• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • babblar på

poppy: japp vi kör på ! Orkar inte vänta mer. Ångrar nog att jag väntade nu
    Får jag inga direktiv av nån så kör jag på en T..och det gör jag kanske om jag får höra att jag ska ta 2 också Känns knappt som nån vet så man får nog testa lite på eget bevåg
    Hur mår du och graviditeten då? Hoppas att allt känns bra!

cia: L ska ringa men han gör ju aldrig det Härligt med en liten sumo. Fast det är kanske bara så att pojkar ofta väger lite mer än flickor ?

cactuz: jo man vill ju göra allt man kan för att det ska funka nästa gång. Jag ångrar nog lite att jag tog 2 T nu när det gick dåligt. Tänk om det funkat med 1. Fast så får man försöka att itne tänka

hej magis. Härligt att livet leker !

• Lycka77

Cia- härligt att Alvin är en kramgo kille!

bp - jag tog ju en T vid min förra grav och kan inte låta bli att tänka "om jag bara hade tagit två......"

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Finessan

Är inte heller så insatt i det där med sköldkörteln. Det jag vet är att Dr B ansåg det vara superviktigt även under graviditeten. Även om jag hade ok värden innan tog han dessa prover hela graviditeten eftersom de kan ändras då.

Misstänker dock att problemen ligger och lurar i vassen. Både mormor, mamma och moster har strul med sköldkörteln.

Poppy, 18 kg på 3 månader? Jag har gått ner 16 på 2. Förvånad Kanske har något med det att göra nu, att det blivit lite vajsing. Jag har iofs lite att ta av nu så jag gråter inte.

Cia, pyret väger mer än Vida. Nu dippade hon i sin kurva när magen var som värst, men har börjat lägga på sig igen nu. Ska väga på tisdag och hoppas på en fin uppgång.

Magis, kul att se dig och att ni har det bra! Det vore kul att ses med våra Huddingebebisar någon gång.

• Lycka77

finesssan - visst har du gått hos Dr Nie? Vad tyckte du om henne? Är det så rörigt där som man har hört?
    Jag har bokat tid hos henne inför vårt fet. Är det svårt att förstå henne?

Skönt att Vida börjat lägga på sig igen!

• Finessan

Lycka, det är lite rörigt. Tar man det med i beräkningen samt är förberedd på att besök hos henne inte är något vanligt besök så är allt perfekt!

Jag avgudar Dr Nie och tycker att hon är helt underbar. Hon är speciell på alla sätt och vis och har ett hjärta av guld. Det kan vara lite svårt att förstå henne ibland, men det är inget problem direkt. Sen har hon även humor som få.

När ska du dit?

• Krusbär

Poppy (och ni andra som ryckte ut och hjälpte mig): Tack för all info! Jag ska få ta om proverna nu och om det är nåt strul ska jag få gå till en endokrinolog.

• mammawannabe

Lycka: Men oj, det låter ju helt klart konstigt att Dr B tycker att TSH 2.4 är okej för dig. Har ni pratat om just TSH-värdet eller har han bara sagt att alla prover är okej generellt? Tänker att han kan "ha missat". Inte bra isf men det kan ju hända alla.

Jag skulle nog ringa honom om jag var du och ställa frågan igen. Det är helt sjukt jobbigt den här dubbla kampen det känns som man för, dels mot själva missfallen i sig och sen kampen för att få rätt vård. Helt galet! Men ge inte upp tjejen. Bryta ihop då och då behöver man få göra, sen reser du dig igen och kämpar vidare.

Krusbär: Det var ju jättebra ju med ref-intervallerna för T4. Då ligger du ju mkt bra till på T4 och enligt Poppys förklaring vad de olika värderna står för, så tillgodogör du dig hormonet mkt bra. Du ska se att det är bra allting!

DND: Hur har det gått? Har du fått tag i dr B igen och fått någon tid för besök?

Poppy: Tack för alla förklaringar! Hur har det gått, har du försökt få en tidigare tid för VUL eller har du bestämt dig för att vänta till v8?

*vinkar till Magis* Vad härligt ni verkar ha det, skönt att allt är bra.

Cia: 2kg på 4v! Vilken aptitglad kille, gosigt! Vill han ha mat ofta och länge så att du får amma mkt eller växer han bara fort ändå?

Bling: Hur gick det hos naprapaten?

Ego: Här ska det åkas till Gbg i helgen för träff med mannens gamla korridorkompisar med respektive. Jag jag sugen på det? NOT! Kommer troligen få min post-hormon-blödning oxå under helgen så det blir nog mysigt. Men starka värktabletter och lite vin på det kanske gör susen.

Kram på er alla och trevlig helg!

• Krusbär

Lycka: Håller med MW om att du ska ringa och fråga! Kanske kan man kompensera TSH med bra T4-värde? Men bättre att veta än att själv spekulera!

Cactuz: Hej förresten, kompis!

Ha en skön helg MW och alla ni andra!

• Lycka77

finesssan - Det låter spännande att gå dit, första besöket är på måndag.

mw - vi frågade speciellt om TSH-värdet eftersom jag själv tyckte att det låg för högt, men han sa att det var ok..... jag tittade på mina journalkopior och 2,45 hade jag en månad efter senaste ma.
    Hoppas att du kan få lite trevligt i helgen iallafall!

*Nu ska jag torka tårarna, snyta näsan och hoppa upp på cykeln och dra till gymmet*

• Cactuz

Krusbär:
    Hej hej tjejen! Hur har du det? Hur går det med akupunktur och annat?
    Jag har bestämt mig för att testa med barn-albyl om jag blir gravid igen. Jag vill göra något liksom..

Babblar på>> Ja, man tänker nog lite för mycket egentligen. Men det är ju så svårt att inte spekulera när det inte går. Vad heter testet man gör för att få reda på om blodet är lättkoagulerat?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7