• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • HoppetKärleken

Idun och Poppy...tack för att ni frågar, ni är ju bara för goa...är mycket nu alltså tråkigheter, mycket ont i lederna vilket gör att jag inte känner mig redo för att starta upp en ny IVF heller, fast det är det enda jag viiiiilllll. Jag återkommer när jag känner mig lite helare. Tack igen! Jag hoppas och tror på er båda det vet ni snart får ni se den lilla räkan på vul, tro mig trots avsaknaden av symtom m.m Sluta analysera!!! men det är lättare sagt än gjort jag vet

• Bling1975

HK, stackars dig som har så ont nu. Jag förstår hur du känner, man vill så gärna göra nya försök men ändå inte. Man vill ju samtidigt att kroppen ska vara i toppskick om man lyckas för har man väl gjort det så vågar man ju knappt ta en alvedon av rädsla att förstöra något. Till skillnad från de gräddfilsgravida som kan röka lite, ta ett glas vin, lite gravad lax, få massage och fortsätta med läkemedel med orden "mår mamma bra mår bebis bra"... Stor kram!

DND, hoppas pappa frisknar till och att nu slapp bli smittade. Lycka till på torsdag

Iske, sjukskriv dig några dagar om det känns för tungt! Kram

Tack för alla uppmuntrande inlägg. Visst känns det skitorättvist. Som tur är så är det killen jag känner och det var hon som inte ville. Vi ses inte så ofta längre heller vilket gör det lite lättare. Men det skär ändå i hjärtat och jag blir lite extra sur för att han fick en son precis som han ville. Hoppas bara att det lilla livet hatar fiske och vill dansa balett istället!

Stitch längtar efter Lilo
  • Finessan

HK, fy så tråkigt att du har så ont. Ledsen Är det sen du bytte medicin eller har du bytt tillbaka till din gamla nu? Hoppas du mår bättre snart igen.

Bling

• Idun 78

Bling1975 skrev 2008-09-08 16:52:29 följande:

Hoppas bara att det lilla livet hatar fiske och vill dansa balett istället!
    Ja och att han älskar att sminka sig och klä sig i mammans nylonstrumpor!

HK, nej vad trist vännen att du har så ont! Du kan inte tänka som så att det därför är bra om du får starta igång IVF:n så snart som möjligt så att du sedan, när väl ungen är färdigbakad och levererad, kan få återgå till dina mediciner och slippa ha så ont?

DND, var inte orolig för att DrB ställer in. När jag träffade honom i förra veckan verkade han väldigt pigg och kry, så jag tror inte att de kommer flytta på några fler tider framöver. Stackars din pappa, 40 graders feber är ingen barnlek precis. Hoppas verkligen inte du blivit smittad.

LillaD, BP och Poppy: Jag har VUL först nästa torsdag, och fram tills jag ser ett hjärta så tror jag inte riktigt på det, även om symtomen finns där. Men, så fort jag ser ett hjärta har jag verkligen lovat mig själv att börja TRO på detta, att faktiskt vara glad. Men som sagt, vi är inte riktigt där än, 10 days to go...
  • fruZ

Idun; precis så tänkte jag. Att tills jag ser ett hjärta så är jag inte gravid. Nu kan jag iofs inte riktigt känna mig gravid fast vi såg räkan vifta på armar och ben i fredags... Du har mina tummar för ett hjärta om 10 dagar och om du då kan börja tro på det så har du ett och annat att lära mig...

HK; skit, vad jobbigt att du har så ont!

LillaD; Vad hände med en ledig dag i veckan?!!!! *tittar förmanande* Du får inte jobba ALLA dagar. Det orkar ingen. Så nu är du skyldig mig minst en ledig dag för helgen

DND; hoppashoppas att du inte blivit smittad av din pappa! Och lycka till hos drB, spännande!

Bling; Livet är bara FÖR orättvist ibland, tänker på dina kompisar. Det är sånt som gör det svårt att tro på att det finns en gud.

BP; hur jagar du Boråsaren? Ringer du? Hoppas du får tag på honom så att du får diskutera 1T/2T-frågan.

Jag har som sagt fortfarande svårt att tro på att jag är gravid. Att den där lilla plutten på VUL-skärmen faktiskt är i min mage. Inser att jag inte ens skrivit mig bland gravida i vår lista...
    Längtar efter UL om två veckor. Då ska jag tro på det om det gått bra tills dess. Iaf försöka...

Kram på er!

• Finessan

Jag och Vida tror åt er när ni inte orkar själva.

• HoppetKärleken

Tack för alla inlägg, ni är bara för goa allesammans! Glöm aldrig det, är så glad att jag har er!

Finesssan det är helt rätt, har inte mått alls bra facktiskt sedan februari när jag bytte medicin på DrB:s inrådan men mitt TNF värde har ju gått ner från 102 till att ligga runt 10-12 men så har jag ju då istället så grymt ont och riktigt dåliga RA värden, vilket jag tror kan påverka en graviditet negativt, vissa dagar kan jag knappt gå och sover inte om nätterna på grund av värken, men idag är en bra dag igen så idag funderar jag igen om jag kanske skulle dra igång nästa ivf nästa mens och hoppas, det sista som överger människan är ju hoppet sägs det!!!

Hur går det med lilla Vidas mage?

lillaD jag håller med föregående talare, du får inte jobba ihjäl dig! Lova det!

• frökenKAJO

Hej alla!

Här inne rullar det så fort, precis som mitt liv i övrigt just nu. Jag hinner inte riktigt med någonstans känns det som men jag försöker så gott det går:D

Jag håller tummarna för alla er gravida samt för oss som ännu inte är där.

/Kajsa

• mammawannabe

*smyger in och tittar till tråden*

Många många kramar till Bling och HK!

Välkommen Annapanna! Beklagar så det du varit med om. Hoppas du blivit något lugnad efter en jobbig helg ang HSG-resultatet. Gulligt med "upp med nosen och svansen"

Idun, Poppy och a80: Här är en till som hoppas och tror på er, och oxå tror i ert ställe när era oundvikliga tvivel sätter in ibland!

DND. Superbra att ni fått en ny tid hos Dr B. Nu ska du se att du kommer få all hjälp som behövs för att komma tillrätta med TSH, Lupus och andra dumma värden.

Lycka: Hoppas det är okej med dig!

*Vink och kram till alla*

• Cia o krabaten

Idag har jag precis överlevt min första ensamma dag som 2-barns mamma
    Inte nån helt enkel historia, men kärt besvär.
    nu ska vi lägga oss alla 4 tror jag för är trött efter första jobbdagen han med.
    Ses nog imorgon igen

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7