• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

Hej Bebis

Jag vet precis hur du känner, var ju där nyss själv!
    Men alla här inne hävdade att de ville höra och gläds med en så jag trodde på det och klängde mig fast

• Bling1975

Bebis - de som har gått igenom helvetet och sedan lyckats är absolut ingen plåga. Ni är ju våra förebilder och vårt hopp om att även vi ska lyckas en vacker dag.

Underbart att du redan är i v30, nu kan ju liten klara sig om den skulle komma så det är hög tid att börja hoppas.

Stitch längtar efter Lilo
  • fruZ

Bebis; jag säger som bling, ni är ju det som får oss att hålla hoppet vid liv!

Nyss när jag var på toa och gjorde nr 2 så kom det en koagel/slemhinneklump sen inte så mycket mer iofs. Så nu har jag bestämt att har det inte lugnat sig om en timme så ska jag ringa KK och kolla om jag får komma in.
    Men det känns hemskt att i så fall klara av det själv, utan sambon. Han har varit med på ALLT hittills...
    Men han kan helt enkelt inte komma hem. Hans pappas fru ligger på operationsbordet i Göteborg och pappan kan efter en stroke inte klara sig själv.

• Krusbär

a80: Håller tummarna för dig och hoppas att allt är bra därinne! Kram

• Idun 78

Bra a80 att du bestämt dig för att åka in! Blödningar är rysare utan dess like och enda sättet att lugna sinnet är att åka in och kontrollera att allt är som det ska. Skit att mannen inte är hemma, men du är stark, du klarar det ändå! Massa massa massa kramar!

• Bling1975

a80 - jag förstår att det är helt fruktansvärt. Har du någon vän eller familj som kan vara med dig istället? Jag hade nog bara åkt in för då tar de alltid emot en. (i alla fall här i stockholm) Vi finns här och tänker på dig och håller tummarna. Massor med kramar.

Stitch längtar efter Lilo
  • Poppy Lee

a80: åh nej! fan vad jobbigt med blodet! Säger som Bling, har du ingen kompis som kan följa med som stöd? För det är klart att du ska åka in, det är ju det enda rätta i det här läget. Hur det än ser ut därinne är det skönt att ha någon med sig. Var bestämd när du ringer så att de inte avvisar dig. Tänker massor på dig och hoppas att det inte är någon fara!

• fruZ

Nu är det bara lite brunt och KKs jourtider är fulla.

Fick prata med en sköterska som började berätta hur vanligt det är med blödningar under graviditet (nähä?!) och tröstade mig med att om det är missfall så "tar ju kroppen hand om det själv" JÄVLA IDIOT!
    Dessutom hade hon ju fel. Från 8 fulla veckor skrapar de på KK här. Fick JAG berätta för henne.
    Sen avslutade hon med att jag kan ju åka till akuten om det blir värre ikväll. "Känns det okej så?" Nä, det känns FAN inte okej.

Men jag orkar inte åka och sätta mig på akuten. Jag har ju jobbat där en del det senaste året. Och att ligga där och vänta bland alla blickar är olidligt.

Jag får vänta till imorrn och ringa igen då.

• Poppy Lee

a80: vilken kärring till sköterska! Men du, finns det inga privata gyn med jourtider i din stad? Jag har lyckats få tid samma dag hos privatgyn. Du kan ju kanske testa att ringa runt en vända, ibland blir det ju återbud och så. Måste kännas psykande att vänta tills imorgon. Kram!

• Bebis igen
    TACK FÖR VÄRMANDE ORD!!! Då tänker jag våga vara här lite mer nu....

A80: Vilken jäkla sköterska, blir så trött.... Ibland undrar man om dom tror att man legat bakom en sten o inte fattar nånting själv!!! Gumman, finns det nån MVC/Gyn/Husläkarmottagning eller liknande att få jourtider på?? Förstår att du inte vill gå vart som helst heller!! Åh hjärtat... kramar om!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Thedde -96, Elliot -98, lillebror i magen v. 30 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7