• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Lilleskuttan
    Krusbär skrev 2008-08-04 09:53:42 följande:
    Lilleskuttan: Åh, så skööööönt! Hoppas att du kan börja njuta nu. Jag pausar i väntan på provsvar från mf-utredningen och går på akupunktur.
    Ok. Var det länge sen du tog proverna,tänkte om det är långt kvar tills du får svar? Det är ju såå jobbigt att vänta på de svaren,man hinner både tänka det ena och det andra.Ahh , akupunktur, är det för mf eller? Jag gick på zonterapi veckorna innan jag blev gravid den här gången.
  • EMND

Mammarazzi: JA just det, vem kan man klaga till? Man kan inte förbanna sig på chefen iaf... :). Jag förstår gumman att du är less men bättre mens än mf, eller hur? Se på det så. Snart kan ni försöka igen. Med mf får man vänta ett tag.

Jag skulle vilja starta direkt men i morgon är det 6 veckor sedan missfallet och jag har fått bara en (trolig, men inte så normal) mens tre veckor efter med. abort. Väntar ännu en mens och tid hos läkarna. ÄL var väldigt smärtsam och annorlunda, dessutom, jag är off - helt och hållet, trött, trött, trött, men smärtor i hela kroppen. Var tvungen att börja med kaffe igen (fy på mig!) ty blodtrycket ligger på 80/40. Fast kaffe tar jag bara när det är riktig kris. Jag höll på att köra mot rött i förigår, koncentration är nästan obefintlig- då måste man höja blodtrycket!!!!

Jag är alltid förvirrad med det där: man får tid för undersökning, väntar i ett par månader och sedan när det är dags, man har hamnat i mitten av cykel och är osäker om man är gravid. Tiden skjuts upp... Vad ska man prioritera, väntelistan eller sin biologiska klocka? Hur gör ni?

Poppy: Vad gäller avhandling, jag håller med dig. Själv har jag givit upp hoppet att det bli den bästa någonsin. Bara den blir klar någon gång.

Nej, nu får man jobba?

• HoppetKärleken

Cia herre min gud så spännande så då var det dax! Lycka till!

Lilleskuttan så skönt att passerat de värsta mf risken, nu ska du se att allt går jättebra!

lillaD: ja just det jag har ju glömt att du äter Pergo, får nog stämma in i dem andras inlägg, man blir SKIT deppig av pergo, jag grät och grät när jag åt pergo och undrade om jag höll på att bli galen men sedan när jag hade ätit kuren färdig så bara släppte det. Jag hoppas du mår bättre snart gumman!

Läser om er alla med "uppfuckade" menscykler och misströstan om att det då inte heller kan bli något pluss. Lever i samma tröstlösa värld som er, önskar mig inget hellre än en fungerande menscykel just nu så hoppet kan tändas igen (dock bara lite eftersom vi aldrig lyckats själva utan endast genom IVF men mirkel sker ju för andra så varför inte för oss , även om det är mindre troligt ) Oj världens längsta prantes :-]

Krusbär när jag har en fungerande menscykel (vilket känns som evigheter sedan) så hade jag som du beskriver det, kunde känna av nästan samtliga cykeldagar, så det är nog helt normalt är min bedömning!

• EMND

Krusbär: jag känner så. Har nog alltid gjort fast när jag var yngre brydde jag mig inte om det. Jag har dock inga spotings. Jag mår bäst 3-4:e mensdagen, sedan kommer cirkusen i gång, aktivitet i äggstockarna, uppblåsthet. Jag besväras mest av uppblåstheten och humörsvängningar. Och så har jag alltid fått värre ont i vänstra äggstocken. Konstigt nog alla mina 3 grav verkar ha startat från den vänstra.

• Krusbär

Lilleskuttan: Vi tog proverna 4/7 och det skulle ta ca 4 veckor. Men gyn är på semester till mitten av augusti, så jag ska boka in en tid då. Jag kommer att vara asnervös!

DND och HK: Tack för svar på ego-inlägget! Känns bara som om jag aldrig har hört talas om någon annan som har det så. Skönt att vi är åtminstone tre, då!

• Bling1975

Mamarazzi - håller med! Ytterst dålig design med mensen. Inget regn hos mig bara en massa jobb...

BP - hoppas det går bra!

Menskopp har jag hört ska vara bra men har aldrig provat. Innan den här karusellen hade jag så sparsam mens att jag sällan använde mer än trosskydd. Nu kanske det är något att fundera på.

Lilleskuttan - härligt att det går bra!

Krusbär - hur går det för dig?

Stitch längtar efter Lilo
  • HoppetKärleken

Bling hade du sparsammare mens innan du startade med IVF:en? För mig är det tvärtom sedan allt drog igång har jag knappt mens behöver max trosskydd knappt det ibland...

• Idun 78

MW: Oops glömde testa imorse... Men det är nog ingen som helst fara, jag har nog inte ÄL förrän om tidigast en vecka (om jag nu har ÄL öht). Nej jag är för snål för CB eftersom jag ställt in mig på att få testa läääänge, så jag har köpt stickor via billigatester.se. Typ 25st för 250:- eller nåt.

Appropå gulkroppshormon MW, så träffade jag en läkare nyligen som sa att chansen för att bli gravid efter att ha ätit en kur gulkroppshormon ökade markant! Så vem vet, det kanske blir du som plussar härnäst!

a80: Håller tummarna för att allt går bra hos läkaren idag!

Cia: du läser nog inte det här, men spännande spännande!!!

Poppy: Nope, har aldrig använt ekologiska bindor. Har aldrig ens sett ngra i affären. Men berätta gärna vad du tycker, om du börjar använda dem. Jag gillar eko-reko-grejer!

LillaD: Hur är det idag vännen? Tänker så på dig och hoppas verkligen att allas våra lilla superhjälte tar en paus och vilar upp sig innan hon ger sig ut på nya superhjältedåd! T.ex. en tripp upp till Sthlm för att hälsa på sin kottkastande kompis ska, har jag hört, fungera fantastiskt som lyckoelixir.

• Krusbär

Har funderat på menskopp förut men har ganska riklig mens och då vill man ju helst att allt funkar. Dessutom visste jag inte riktigt vilken sort jag skulle välja. Men det vore intressant att prova! Även om man ju snart helst inte vill ha mens utan bebis...

Bling: Jorå, har en paus just nu och väntar på provsvar. Går i akupunktur under tiden. Hur är läget för dig?

Idun: De billiga testerna funkar bra, men man ska helst inte testa på morgonen utan mitt på dagen. Gärna samma tid varje dag.

• Idun 78

Krusbär: Jaha, ska man testa mitt på dagen med billiga tester? Men hur f*n gör man det på jobbet? Mycket ska man vara med om... Är du ff nöjd med Quintela?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7