• annapanna2

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej alla!
    Jag hoppas att det är ok tjejer att jag klampar in i er tråd med en liten undran.. Jag var lite aktiv här inne i vintras pga att jag haft 3 st tidiga mf och går på utredning hos dr b. Under utredningen som påbörjades i mars blev jag gravid utan att jag hann slutföra alla moment. Gick till v 19 och fick då reda på att barnet var svårt sjuk pga kromosomavvikelse så jag fick abbryta i v 19 i juli. Tungt..

Har upptagit utredningen och gjorde en hsg röntgen förra måndagen. Igår fick jag ett brev där de hittat en polyp eller postoperativ ärrbildning i livmodern. Dr b hade skickat en remiss till sabbatsberg för hysteroskopi.

Är livrädd nu för att detta ska vara något farligt typ cancer. Har någon av er haft detta som sedan varit orsaken till era upprepade mf?

Jag hade även ett förhöjt tnf alfa så jag åt trombyl och proggisar förra grav.

Oj vad långt det blev... sorry

Får jag va med er igen och kämpa vidare med er..?

Många kramar Anna

• annapanna2

Glömde säga att jag aldrig skrapats ell gjort några ingrepp i livmodern. Kan man ändå få ärrbildning?

Jag vet att ni alla har en sån erfarenhet ang mf och problem i och med det. Tack på förhand och hoppas ngn kanske har nån liten input..

• annapanna2

Hej lycka77!
    Tack för ditt svar! Jag hoppas innerligt att det inte är någon fara.. Nej, jag fick endast ett brev hem där utlåtandet stod och att dr b på lucina hade skickat en remiss vidare för skopin. Snacka om att helgen blev förstörd... Men om det kan vara så farligt - varför ringer de inte.. Har ju en massa funderingar nu. Suck.

Skönt i alla fall att det gick bra för din vän, hoppas det kommer gå bra. Ska ringa direkt på måndag, men nu känns det som timmarna går lååångsamt

Tack för välkomnandet! Ja usch, att vi måste ha en sån här tråd. Läst lite och det verkar som det gått bra ändå för många här inne. Det ger en hopp

• annapanna2

Har googlat sönder datorn snart tror jag...
    Tack för länkarna - den från hemmets journal hade jag missat..
    Jag ska ringa direkt på måndag. Provade ringa sjukvårdsrådgivningen, de sa att jag skulle ringa röntgen på måndag. De kunde inte säga nåt. Det är jobbigt

Tack!

• annapanna2

Tack cia!
    Nej, kromosomavvikelsen var en slump, inget med mf att göra. Typiskt när det äntligen funkar så ska det va nåt annat fel.

Det står antigen polyp eller postop ärrvävnad.. Är det nån som vet om man kan ha ärr i livmodern utan att man gjort nåt ingrepp?

Ska verkligen ringa doktorn på måndag, förstår att ingen kan diagnostisera mig här

• annapanna2

Tack poppy lee för ett värmande inlägg! Jag är ledsen för din skull - det är nog det värsta jag varit med om att föda fram ett foster i den veckan.. Inget man önskar ens sin värsta fiende!
    Då jag gjorde avbrytandet kom hela moderkakan ut, behövde alltså ej skrapas. Jag har funderat också kring detta. Det var ju trots allt bara 6 v mellan avbrytandet och hsg röntgen. Jag ska ringa som en tok på måndag till röntgenläkaren. Kanske trots allt att det är ett "ärr" där moderkakan suttit.

Man känner sig så sjukt missunsamm ibland även fast man egentligen är, i alla fall har varit någon som alltid glädjs åt andra. Vi har varit på middag ikväll hos ett par. Självklart var det en tjej som var gravid i v 10 och berättade öppet för alla om hur glada det var.. Hon trodde allt var "safe" för att hon mådde så illa. Själv mådde jag illa fram till v 17, men det gick illa för det

Jag har inte hunnit läsa så mycket i tråden. Vill bara påpeka att jag kommer gå in på era sidor och kika lite. Jag är glada för er skull som blivit gravida efter att ha kämpat så. Låter man bitter ibland så är det väl för att man är egoistisk typ och tänker på sina egna bekymmer.. Nåja, önskar er alla en skön fortsatt helg och tack för era fina inlägg!! Det känns skönt att ha tagit mod till mig och skrivit i tråden - tack

• annapanna2

Tack poppy lee för ett värmande inlägg! Jag är ledsen för din skull - det är nog det värsta jag varit med om att föda fram ett foster i den veckan.. Inget man önskar ens sin värsta fiende!
    Då jag gjorde avbrytandet kom hela moderkakan ut, behövde alltså ej skrapas. Jag har funderat också kring detta. Det var ju trots allt bara 6 v mellan avbrytandet och hsg röntgen. Jag ska ringa som en tok på måndag till röntgenläkaren. Kanske trots allt att det är ett "ärr" där moderkakan suttit.

Man känner sig så sjukt missunsamm ibland även fast man egentligen är, i alla fall har varit någon som alltid glädjs åt andra. Vi har varit på middag ikväll hos ett par. Självklart var det en tjej som var gravid i v 10 och berättade öppet för alla om hur glada det var.. Hon trodde allt var "safe" för att hon mådde så illa. Själv mådde jag illa fram till v 17, men det gick illa för det

Jag har inte hunnit läsa så mycket i tråden. Vill bara påpeka att jag kommer gå in på era sidor och kika lite. Jag är glada för er skull som blivit gravida efter att ha kämpat så. Låter man bitter ibland så är det väl för att man är egoistisk typ och tänker på sina egna bekymmer.. Nåja, önskar er alla en skön fortsatt helg och tack för era fina inlägg!! Det känns skönt att ha tagit mod till mig och skrivit i tråden - tack

• annapanna2

Tack a80 för att du delade med dig. Jag känner mig lite lugnare nu när jag läser ditt inlägg. Ska försöka se det lite mer positivt - att om det är nåt i vägen så är det väl positivt att det har hittat det och att kommer bort Kram!

• annapanna2

God morgon och tack alla för varmt välkomnande!

Bling - min syster brukar alltid säga "upp med nosen och svansen" när jag har det jobbigt. Tycker bara det låter så gulligt. Om det vore så enkelt... I alla fall hoppas det går bra idag, skönt att få lämna proverna!

Jag fick tag på läkaren som gjort hsg röntgen. Han tyckte inte det såg ut som nåt farligt alls! Förmodligen en rest eller nåt annat. Han tyckte inte det var nåt att oroa sig över.

Han tyckte dock att det var lite klantigt att skicka ut ett remissvar på läkarspråk en fred.. Nåja.

Ha det gott!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7