• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

Hej hej

Just hemkommen från att ha varit på förlossningen inatt.
    Vattnet gick 01,30 och iom att han är rörlig var vi tvungna att komma in.
    Väl inne var det mycket tveksamheter kring huruvida det verkligen var vatten osv men på morgonronden stod det klart iaf och numera är han rörlig så vi fick åka hem och invänta värkar.
    Om inget händer inom 3 dygn så blir det igångsättning då.

Så nu är dte lite att börja om, på gott och ont!

a80: Just NU håller jag extra hårt tummarna.

BP: Jag körde ju 2tom v14 (Innan han ändrat ordination iofs) och sedan 1 tom v37 på eget bevåg

• Idun 78

Uj uj uj Cia, vilket antiklimax! Ska du gå runt nu i 3! dagar och bara vänta?

• Krusbär

Cia: Men då kan han ju komma när som helst?!

Idun: Man kan ju testa på kvällen också, men helst inte på morgonen eftersom LH-koncentrationen är lägre då.

Jag är nöjd med akupunkturen so far, har fått mycket snällare mens!

• Cia o krabaten

Idun: Ja, men MAX 3 dagar
    BF är ju om 9 dagar så det är tidsbegränsat nu iaf

Krusbär: Vi räknar med innan helgen så har vi inte sagt för mycket

• Sandraw76

Cia o krabaten: Mitt vatten gick lite på lördagsmorgonen o resten på natten till söndag. Jag var oxå inne på lördag morgonen o hon var fixerad. Skulle sättas igång på tisdag om inte värkarna kom igång. På söndagskvällen åkte vi in för jag hade inte sovit någonting o fick ngt att sova på för jag hade så ont i ryggen. På måndagsmorgonen kom läkaren på ronden för att kolla ctg kurvan o bestämde sig då för att göra en vag. undersökning för att se om det var gynnsamt att sätta igång det en dag tidigare så vi slapp åka fram o tillbaka. Vid undersökningen uppdagas det att jag är öppen 9 cm o har en buktande hinnblåsa hur det nu kan gå ihop sig med att vattnet gick. Skrattande Men så ska jag alltid vara annorlunda antar jag. Jag fick då värkstimulerande dropp för att få ännu mer fart på det. 

Min man kunde iaf åka på Maiden samma lördag som vattnet gick. Hade ju inga värkar eller så, så han fick det bästa från två världar men det unnar jag honom. Han är ett mycket stort stöd o klarade galant att bli lämnad med Arwen i över 5 timmar medan jag fick akutopereras pga kraftiga blödningar. Han hade vägt o mätt henne o klätt på henne så fint o sedan hade de suttit o myst i en fåtölj så när jag kom upp från uppvaket så mötte mig två jättestora svarta ögon på min dotter. Tycker ändå trots komplikationer vid förlossningen att det var en toppenupplevelse.

Sandra med prinsessan Arwen och lilla Ängeln Liw
  • Idun 78

Krusbär: Ahhh, precis tvärtemot då mot när man gör gravtest! Tack för upplysningen, då testar jag nog efter jobbet - känns lättare så. Va härligt att du gillar akupunkturen! Får se om jag hoppar på det jag också ngn dag. Först ska jag nog traska iväg till Dr Nie dock, när jag får mens nästa gg. Hon verkar så cool att jag bara måste göra ett besök där.

• Cia o krabaten

Sandra: Låter upplyftande!
    Hoppas på liknande kasnke

• Franka

Hej alla!
    DNT - tack för att du frågar, jag har legat lågt i FL, har inte riktigt tid att läsa allt ni skriver, men vill ändå veta hur det går för alla. Själv har jag BIM på fredag...

BP - jag var oxå riktigt oregelbunden med progesteronet tidigare, tog morgon och kväll och då kunde det bli en kl 01.00 och en kl 06.00. Det var nog inte helt lyckat, hörde av Finessan att man bör ta dem rätt regelbundet med ca 12 timmar imellan. (Fast det står inget om det på DR B´s recept). Så nu har jag börjat ta dem kl 23.00 och kl 11.00. Den på fm tar jag i rumpan (som att bajsa baklänges, konstig känsla ) så slipper jag ligga ner på jobbet och det blir inget kladd

• mamarazzi

Krusbär: Nej jag får se hur nästa månad ser ut. I vanliga fall tror jag att jag har en luteal-fas på 12 dagar så det ska ju vara okej.
    Jag tycker inte att jag känt av min menscykel tidigare som jag gör nu. Kanske är det att man hela tiden analyserar liksom?! Har du ätit p-piller tidigare? Har det varit bättre då? Oftast blir det ju bättre när man äter p-piller men det kan ju ingen av oss göra... Kanske är det oxå därför de flesta har enklare cykler för de flesta har nog någonslags hormon prev. medel? Jag har varit utan det i 7 år snart... Längtar tills jag får börja igen.

DND, Bling: Kanske kan vi skriva en insändare i tidningen ang. mensens start?

Krusbär: Tänker samma ang. att jag heldre vill ha bebis än menskopp. Men börjar fundera på att köpa en kopp nu så att jag kanske blir gravid.
    Ska man inte testa på morgonen med billigatesters stickor??? Det har ju jag gjort? Inte står det något om det i instruktionen eller? Jag är ju så dålig på att hålla mig de där 4 timmarna man måste så det blir ju så krångligt om man ska testa på kvällen...

Cia: Ja men då är ju liten är snart! Hurra!

• Bling1975

HK, precis, innan IVF och alla mf och hormoner hade jag mens i max 3 dagar och bara lite blod. Nu känner jag av ÄL så det knakar och blöder ofta i över en vecka och måste byta skydd ofta. Störigt som fan. Jag har ju inte ens någon nytta av min ÄL eftersom P är steril nu.

Cia, härligt med ett max datum! Så roligt att vi snart får veta vem som bor i din mage.

Kram på er alla!

Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7