• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Finessan

Hittade info på ett av Nies infoblad.

Från Fridhemsplan, buss 1, avstigning Essingetorget. Alternativt buss 49, hållplats Eremitvägen.

• Cia o krabaten

Finesssan: Vi är mobila vi också

Annapanna: Beklagar verkligen.
    Däremot är det ju positivt att det gick så bra med T och Prog!
    Precis som för flera av oss andra här inne.
    Kromosomavvikelsen har väl inte med upprepade mf att göra, så det är inte samma "fel".
    Hoppas det går bra nästa gång och att Polypen är ofarlig.

Lycka: Bättre dag idag?

• annapanna2

Tack cia!
    Nej, kromosomavvikelsen var en slump, inget med mf att göra. Typiskt när det äntligen funkar så ska det va nåt annat fel.

Det står antigen polyp eller postop ärrvävnad.. Är det nån som vet om man kan ha ärr i livmodern utan att man gjort nåt ingrepp?

Ska verkligen ringa doktorn på måndag, förstår att ingen kan diagnostisera mig här

• Lycka77

Finesssan - jag har inte "hunnit" kolla resväg själv ännu. 
    Tack för infon någon av de bussarna blir nog bra.

annapanna - hoppas du kan släppa tankarna lite så du kan få lite lugn i helgen också.

Cia - tja, har nyss haft ett riktigt gråtkalas, men idag är ju K hemma och då känns allting alltid lite bättre. Nu ska vi packa in oss i bilen och åka till svägerskan och äta kräftor. Imorgon blir det Eckerölinjen tor.

Trevlig helg!!!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Cia o krabaten

Lycka: Kramar lite.
    Vi funderar också på Eckerö, men kommer aldrig till skott!
    Blir så tidigt om man ska ta en dagstur så

• StoraD

Annapanna: åh jag beklagar verkligen er förlust
    jag har ingen kunskap om polyper och ärrbildningar tyvärr, mer än att jag, som Lycka77 har en väninna som haft flera ofarliga polyper som tagits bort.

Lycka: hoppas du har kul på ditt kalas, och trevlig tur imorgon!

a80: så skönt att allting såg bra ut med den lill*!

mw: Hoppas du får en bra helg i Gbg, och att det inte blir så jobbigt m blödningen!

krusbär: gött att du ska få ta om proverna gumman!

BP: jamen då håller vi tummarna för nya försök! och inte ska du ångra att ni väntade en månad, jag tror tvärtom att det var mkt klokt!

Hur går det med dig och försökande och lutealfas mamarazzi?

pops: hur mår du?

*vinkar till er andra raringar!*

• Poppy Lee

Annapanna: varmt välkommen till tråden, beklagar innerligen dina mf. Jag har fått två sena mf så jag vet vad det innebär med allt hemskt kring , den förlossning som blir osv, förjäkligt är det!

Appropå din polyp eller ärrvävnad undrar jag om det kanske har blivit ärr efter moderkakan din sista graviditet. Var det problem med att få ut moderkakan, eller kom den ut lätt? Moderkakan sitter ju fast i livmodern "som en tumör" som en läkare så charmigt (NOT) förklarade för mig en gång, och den är ofta svår att få ut vid tidiga förlossningar eller tvåstegsaborter. Jag har fått lov att skrapas pga detta, att moderkakan inte kom ut själv, och då finns det ju risker för ärrbildning.

Eller har du haft infektion i livmodern någon gång? Det kan också leda till ärrbildning. OM det är en polyp så är det troligtvis absolut ingen fara. Något farligare är rätt osannolikt om du inte haft några andra symtom. Livmodercancer, t ex, yttrar sig ju oftast genom att man har massor av mellanblödningar och smärtor, har du inte det är låter det märkligt att det skulle vara det. Så oroa dig inte i nuläget vännen!

• Poppy Lee

Lycka: skoj med Eckerö, akta er för alla fulla raggare på båten bara! Min mamma har lantställe i Grisslehamn så vi är vana att beskåda alla drängfulla raggare som dagligen ragglar av båten.

Cia och Finesssan: hoppas att ni hann ses idag och hade det trevligt!

LillaD: jobbar du en kväll som denna, eller är du ledig? Ingen mens i sikte än? *hoppas*

EGO: idag har vi varit i Barkarby-outlet. Ett tips för alla som inte står ut med att se gravidmagar och barnvagnar: ÅK INTE DIT! Tycktes inte finnas några andra människor där. Och IKEA ska vi inte tala om. ALLA där är gravida! Nu är ju jag också det visserligen , men det syns och känns inte än och därför blänger jag fortfarande argt på alla mysande gräddfilsgravida människor!

• Poppy Lee

lilla: jag hoppas naturligtvis att det INTE kommer mens! Lät lite oklart ovan. Nu ska jag be till gravidguden åt dig och dansa tre varv under fullmånen inatt.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7