• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

Finesssan: Ååååå nu blev jag ju hoppfull!
    Men med tanke på att jag vaknade på riktigt vid 9 och nyss fått i mig frukost så kanske inte du har en chans att hinna upp så tidigt som måste åka 1h heller...¨
    Men vill du komma så är du sååå välkommen!

a80: Bra, vi bestämmer det.

• Finessan

Cia, det går visst att styra tiden lite eftersom det håller på hela dagen. Inboxa mig var du bor så får jag kolla upp avstånd och så. De ska vara i Uppsala slott och jag kan ta bilen.

Vi brukar använda hela förmiddagarna till att sova. Pusslar ihop timmarna på så sätt. Är sällan uppe och frukostar före 11.

• Finessan

Cactus, det finns säkert en hög till. Det är blodprover som tar ett par veckor att få svar på. Landstinget vill ha tre mf innan de gör en utredning. Går du privat kan det räcka med två. Landstingets utredningar brukar inte vara mycket att hänga i julgranen ändå.

• annapanna2

Hej alla!
    Jag hoppas att det är ok tjejer att jag klampar in i er tråd med en liten undran.. Jag var lite aktiv här inne i vintras pga att jag haft 3 st tidiga mf och går på utredning hos dr b. Under utredningen som påbörjades i mars blev jag gravid utan att jag hann slutföra alla moment. Gick till v 19 och fick då reda på att barnet var svårt sjuk pga kromosomavvikelse så jag fick abbryta i v 19 i juli. Tungt..

Har upptagit utredningen och gjorde en hsg röntgen förra måndagen. Igår fick jag ett brev där de hittat en polyp eller postoperativ ärrbildning i livmodern. Dr b hade skickat en remiss till sabbatsberg för hysteroskopi.

Är livrädd nu för att detta ska vara något farligt typ cancer. Har någon av er haft detta som sedan varit orsaken till era upprepade mf?

Jag hade även ett förhöjt tnf alfa så jag åt trombyl och proggisar förra grav.

Oj vad långt det blev... sorry

Får jag va med er igen och kämpa vidare med er..?

Många kramar Anna

• annapanna2

Glömde säga att jag aldrig skrapats ell gjort några ingrepp i livmodern. Kan man ändå få ärrbildning?

Jag vet att ni alla har en sån erfarenhet ang mf och problem i och med det. Tack på förhand och hoppas ngn kanske har nån liten input..

• Lycka77

annapanna - Beklagar verkligen förlusten av ert barn, jag förstår att det är tungt, mycket tungt.
    Självklart får du vara med och kämpa vidare med oss, tråkigt bara att du måste det.

angående din polyp så har jag ingen erfarenhet av det själv men jag har haft en vän som opererat bort en polyp och det var inget farligt alls, det var bara slemhinnan som börjat växa, och det gick mycket bra för henne, hon hade eller aldrig skrapats eller dyl.
    Tyvärr så kan det väl vara malignt också vad jag läst, men jag hoppas verkligen att det är en ofarlig en du fått, läkaren har inte sagt något?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • annapanna2

Hej lycka77!
    Tack för ditt svar! Jag hoppas innerligt att det inte är någon fara.. Nej, jag fick endast ett brev hem där utlåtandet stod och att dr b på lucina hade skickat en remiss vidare för skopin. Snacka om att helgen blev förstörd... Men om det kan vara så farligt - varför ringer de inte.. Har ju en massa funderingar nu. Suck.

Skönt i alla fall att det gick bra för din vän, hoppas det kommer gå bra. Ska ringa direkt på måndag, men nu känns det som timmarna går lååångsamt

Tack för välkomnandet! Ja usch, att vi måste ha en sån här tråd. Läst lite och det verkar som det gått bra ändå för många här inne. Det ger en hopp

• Lycka77

Aha, endast ett brev. Då kan man ju inte fråga så mycket. Jag förstår att du sitter och funderar, ett sätt att få mera information kan ju vara att ringa till vårdguiden och höra med dem om du inte vill vänta till måndag, eller att googla lite, men det kanske du redan gjort, här står det lite om det om du vill läsa.

http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=4171&intListStart=5&intQuestion=74&intArea=40

http://www.hemmetsjournal.se/hj/ExpertQuestion.aspx?id=41588

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • annapanna2

Har googlat sönder datorn snart tror jag...
    Tack för länkarna - den från hemmets journal hade jag missat..
    Jag ska ringa direkt på måndag. Provade ringa sjukvårdsrådgivningen, de sa att jag skulle ringa röntgen på måndag. De kunde inte säga nåt. Det är jobbigt

Tack!

• Finessan

Annapanna, beklagar så otroligt mycket! Fy så grymt. Besegra missfallen och sen råka ut för det du gjort. Vad är oddsen liksom? Självklart är du välkommen hit igen.

Har tyvärr inget svar på polypfrågan.

Lycka, har du funnit någon bra resväg?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7