• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

a80: skönt att det lugnat sig lite, förstår att du vill ha killen med dig... Men du hade inget vul inbokat sedan innan va?
    Kan du inte ringa din braiga läkare`?

LillaD: Usch vilken natt och skit också med mensen
    *Skickar en korg med diverse choklad och vin och dyligt*
    Om inte annat får du väl bjuda tant röd för hon kommer ju oinbjuden iaf!

• babblar på

a80: bra att det lugnat ner sej

LillaD skitmens! Men pergo kan man få fler ggr. Vet folk som ätit det jättemånga ggr enligt dem själva iaf

Jag gillar drB igen Pratade med honom och det är sån skillnad att prata direkt med honom. Han har svar på allt. Jag var faktiskt lite småsur på dem ett tag av olika anledningar.
    Nu ska jag iaf ta fler blodprover och jag hoppas faktiskt att proverna är bra!!! Vill itne ha nåt mer sånt fel. Jag ska dessutom ta 1 T och sen prog ungefär från äl

• Cia o krabaten

BP bra!!! Låter ju utmärkt, skönt att han hade nån ide iaf.

• fruZ

Bra BP! Jätteviktigt att man tror på sin läkare och känner sig trygg.

Jag har haft en annan läkare nu eftersom drG har haft långsemester och sen undervisat (och är en av ansvariga på den där konferensen). Och drÅ har varit jättebra och bokat in en massa VUL i stort sett när jag velat. Men nu var det tänkt att vi skulle klara oss till UL den 23/9. Och hon har inte sagt att det är ok att jag mailar (dessutom är hon ledig den här veckan) så det gör jag inte. Utan måste ta mig fram den "vanliga vägen" via KKs telefonkö.

Min plan nu är att avvakta, men om det kommer mer blod eller inte försvinner helt så ska jag fixa en tid, antingen genom telefonkön eller så mailar jag drG och ser vad han kan göra.

Har varit uppe en stund nu och det gick rätt bra förutom att jag blev lite yr. Men det är nog bara för att jag har legat så mycket och ätit dåligt sista dagarna. Så nu sitter jag i sängen med en rejäl pastaladdning

• Idun 78

Nämen v*f*n att mensen inte hade vett att hålla sig borta, lillaD. Vad deppig jag blir... och arg.... FAAAAN! Hur känns det vännen?

• Poppy Lee

a80: hoppas att det lugnar sig nu! Och fy vad långt att vänta till den 23, klarar du det?

lillaD: skitmens! Jättedeppigt, bläää Och vad tråkigt med din svärfar också, är det något allvarligt eller kommer han att bli OK? Hur ska du göra nu, ska du göra uppehåll med pergon en månad eller testa någon annan medicinering?

BP: vad skönt att du pratat med DrB och att det känns hoppfullt igen. Han är verkligen en "lugnande" person, eller hur man ska säga.

Själv sitter jag och VILL INTE gå på kvällens teorikurs. Jag är enda personen över 20 på kursen, alla andra är väldigt små och gymnasiala (och verkar inte vara alltför smarta, hehe ). Sitta där och plikttroget anteckna väjningsregler och titta på imbecilla filmer om polistecken - boring! Men det är ett mkt litet problem i jämförelse med läskiga gravidblödningar och skitmensar som kommer trots att de inte ska , så jag ska väl inte klaga egentligen.

• fruZ

Poppy; vet inte. vi får väl se när jag bryter ihop...
    Låter segt med körkortsteori, men måste du gå kurs? jag satt hemma med en bok och nåt dataprogram.

• fruZ

Usch, nu börjar oron komma smygande igen. Och jag ligger och funderar på när man egentligen ska börja känna livmodern. Vet att jag låg så här i höstas och klämde utan att känna nåt och då hade det ju gått illa oxå... bläbläblä!

• hella73

Hallå i tråden, det var ett tag sen!

a80, hoppas det inte är någon fara med räkan. Se till att hålla dig stilla så inte blödningarna tilltar igen. Det är ju som sagt inte helt ovanligt att blöda under grav. Men förstår verligen din oro. *Kram*

Har själv mått väldigt dåligt, dels mitt kraftiga illamående som nu börjat avta något och dels psykiskt med missfalls-mardrömmar nästan varje natt.
    Har känt mig väldigt låg och en föklaring till det förutom all ångest är att mitt TSH legat för högt. Har fått justera Levaxindosen 2ggr och tar prover var 4:e vecka nu.
    Är fortfarande sjukskriven, men ska troligtvis börja jobba igen den 23/9.

Blev inskriven på spec. mvc i måndags och läkaren där ville sjukskriva mig 50%.
    Fick dessutom göra mitt första utanpå-UL och fick se en underbar liten varelse med uppnäsa.
    Är i v 13 nu (12+3) enligt mina beräkningar, men enligt UL i måndags v 12+6.

• fruZ

Shit, jag blir alldeles generad å folks vägnar av att titta på Idol... Har folk ingen självinsikt?!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7