• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

Finesssan: Jag är inte förvånad! Han är stor
    Men än så länge ser han bara ut som en större bebis, inte en Michelinbebis

Lycka: Jag har också ältat den graviditeten jag hade förra sommaren med 1T...
    Men trots allt har ju BP fått mf trots 2T, och massor med folk lyckats med bara 1T, så man får nog testa sig fram. Hoppas att du är som jag och kräver 2 Så att det går bra nu när ert FET kommer funka! *Bestämma*

• Finessan

Cia, jag hoppas att min skrutt har nått normalkurvan på tisdag. Det skulle vara stort. Hellre en stor än en pytteliten i alla fall. Du får lägga in lite nya bilder på Pyret (fortfarande Pyret?).

Cactuz, det finns mängder av koagulationsprover, inte bara ett. Om du går in på min sida och läser bloggen som heter mf-utredning så har jag en lista på prover där. En hög av dem är koagulationsprover.

Lycka, då får du rapportera på måndag.

• Cia o krabaten

Finessan: ska se om det blir lite fotat i helgen, mormor är här.
    Men då brukar vi ha så mycket för oss att jag glömmer fota!
    Just nu lutar det iaf åt Alvin, vi får se.
    Jag har inte hängt med på att Vida legat under kurvan. har hon iaf följt sin kurva eller tappar hon?
    Då är det ju klart bättre med sumo-bebis
    Missförstå mig rätt, han får vara precis hur lätt eller tung han vill, men det där bebis-söta försvinner ju redan då han ser ut som typ 3mån nu
    Sån som de har som nyfödd i filmer ni vet

• fruZ

Hej!
    Oj, vad det skrivs här! Man kan knappt hänga med när man är jobbandes större delen av dagarna...

Idag var vi på kontroll igen, doktorn var jättestressad, men vi fick en snabbtitt på räkan som sprattlade där inne!
    Lite oroande dock att jag såg skymten av nåt som såg ut som ett membran i livmodern. Hoppas det bara är nån hinna som SKA vara där... Och skönt att jag är hysteroskoperad...

Intressant tyreoideadiskussion idag. Mina värden var kanske inte heller så bra som jag trodde. TSH 2,4 men T4 var 15 så det är ju nära 16 som skulle vara optimalt. Får väl hoppas att det räcker med Innohep för mig och att det inte är Levaxin som behövs...

• Cia o krabaten

a80: Härligt med ännu ett lyckat vul!
    Och du, titta inte så mycket på skärmen Farligt att kunna för mycket ju!

• Poppy Lee

bp: haha, nu tutar vi och kör och tummar hålls! Jag tar också 1 T/dag, mådde för dåligt av 2.

mwb: Hoppas att blödningen blir skonsam hos korridorskompisarna. Men Göteborg är ju en himla trevlig stad! Var där i somras och saknar staden jättemycket. Ska ni se eller göra något särskilt, eller bara umgås (inte illa iofs).

Finesssan: är det bättre med Vidas mage förresten? Gråter hon mindre?

a80: grattis till lyckat ul! Vad kan membranet innebära, måste det vara något farligt? Var det bara du som såg membranet eller kommenterade gyn det också?

Till er som äter Levaxin: som gammal ärrad Levaxin-knaprare sedan 14 år måste jag påminna om en jätteviktig grej, som många glömmer, trots att det står på bipacksedeln (men den läser man kanske inte alltid):
    ät ALDRIG Levaxin tillsammans med mjölkprodukter. Kalcium hämmar upptaget. Det ska gå minst två timmar mellan det att man tagit medicinen och intag av mjölkprodukter. Detsamma gäller mediciner mot sura uppstötningar, som Losec, Gaviscon, Omeprazol etc - de hämmar också Levaxinet, så även där är det 2 timmar som gäller.

Många tar ju sin medicin till frukostyoghurten och ostmackan, men det är alltså inte tillrådligt med Levaxin! *vaggar med fingret*

• Magis2

Varmt grattis till Poppy!! :- *håller tummarna nu*

Cia, A är en stor fin kille!! Jag som tycker NV börjar bli sumo, drygt 4 kg nu och 52 cm...troligtvis mer, vi mätte för 1 v sedan.

Finesssan - låter bra m träff för Huddinge-bebisar!

I morgon ska vi åka på bröllop med lill-tösen, hon fyller också 6 veckor. Lite nervöst...

• Finessan

Cia, Vida har alltid legat under medelkurvan i vikt. Inte så mycket, men lite. När det var som värst med magen för några veckor sedan så dippade hon, annars har hon jobbat sig upp mot medel och följt sin kurva fint. BVC tyckte inte det var något att oroa sig för, men som morsa vet du ju hur det är. Nu hämtade hon upp sig vid senaste vägningen (över 200 g på en vecka) och förhoppningsvis har hon ökat ordentligt nu igen. Hon ligger över kurvan på längd dock.

Sambon ska till Uppsala på någon jobbgrej nästa lördag och tyckte att vi kunde följa med. Jag såg genast framför mig en date med dig.  Sen berättade han att det började vid 9-10 och det är i tidigaste laget för oss.  

a80, strålande! Detta går ju som på räls! Undrar som Poppy, såg läkaren också "membranet"?

Poppy, det är bättre. Hon bajsar på och gråter knappt något. Jag testar mjölkfritt igen, men tror inte det beror på det. Vi har fått tid för utredning 18 september. Skönt.

• Cactuz

Finessan> Oj, vad många prover!! Jag som trodde det var ETT prov...
    Hur görs proverna och hur lång tid tar det för att få resultat? Kan man be att få göra prover vid "bara" 2 tidiga mf?

• fruZ

Det var nog bara jag som såg. Som sagt, hon var jättestressad och jag blev väl lite för välvillig och skulle inte ta för lång tid så jag kom mig inte för att fråga... Men nu förtränger jag det. Vet inte vad det skulle kunna vara, så jag har bestämt att det inte är nåt

Nu är det sovdags!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7