få veta att det gick som det skulle och hade några VUL ganska så tätt. Allt för att lindra oron, även om det är ett helvete att lägga sig i stolen och vänta på domen. Så psykiskt jobbigt!

Men om några veckor kan vi ha hjärtparty hemma hos mig med min Angelsounds. Kaffe, kaka och hjärtslag. Hur bra låter inte det?

Vilket MVC har du tänkt att skriva in dig på? Det var jag också sjukt tidig med. Tror jag skrev in mig i v. 7 eller 8 den här gången. Även om de inte kan göra så mycket där så kändes det tryggt att bli omhuldad av ytterligare en person. Fick även gå mycket tätare än vad som är brukligt.

Nu tänkte jag lämna ett boktips till tråden innan det är dags för sängen.

Gå dit hjärtat leder dig av Susanna Tamaro.

Jag snubblade över den här boken för många år sedan när det var kaos i livet och blev förälskad direkt. Har läst den många gånger efter det och ibland kan jag ta fram den bara för att läsa någon favoritmening. Den innehåller så mycket visdom och är otroligt vacker.

Go'natt kära vänner!

• Cia o krabaten

Sitter lite på nålar 2km från där Poppy ska på vul. Håller tummarna iaf.

Lycka: Välkommen hem, Jobba lugnt.

Idun: Välkommen hem du med och tack för att du tänker på mig
    Jag mår bra, men är lite "rädd" för att jag råkat ut för framfall ev ngn sort
    Måste ringa om efterkontroll imorgon...

Finesssan: Skönt att Vida är bättre! Härligt, man blir gladare mamma då också ju.
    Jag är sjukt sugen på att försöka få till en träff med er snart. Vad säger du, har du ngt förslag?

Mike's: å vad spännande att få vara med i en studie! grattis till det!

mama: sola ite åt mig med. Men du kommer hålla lite koll på tråden där borta också va?

• Poppy Lee

Den levde! Tjohooo! Tack alla ni UNDERBARA, era tumhållningar och böner hjälpte!

Jag var så sjukt nervös innan att jag höll på att dö. Min man fick följa med in och DrR var toppen, extremt förtroendeingivande och lugn. Så fick vi se den pyttiga bebisen med ett hjärta som slog rytmiskt och fint. Allt såg "perfekt" ut enligt DrR!

Grav.längden stämmer exakt med min ÄL, jag är i v. 7+0 och har prel. BF den 11 maj (hu vad långt!). Enl. min mens skulle jag vara i v. 8+0, men eftersom DrR såg att jag nyss haft ÄL sist jag var där (för att kolla upp min uteblivna äl ) vet vi att min ÄL var en vecka sen, så då stämmer längden och den är inte för liten.

Enligt DrR är nu mf-risken nere på 15%, men det köper jag inte riktigt för min del, eftersom mina mf inträffat senare. Men nu ska jag iaf vara glad idag!

Och angående att skriva in sig på MVC tänker jag nog inte göra det förrän i vecka 15, tidigast. Har varit på tre inskrivningar som endast resulterat i ett barn. För mig är MVC sammankopplat med massor av ångest... önskar att det skulle kännas som en trygghet att gå dit. Kan ni göra vul på era MVC? Då skulle det ju vara en annan femma, då skulle jag nog skriva in mig långt tidigare!

• Cia o krabaten

Grattis Poppy!!!!!
    Nu kan jag sova middag

Ang MVC så väntade jag ju till v14 denna gång.
    Det första besööket handlar ju bara om info om mat och hälsa och det kan vi nog vid det här laget...
    Jag ledsnade på att AVBOKa besök hos MVC

• Poppy Lee

Tack söta Cia! Vilken MVC har du gått på? Jag har alltid gått på Svartbäcken men den BM jag hade när jag väntade A och som jag tyckte mkt om har slutat, och hennes ersättare känner jag mig inte bekväm med alls (träffade henne vid inskrivningen förra gången jag blev gravid och därefter fick mf).

Undrar om man kan byta MVC? Lär ju inte vara så lätt i den "flexibla" (obs, ironi) offentliga vården i U-a.

• fruZ

Jaaaaaaaaa! Grattis Poppy! Underbart!

Jag har precis nu på morgonen varit på mitt livs första besök på MVC. "Livsstilssamtal" men vi pratade mer om missfall än om cigaretter och insjöfisk... Som sagt, vi kan nog det där.
    Tycker det känns bra att ha varit där, men är nöjd med att den riktiga inskrivningen dröjer lite till.
    Vår barnmorska var iaf en bra person, lagom glad och trevlig. Det var faktiskt riktigt mysigt att gå dit
    Men jag har drömt konstiga drömmar om MVC blandat med konstiga UL-situationer hela natten. Drömde bla att vi på UL-skärmen fick se på film istället för vår bebis och att undersökaren sen sa att "det här såg ju bra ut", jag svarade "men såg du hjärtat slå då", men det hade hon inte gjort. Hon försökte övertyga mig att det var ok ändå, men jag insisterade så vi letade efter hjärtat, men hela tiden kom det delar av en komedi i vägen på skärmen...

• StoraD

hej på er! jag har varit borta ett tag men nu är jag tillbaka! jag har tänkt extra mkt på poppy, idun och a80 och jag blir så glad att se att det gått bra för er!

tack för alla snälla ord i min GB, jag blev verkligen glad.

nu måste jag springa igen, men jag skriver mer till var och en av er senare! många många kramar och stort grattis till poppy idag och idun häromdagen!

• babblar på

Grattis Poppy!!!!! Härligt

Mwb Grattis på födelsedagen i förskott

Hk: skönt att du mår bättre

Nu vill jag ha en lösning på ett problem jag har
    Jag skulle ju ta bort järnet och äta folsyra och b12. Det var mycket svårare än man kunde tro.
    Rekommenderat ska man äta 2 mikrogram b12 per dag tror jag det var och det enda jag hittat innehåller 1 mg DEt är ju väldigt mycket mer och detta ges till folk med brister. De ligger t.o.m bakom kassan på apoteket men är inte receptbelagda.
    Jag hade itne ens brist sa drB men skulle ta b12 iaf. Men så mycket känns ju itne som om jag ska ta
    Vad har ni ätit för b12?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7