• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • StoraD

Ja, jag sitter på jobbet faktiskt, men nä pops, jag är bara på dag 10... ingen mens än på ett tag (hoppas jag). Däremot har jag precis vräkt i mig ost (gul ost, inte mögelost) som hade blivit över från kick-offen, och nu är jag orolig att den är opastöriserad och jag ska få ett tidigt missfall bara därför. hatar dessa nojor...

• Poppy Lee

lilla: nej tokfia , inte får du mf av osten! Det skulle vara om du blir jättemagsjuk i så fall. Men det kommer du INTE att bli.

Bodde du i Frankrike skulle du ha tryckt opastöriserat hela tiden. Och i ärlighetens namn, hur ofta blir man magsjuk av opastöriserade ostar? Typ aldrig. Jag käkar opastöriserat och dricker alkohol t o m plus utan dåligt samvete

• annapanna2

Tack poppy lee för ett värmande inlägg! Jag är ledsen för din skull - det är nog det värsta jag varit med om att föda fram ett foster i den veckan.. Inget man önskar ens sin värsta fiende!
    Då jag gjorde avbrytandet kom hela moderkakan ut, behövde alltså ej skrapas. Jag har funderat också kring detta. Det var ju trots allt bara 6 v mellan avbrytandet och hsg röntgen. Jag ska ringa som en tok på måndag till röntgenläkaren. Kanske trots allt att det är ett "ärr" där moderkakan suttit.

Man känner sig så sjukt missunsamm ibland även fast man egentligen är, i alla fall har varit någon som alltid glädjs åt andra. Vi har varit på middag ikväll hos ett par. Självklart var det en tjej som var gravid i v 10 och berättade öppet för alla om hur glada det var.. Hon trodde allt var "safe" för att hon mådde så illa. Själv mådde jag illa fram till v 17, men det gick illa för det

Jag har inte hunnit läsa så mycket i tråden. Vill bara påpeka att jag kommer gå in på era sidor och kika lite. Jag är glada för er skull som blivit gravida efter att ha kämpat så. Låter man bitter ibland så är det väl för att man är egoistisk typ och tänker på sina egna bekymmer.. Nåja, önskar er alla en skön fortsatt helg och tack för era fina inlägg!! Det känns skönt att ha tagit mod till mig och skrivit i tråden - tack

• annapanna2

Tack poppy lee för ett värmande inlägg! Jag är ledsen för din skull - det är nog det värsta jag varit med om att föda fram ett foster i den veckan.. Inget man önskar ens sin värsta fiende!
    Då jag gjorde avbrytandet kom hela moderkakan ut, behövde alltså ej skrapas. Jag har funderat också kring detta. Det var ju trots allt bara 6 v mellan avbrytandet och hsg röntgen. Jag ska ringa som en tok på måndag till röntgenläkaren. Kanske trots allt att det är ett "ärr" där moderkakan suttit.

Man känner sig så sjukt missunsamm ibland även fast man egentligen är, i alla fall har varit någon som alltid glädjs åt andra. Vi har varit på middag ikväll hos ett par. Självklart var det en tjej som var gravid i v 10 och berättade öppet för alla om hur glada det var.. Hon trodde allt var "safe" för att hon mådde så illa. Själv mådde jag illa fram till v 17, men det gick illa för det

Jag har inte hunnit läsa så mycket i tråden. Vill bara påpeka att jag kommer gå in på era sidor och kika lite. Jag är glada för er skull som blivit gravida efter att ha kämpat så. Låter man bitter ibland så är det väl för att man är egoistisk typ och tänker på sina egna bekymmer.. Nåja, önskar er alla en skön fortsatt helg och tack för era fina inlägg!! Det känns skönt att ha tagit mod till mig och skrivit i tråden - tack

• fruZ

annapanna; usch och fy vad du har fått vara med om!! helt otroligt orättvist
    Jag fick oxå höra efter hydrosonografi att jag hade ärrvävnad eller en polyp i livmodern. På hysteroskopin syntes dock inget konstigt och inget konstigt fanns i utskrapet.
    Kan ju mycket väl vara lite rester/ärr efter där moderkakan satt som syns på dig. Annars en polyp som är en ansamling av celler (godartade, dvs vanlig slemhinna) på en stjälk. Det är inte farligt och går vad jag förstår lätt att ta bort.
    Livmodercancer är JÄTTEOVANLIGT i unga år, det letar man efter hos kvinnor som har blödningsrubbningar efter klimakteriet. Så försök att inte oroa dig för det!
    Det är ju bra att de ska kolla upp med hysteroskopi, då kan de oxå göra nåt åt en ev rest/polyp så du har bättre förutsättningar vid nästa graviditet. Kram!

• annapanna2

Tack a80 för att du delade med dig. Jag känner mig lite lugnare nu när jag läser ditt inlägg. Ska försöka se det lite mer positivt - att om det är nåt i vägen så är det väl positivt att det har hittat det och att kommer bort Kram!

• Bling1975

Hallå tjejer!

Ligger lite lågt just nu eftersom jag är inne i en riktig svacka. Men jag är inne och läser flera gånger om dagen.

Annapanna2 - du har verkligen kommit till rätt ställe. Den här tråden har hjälpt mig massor och alla tjejer här är helt underbara! Beklagar verkligen vad du har fått gå igenom. Hoppas det går bra nu, det känns ju ändå som att du har väldigt goda förutsättningar att få göra våra mammor sällskap framöver. Kram

*vinkar till alla*

Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7