• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • fruZ

Jag orkar inte ringa runt. Orkar inte dra historien om och om igen. Tror jag försöker klara mig till imorrn. I värsta fall får jag väl ta med mig nån till akuten ikväll. Just nu är alla jag känner på jobbet.

• Bebis igen
    fruZ skrev 2008-09-09 13:41:24 följande:
    Jag orkar inte ringa runt. Orkar inte dra historien om och om igen. Tror jag försöker klara mig till imorrn. I värsta fall får jag väl ta med mig nån till akuten ikväll. Just nu är alla jag känner på jobbet.
    Förstår gumman, vet exakt hur du känner!! Men det låter väl som en bra plan..... håller alla tummar!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Thedde -96, Elliot -98, lillebror i magen v. 30 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Bling1975

Bädda ner dig med lite praliner och en film, ta det lugnt och försök tänka positivt. Det finns ju inget att göra för läkarna om det går illa så det skadar ju verkligen inte att bara ta det lugnt. Det är bara psyket som får sig en redig smäll. Men det känns som att din plan är bra. Stor kram

Stitch längtar efter Lilo
  • mammawannabe

Bling: Bra bra att du har klarat av sista provtagningen trots dumma tider för dig.

Beklagar att din pappa drabbats av Parkinsons . Han kan väl inte vara så gammal heller gissar jag? En sjukdom som sliter hårt på anhöriga också. Vore säkert väldigt mycket värt för din mamma att få komma i kontakt med anhöriga i samma sits som hon.

Kul med sykursen ikväll

Stella: Verkar ju som många skjuter på mensen med hjälp av just Progesteron, om de ska på badsemester osv. Då tar man, som jag förstått det, prog i tablettform oralt, t ex Primolut-Nor. Vet inte hur det funkar med prog-vagiatorier om det är det du tar.

Bebis igen: Kul att se dig här! Instämmer med övriga, det inger hopp med er gravida och/eller mammor här i tråden. Vecka 30, vad härligt och absolut dags att börja tro men förstår om det är svårt.

a80: Åh skit vad jobbigt! Vill att du ska få slippa dom jäkla blödningarna och så typiskt att det händer när mannen är borta. Låter bra att du ligger och vilar. Du verkar ha många vänner som kan ställa upp men om alla jobbar och om det är något du behöver hjälp med, stort som smått, så finns jag här i stan. Är hemma resten av eftermiddan. Säg bara till så inboxar jag mitt telnummer!

• fruZ

TACK mwb! Men en av mina bästa vänner ringde just, hon skulle bara hämta sonen (min gudson) så skulle de ta hand om mig sen. Så nu klarar jag mig.

Tack alla för era tankar och tummar. Än har vi inte gett upp räkan och jag... men fortsättning följer!

• mammawannabe

Bra a80! Jättebra att du får sällskap och superbra att du håller modet uppe. Heja dig och räkan!

Kram!

• Lilleskuttan

a80: när jag blödde så rann det oxå mycket.Sen fick jag en jätteklump som jag trodde var bebisen och alltihopa men det var ju bara koagulerat blod. Jag har slutat blöda,gjorde det i v 11(är i v 17nu) Hoppas det är lika för dig och att bebisen stannar kvar.Ligg ner nu och ta det lugnt..kram

• Poppy Lee

a80: hur går det gumman? Har det lugnat sig? Tänker så på dig.

Lilleskuttan ger hopp! Kul att se dig förresten Lilleskuttan! Tänk att du är i v 17!!! Har du tid för r-UL snart på onda Akkis? Hoppas att du får en snäll BM.

• EMND

ush a80 lider med dig. Hoppas det inte är någon fara med räkan. Tycker synd om din man också. Själv har jag en far som har opererats för hjärntumör och klarar sig inte själv. Min mor tar mest hand om honom och och jag försöker avlasta mamma så ofta jag kan. Ofta är jag splittrad själv mellan föräldrarna och mitt eget liv. Båda är jätte viktiga men den sidan som behöver hjälp måste prioriteras...-tufft!

Lilleskuttan, som tiden går. Grattis.

Bebis igen: jag förstår dig, men ni som har lyckats är ju hpp för oss som går i era fotspår.

BP. Är det dr M du väntar på. Du minns väl att det var konferans här i LKP. Han behandlar nog med heparin (Innohep), och vad jag har förstått han ville göra en svensk randomiserat studie om behandlingen.

• Lilleskuttan

ja tiden går fort.Ska på rul den 24:e(bara 2 v kvar)Ja jag hoppas verkligen att de är en snäll bm och ingen ragata som jobbar på kk
    Jag läser här och "håller koll" på er.Känner lite som Bebis igen, fast jag vet att när jag var i eran sits så gav ju såna som mig hopp att det skulle gå bra för mig en dag..

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7