• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • EMND

Hej Annapanna2. Jag fick avbryta min graviditet i v.10 senast i juni månad. I början av augusti upptäcktes det en utväxt i livmodern. Läkare sa att det kunde vara polyp, grav.rest, myom, eller annat ?! Jag var jätte orolig, som du, men det visade sig vara graviditets rester. Vad annars kunde växa så fort, men så tänker man inte när man är mitt i det hela.

• anomaR

Om det kan vara till tröst, var det de i Sverige, som långt innan det blev tillåtet med abort, försökte göra abort själva, genom att åka bakpå en moped över tågrälsen i så hög hastighet som möjligt, men det lyckades inte, så hårt satt fostret.

Själv fick jag också missfall och efter skrapningen, satt den korkade läkaren, som garanterat inte ens ägnat min journal en blick, att nu skulle jag vara glad ändå, för att en skrapning gör det "enklare" att bli gravid igen. Trött som jag var på alla idioter till läkare jag mött genom åren, log jag, nickade, reste mig och gick för att klä om och resa hem, med en tom livmoder och tomt hjärta. Hav tröst och lycka till.

• Cia o krabaten

Rusar in en snabbis och kramar Bling

Poppy: Det är nästa veka så du kasnke hinner på oss också?!

• Idun 78

Bling, massa massa varma kramar!

annapanna, usch vad mycket hemskt du varit igenom, jag förstår verkligen att du är orolig, men det är nog som de andra säger ingen fara! Hoppas att du snabbt får tag i läkaren imorgon!

LillaD, inte ska du vara rädd för osten! Dessutom finns det knappt några opastöriserade ostar i Sverige, det är väldigt sällsynt. Jag försökte leta i en välsorterad affär en gång efter det, men de hade inga - sa att det var ganska ovanligt. Har du haft en bra helg söt?

Poppy, hur mår du? FF inga symptom? Själv försöker jag förtränga dem så gott det går, fram till jag ser ett hjärta tror jag inte riktigt på att det här kommer att gå vägen.

Cia, hur mår lilla A och lilla E? Tänk att du är tvåbarnsmamma! Det är så stort!

Lycka, hur går det med sprayandet?

BP, har du fått tag i boråsaren ännu?

HK, hur mår du vännen?

DND, har du fått en ny tid hos DrB?

Kramar till er andra!

• Finessan

Lugna puckar här ikväll. Beror det på att FL är skit att komma in på eller har ni annat att göra? :)Jag lägger ner igen. Kan knappt göra något och det tog 100 år att bara komma åt forumet. Cia, svarar på mailet när jag kan. Kramar till alla!

• Bling1975

Visst är det seeeegt. Tack tjejer för all uppmuntran här och i GB. Imorgon ska jag äntligen pallra mig iväg och lämna kromosomprovet. Vi hann verkligen inte förra veckan för jag har så sjukt mycket på jobbet just nu. Hoppas vi hinner få svaret innan vår återbesökstid...

Två kompisar fick barn i veckan, kändes sådär, speciellt eftersom ena paret gjorde abort samtidigt som mitt första missfall för de var inte riktigt redo för barn...

Annapanna - lycka till imorgon!

Poppy & Idun - det SKA gå bra den här gången, håller tummarna för massor med symtom och lyckade VUL inom den närmaste tiden.

Cia & Finesssan - hoppas bebisarna mår bra!

Stitch längtar efter Lilo
  • Idun 78

Bling1975 skrev 2008-09-08 00:27:24 följande:

Två kompisar fick barn i veckan, kändes sådär, speciellt eftersom ena paret gjorde abort samtidigt som mitt första missfall för de var inte riktigt redo för barn...
    Jag kan inte sluta fascineras av hur j-la orättvist livet är ibland! Fy f*n! Jag förstår verkligen Bling att du har liiite svårt att glädjas åt deras vägnar... Lycka till nu med testandet! Kram
  • annapanna2

God morgon och tack alla för varmt välkomnande!

Bling - min syster brukar alltid säga "upp med nosen och svansen" när jag har det jobbigt. Tycker bara det låter så gulligt. Om det vore så enkelt... I alla fall hoppas det går bra idag, skönt att få lämna proverna!

Jag fick tag på läkaren som gjort hsg röntgen. Han tyckte inte det såg ut som nåt farligt alls! Förmodligen en rest eller nåt annat. Han tyckte inte det var nåt att oroa sig över.

Han tyckte dock att det var lite klantigt att skicka ut ett remissvar på läkarspråk en fred.. Nåja.

Ha det gott!

• EMND

Tack, snälla Idun att du tänker på mig. Ja, jag fick tid hos dr B nu på torsdag. Vågar inte tänka på den dagen, är rädd att något kommer i vägen.

Det var lite jobbig helg. Manen var bortrest och jag skulle ha umgåts med föräldrarna och stortvätta. Men stakars pappa blev jätte sjuk. Han hade hög feber hela lördagen. Det gick upp till 40 C. Hemskt jag trodde att termometer var trasig. På sjukvårdsrådgivningen sa dem att det kunde vara influensa. Redan!!!!, sa jag?! "Vaddå redan, influensa finns året om "-fick jag till svar. Nu är det att hoppas att pappa blir bättre och att han inte smittat oss andra.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7