• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • mammawannabe

Bling:

Visst är det så, att kunna dela problemen underlättar så otroligt mycket. Har också försiktigt pushat för att min sjuka kompis ska gå med i någon förening eller forum på nätet för bröstcancersjuka men hon har inte nappat (inte än i alla fall). Jag hoppas så att hon kommer dit hän såsmåningom.

• StoraD

hej bling-bling! Hur har det gått idag? känns det lite bättre gumman?

god natt söt-mw

• Bling1975

Åååå ni har redan hunnit gå och sova

MW - hoppas ni hittar en fin frisyr till din vän imorgon, och att hon hittar ett lika underbart gäng att prata med som vi har här

Jag har jobbat för mycket så jag är helt slut, fick ställa in provet idag för att det var en kund emergency på morgonen. Passar mig så himlans dåligt att de bara har provtagning mellan 8-9 på morgonen när det är som värst trafik. Nytt försök imorgonbitti... Men humöret är väl lite bättre Imorgon börjar min sykurs också! Hur mår du själv lillaD? Får du någon vila eller bränner du slut på dig totalt?

Stitch längtar efter Lilo
  • stella

Hej tråden!
    Jag undrar om ni kan hjälpa mig. Jag tar ju progesteron i förebyggande syfte. Gjorde gravtest nu på morgonen - tyvärr minus igen. Hur som helst så är min mna bortrest när jag troligen kommer att ha ägglossning nästa gång. Kan jag fortsätta med progesteron några dagar till för att skjuta på mensen eller är det bara dumt?

Ha en bra dag alla!

• HoppetKärleken

Stella: testa och se om du kan förskjuta mensen en dag eller två det är ju inte skadligt med prog. i alla fall bara kladdigt vet inte om det funkar? Kramis!

• Poppy Lee

mwb: vad skönt att blödningen äntligen kom igång! Nu tror jag allt att cystan börjar hajja att det är dags att lämna din kropp. Och det är väl inget pseudoproblem? Inga problem är för små härinne tycker jag! Vi alla har ju varit med om tillräckligt med elände för att det ska räcka och bli över.

lilla: tjohoo för ledigt idag! Vad ska du göra? Det är verkligen välförtjänt, så mycket som du verkar jobba.

Bling: vilka kloka ord om stödgrupper och trådar som den här - det är verkligen sant att man mår bättre av att prata/skriva med andra som har liknande problem. Är det din pappa som har parkinsons?

Stella: vet faktiskt inte om man kan skjuta på mensen med prog., sorry!

• fruZ

Hjääääälp!!!

Min icke-tro på att jag är gravid fick vatten på sin kvarn när jag sent igår kväll fick en störtblödning, massa massa rött som bara rann och rann! PANIK! Och så typiskt att det händer när sambon just åkt till Göteborg för att passa sin strokeskadade pappa när hans fru opererar ryggraden. Så jag låg ensam i sängen och undrade om jag skulle fatta i tid innan jag förblödde (ok, jag blir lite dramatisk ibland).
    Hursomhelst så dog jag inte och följde drBs råd att ligga ner och ta det lugnt. Och idag har det iaf minskat och börjar anta en brunaktig ton.

Men det här är INTE ROLIGT!!!!!!!!!! Jag vill inte vara med mer.

Finesssan; när slutade dina hemska blödningar?
    Lilleskuttan; har du slutat blöda helt?

• fruZ

Jag ligger i sängen och hoppas på att det ska sluta...

• babblar på

hk: usch att du har ont Hoppas det blir bättre snart. Blir det itne det förrän du tar din vanliga medecin igen kanske?
    Vet itne riktigt hur det funkar

LillaD håller med de andra att nu kan du vila en stund. Du har förtjänat det!

bling : ska du gå sykurs. Vad kul! Hoppas det är en bra lärare. Hoppas du får ditt prov taget idag

mwB. Skönt att värsta blödningen är över. Hoppas cystan är borta också!

a80:usch vad jobbigt! Tur att det blivit lite mindre iaf. Hoppas du slipper sånt mer och att räkan mår bra!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7