• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Bling1975

Cia - spännande! Håller tummarna att allt går bra och att du är hemma med en liten bebis snart.

a80 - va roligt att det fortfarande går bra för dig, lycka till idag!

Själv ska jag åka och jobba idag för nu är min supersemester slut

Stitch längtar efter Lilo
  • babblar på

cia: Spännande!!!

A80: bra att det går bra. Jag tror att min gyn. sa att om man har grå om man har bakteriell vaginos? Men jag gissar att de kan vara grå av många anledningar. Ätit mycket blåbär kanske
    Hoppas jag inte skrämmer dej nu för jag vet faktiskt inte så mycket om flytningars färger

LillaD: Håller med Idun. Vila lite och gör nåt kul. Läs lite skämt-läkarjournaler elelr nåt också. Det brukar man bli glad av

mwb: hoppas mensen kommer igång snart

Poppy: sydde du? Man kan sy sina egna bindor Jag har dock inte testat.

Tack för alla tankar på mitt plus! Jag försöker ligga ner men det har bara gått en dag och jag är helt uttråkad
    Har ni andra som blödit och det gått bra för haft ganska rött blod ibland?

Hur är det nu med progesteron. Måste man ta det nästan exakt samma tidpunkt varje dag? (usch vad man glömmer)

Ni som går hos drB som har fått höra att man bara ska ta en T efter plus. Har ni gjort så? Jag vågar itne än

• Lilleskuttan

bp: Bra att du ligger. Jag blödde ju rött blod,det bara rann ur mig , sen kom ju en stor blodklump oxå, nästan lika stor som handflatan.Då trodde jag att det var bebisen men det var bara ihoptorkat blod.
    Vet inte om det är jätteviktigt att ta progesteronet samma tid men jag har inte tagit samma tid utan 1 på moronen när jag vaknar och en när jag lägger mig,så det kan ju skilja flera timmar ibland , men det har ju funkat hittils.
    Trombylen har jag ätit 2 av , vågde inte heller tro på 1,när han sa 2 först. Ska sluta med 1 nästa v.

• EMND

På jobbet, det går trögt ...

CIA: Spännande med ännu en bebis. Lycka till!

a80: Vilken tuff inställning gumman. Du verkar vara så rationell. Håller tummarna för dig. Har du börjat med Innohep förresten?

Jag undrar hur det är med Franka, Primorse, bubbla00. Primorse och bubbla00 är väl i mitten av sina graviditeter nu?

Vi ska till RMC i morgon. Hoppas att resultaten från kromosomutredningen är klar nu och att allting ser bra ut. Jag var ganska lugn tidigare men nu börjar nerverna bråka med mig igen. "Tänk om...!" den läskiga tanken spåkar igen. Hm, om min oro och tankar hade makt så hade allting i världen bli bara frid och fröjd.

• mamarazzi

MW: ja jag började själv tror att jag var gravid... Klumpigt att hoppas.

Poppy: Tack för att du tänker på mig!

Ang. mensskydd så funderar jag lite på att börja med menskopp. Någon som har erfarenhet? Är både billigt och bra för att se till att underlivet mår bra. www.menskopp.se/shop/

Cia: Åhå vad spännande!! Tror jag döööör!

A80: Lycka till idag! Hum ang. flytningarna så borde ju jag och lillaD ha koll på dem? (Cia är ju vår extra konsult och eftersom hon verkar föda barn nu så kan vi nog inte konsultera henne nu.) Men alvarligt så har jag ingen aning. Aj då ? mitt första konsult uppdrag och jag måste erkänna att jag inte vet?  Däremot tänkte jag på bakteriellvaginos också precis som BP skrev. Kan de inte kolla för säkerhetsskull så du inte har någon bakterie?

Bling och DND: Åh härligt att gå tillbaka till jobbet! Man får se det positivt.  Idag regnar det här så det är ju en bra dag att börja jobba på i alla fall. Samma hos er?

DND: lycka till imorgon.

lillaD: Oj vad jag förstår att du är deppig. Man måste få vara det med. Säger som alla andra tjejer här ? har du ingen möjlighet att ta ett litet uppehåll och göra något kul? Sedan tycker jag itne alls att det låter bra att du skriver 7 dagar i veckan. Även en superhjälte som lillaD (nu ser jag en liten söt tjej med en mantel med ett D i turkos på som kastar sig ut från stadsbibliotekets tak med datorn under armen och progesteron i handväskan) måste ju faktiskt få vila ibland!!

KRAMAR

• mamarazzi

Jag igen..

Sitter ju här och har mensvärk och är deppig. jag har funderat på att det är så kass planerat det där med att man får reda på att man inte är gravid samtidigt som man får mens.

När jag får mens så mår jag skit - har ont, blir trött, mår lite illa, blir arg och deppig. Detta blir jag ju även ifall jag inte vill bli gravid. Nu när jag då vill bli gravid så blir jag ju ännu deppigare.

Varför ska mensen komma samtidigt som beskedet att man inte är gravid? Hade jag fått reda på det negativa grav. beskedet en vecka EFTER eller INNAN mens hade jag kunnat hantera det mycket bättre... Dåligt designat det är med kvinnansmenscykel. Vem kan man klaga till???

*over and out*

• Krusbär

cia: Spännande!

mamarazzi: Ang. lutealfas så har jag funderat och forskat väldigt mycket kring just det eftersom jag ofta småblöder typ halva lutealfasen. Även när jag är gravid. 9-10 dagar KAN ju vara i kortaste laget, men att du har så någon gång är nog ingen fara. Bara om det fortsätter kan det vara bra att kolla upp. (För mig gjorde det ingen skillnad med pergo, dock.)

lillaD: Just det - man kan bli SKITDEPPIG av pergo. Jag skojar inte, det är hemskt. Som tur är går det över.

BP och a80: Håller tummarna!

Lilleskuttan: Skönt att det går framåt. Vilken vecka är du i nu?

DND: Hoppas på bra besked i morgon. Förstår att du är nervös.

Vinkar till MW, Bling och Idun!

• Krusbär

Ego (för den som har tid och lust ): Efter år av p-piller och sen f*cked up cykel pga utebliven äl har jag nu sedan ett halvår tillbaka en normal (?) cykel på 28 dagar med äl. Men, förutom mina spottings som jag tjatat om tidigare, så undrar jag om det verkligen är normalt att alla faser i cykeln ska kännas så mycket? Har en del mensvärk och blöder ganska mycket och länge. Och samma dag som mensen slutar drar det igång någon slags aktivitet i äggstockarna, det känns som svagt molande värk. Den ökar i styrka och några dagar senare kommer äl-flytningar. Sen äl - som känns rejält den också! Sen kommer några få dagar av lugn och ro, innan spottings och mensvärk som fortsätter tills mensen börjar. Och så vidare. Jag vill verkligen inte klaga nu när jag har en cykel att tala om öht, men är det verkligen helt normalt att känna så mycket? Det finns liksom inte på kartan att jag skulle glömma bort vilken cykeldag jag är på, förutom kanske dagarna precis efter äl. Finns det NÅGON annan än jag som har det såhär? En liten fundering bara...

• Lilleskuttan

Krusbär: Jag är i v 12 nu så snart har den största risken för mf minskat..Skönt.. Hur går det för dig då?

• Krusbär

Lilleskuttan: Åh, så skööööönt! Hoppas att du kan börja njuta nu. Jag pausar i väntan på provsvar från mf-utredningen och går på akupunktur.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7