• stella

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Här skrivs så mycket så man knappt mäktar med... Kul att det är flyt i tråden i alla fall... och en liten bäbis GRATTIS!

Själv tillhör jag de mindre lyckosamma just nu:O( Jag kämpar både med missfall och har det inte speciellt lätt att bli gravid. I sista cykeln har jag knaprat apiforce och fick en dunder ägglossning. Trodde att jag skulle bli gravid men testade negativt.På midsommarafton fick jag dock mens (trodde jag). Jag blödde mycket och hade STORA blodklumpar a la missfall. Det hela var över på tre dagar. Är det någon annan som fått missfall på samma sätt? Jag är helt övertygad om att det inte var någon vanlig mens... Känns lite trist eftersom jag medicinerar som många andra med Trombyl.

• stella

Cia: Precis så kände jag - jag förstod vad det var men kännde inget speiellt - bara kallt konstaterande... Nu håller jag tummarna för nåsta cykel istället.

Jag har fått lite inspiration av er enhetsjägare i tråden och jag har nu lagt om min kost lite. Äter inte så mycket socker (tungt för en gottegris) men har fyllt på med frukt. Hur resonerar ni kring motion efter ÄL. Jag älskar att springa med har valt bort det pga rädslan att det ska påverka min ev graviditet vid ett plus. Känns knäppt att motionera två veckor och inte göra någonting på resterande två...

• stella

Hej alla!
    Här ligt att det kommer bäbisar och plus i den här tråden. Tyvärr så har jag själv inget att bidra med förutom ett tjok av bitterhet.... Just nu känns det lönlöst, fick mens i morse. Har funderingar på att detta är något slags straff förr att jag har ett så starkt kontrollbehov - kroppens sätt att ge igen på något vis;O(
    Nu funderar jag på att gå vidare med IVF för att överhuvudtaget bli gravid. Vad tror ni? Är det bättre att först testa några kurer pergo? Själv är jag tveksam då det bara känns som en massa onödiga hormoner som inte kommer att leda någonstans... eller är oddsen lika stora med pergo som med IVF? Ni som kör Pergo hos Lucina - åker ni dit på kontroll vid ÄL så att ni inte har 500 st mogna ägg?
    Ska även börja med akupunktur - ska boka tid så snart jag kommer till jobbet;O)
    Ha en solig dag!

• stella

imorgon ska jag parata med Dr Björk ang fortsatt behandling Pergo eller IVf... Surfar runt lite för att samla på mig fakta... Följande är saxat från Carl von linne klinikens nyheter - publicerat 2 juni

"Vi har noterat att en del patienter gör utredningar med en del "nya" prover, fr a TNF-alfa. En utvärdering av litteraturen visar dock att provet inte tillför något. Tyvärr verkar åtgärder och provtagningar av inget eller mycket begränsat värde öka. Vi tror det beror på att marknadsföring av sådant ökat drastiskt på Internet, och att människor med barnlöshetsproblem gärna vill gripa efter halmstrået."

Den sista meningen har de ju en poäng med. Det konstiga är dock att USA pratar mycket om upprepade missfall och immunologi. Undrar om de gör det "på skoj" utan några som helst fakta?!?! Hoppas att någon av läkarna på CvL åker på konferensen i Linköping i början på september....

• stella

Idag fick jag prata med Dr B. Vi bestämde att jag ska prova FSH stimulering då han tyckte att pergotime var lite väl "kantigt". Det kommer dock inte bli föränn i oktober efter som min avelshingst (jag menar sambo;) kommer att vara bortrest under september... Ska passa på att ta om mina FSH, estradiol och LH värden. Känns skönt att ha en plan i alla fall.

• stella

Hej tråden!
    Jag undrar om ni kan hjälpa mig. Jag tar ju progesteron i förebyggande syfte. Gjorde gravtest nu på morgonen - tyvärr minus igen. Hur som helst så är min mna bortrest när jag troligen kommer att ha ägglossning nästa gång. Kan jag fortsätta med progesteron några dagar till för att skjuta på mensen eller är det bara dumt?

Ha en bra dag alla!

• stella

Finessan: Har ni testat att mata med flaska? Ni kan ju försöka att ge tillägg istället för att amma hela tiden. Ger man tillägg så kan ju pappan hjälpa till och då kan man få sova lite mer. Jag har flera vänner där amningen inte funkat och där barnen fått tillägg istället eller både och.
    Det är oerhört frustrerande när det inte funkar och man känner sig helt värdelös. Inte blir det bättre av att rabiata amningsfundamentalister försöker att hålla en kvar vid amningen tills man är ett nervvrak heller.
    Sen är ju barn precis som vuxna - hon kanske var trött, inte hungrig, har ont?

• stella

Hej!
    Kanske kan någon hjälpa mig ang progesterone. Hur lång tid tar det innan man får mens när man slutat med progesteron? Jag tog det sista i torsdags men ingen mens i sikte. Har gjort grav test så det kan det inte vara (tror jag - tog testet för en vecka sedan iofs)

• stella

PLUS Ett fett jävla plus!!!!
    jag sitter helt skakig framför datorn. Tog progesteron dagligen med start tre dagar efter ÄL. gjorde gravtest på BIM - MINUS. fortsatte med prog i några dagar för att jag ville förskjuta min mens. slutade dock med trombyl... mensen dök aldrig upp och idag fick jag nog och gjorde ett till test och nu är det plus... Är det någon som vet om progesteronet kan ställa till testvärdet? DrB sa att jag skulle fortsätta med prog och ta test 19 dagar efter äl (vilket jag då inte gjorde utan testade redan på BIM)?
    I övrigt helt tom.... tog två trombyl i panik, tänker på att det går åt helvete i alla fall... Jag måste smälta detta... hjälp

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7