• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • bubblan73

Cia:
    Ja, precis så var det med amningen! Mycket och ofta!! Men mysigt.......Kan sakna det lite faktiskt, även om man ser fram emot allting som händer.

• Cia o krabaten
    bubblan73 skrev 2008-09-14 21:54:49 följande:
    Cia:Ja, precis så var det med amningen! Mycket och ofta!! Men mysigt.......Kan sakna det lite faktiskt, även om man ser fram emot allting som händer.
    Ja eller hur.
    Just nu har jag en liten fas av att: "Tänk att det är sista gången med det och det"
    Saknar sakerna innan de skett ens!
    Sorterade ut en massa fina tjejkläder jag ska sälja/ge bort.
    Tänk att ingen ska springa runt i de fina kläderna mer
  • Idun 78

Cia, betyder det att ni inte vill ha fler barn?

• Cia o krabaten

Idun 78 skrev 2008-09-14 22:07:19 följande:

Cia, betyder det att ni inte vill ha fler barn?
    Jag har alltid velat ha bara 2. Och speciellt feter denna resa både med mf, oro under graviditeten och förlossningen så är dte "inte värt det". Vi har två underbara barn redan!

M har alltid velat ha många, men gått ner till 3 sedan E
    Men idag frågade jag om jag skulle spara tjejkläderna och då sa han nej.
    Jag vill ju inte säge tvär nej till honom då det inte är schysst heller om han verkligen vill ha fler, men nu verkar det ju räcka för honom också, även om et vra lite outtalat
  • babblar på

dnd: oj vad piller det blir för dej Jag borde nog inte klaga då

Lycka: Hoppas allt går bra! Jag håller tummarna! Härligt att embryot var som det skulle

Poppy: japp T igen ..fast bara 1 denna gången Du tar också en har jag för mej?

Hej "gamlingarna" (fast jag är kasnke äldre än er) Skönt att det går bra för er och bäbisarna
    och hej alla andra också

• mammawannabe

*Tittar in lite kort*

Här är det fortsatt lite segt. Hänger med och läser men inte så mkt mer aktivitet än så just nu.

Ett extra Lycka till till Lycka! Här hålls det oxå alla tummar som finns för att det ska ta sig!

Kram till alla!

• Idun 78

Hurra för ömmande bröst och illamående!

• jazzy
    Cia o krabaten skrev 2008-09-14 20:51:59 följande:
    Å, gamlingbesök idag! Halloj Jazzy-skulle det bli samma visa vid en ev(?) ny graviditet?Bubblan: du är ju också en gamling med tanke på hur många nya vi har fått. Allt väl med er?Idun: Tack, men det är ingen fara.Det är svårt att snyta bebisar bara Nässug funkar ju sådär.Lycka: Härligt!!!!Nu MÅSTE det funka. Håller tummarna så knogarna vitnar!!!Hur ser dessa 2v ut för dig med jobb osv?Vill du ha besök, eller komma så säg till. *Kram*
    japp nästan. Både Trombyl & Fragmin... Sen blir det att sätt upp en förloss plan. Vill ju helst föda vag men skulle bebis börja må dåligt blir detsnitt . Detta alltså OM det blir fler barn. Inte aktuellt förrän tidigast nästa sommar... MEN det känns skönt att veta OM vill vill ha fler. Är iofs nöjd nu...
    3 barnsmamma
  • Poppy Lee

Hej alla, gud vad skum denna sida är just nu med text som försvinner hela tiden!

Lycka: håller tummarna för dig!

EGO: jag har haft en sådan überdepp-dag. Nu känner jag mig totalt ogravid - de små, små ligamentssmärtorna jag iaf hade förut är bortblåsta. Jag fattar inte, är ju inte alls trött och mår inte illa av någonting - imorse gjorde jag ett experiment och drack bara en kopp svart kaffe till frukost - inte ens det fick mig att må illa!

Och så fick jag idag veta att min närmaste kollega, som är en av väldigt få som jag berättat för att jag är gravid, och som känner till mina tidigare sena mf och hur mycket ångest jag har, ska få sin tvåa i maj precis då jag har BF.

Det känns PISS! För att jag VET, att jag kommer att få/redan har fått mf, och så kommer vi inte att kunna vara kompisar mer där hon går med sin gräddfilsmage. Måste umgås med henne varje dag på jobbet, jag kommer inte att stå ut! Precis så här var det nu i våras när jag fick sista mf, då var två av mina bästa kompisar gravida och vi hade sett fram emot att vara lediga tillsammans. Och så fick jag mf och sen orkade jag överhuvudtaget inte umgås med dem mer.

Och kollegan är helt glädjesprudlande och tycker att jag är löjlig och onödigt orolig. Men jag har en så dålig känsla just nu, jag tror att det är kört med denna graviditet det känns så i kroppen och sinnet

Det blev ju inte bättre av att hon beklagade sig lite också, och menade att det var "jobbigt" att få ett andra barn, tungt och stressigt och så. Hade lust att strypa henne! Fattar hon inte att sådana ord är som att strö salt i såren, hon känner ju till min historia? Vad tänker folk med?

Ursäkta detta långa inlägg och min självömkan, men jag har ingen annan att prata med

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7