• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Bling1975

Cia, du har så mycket energi att jag blir helt matt. Förlossningen lär väl bli en "promenad i parken" för dig.

A80 - grattis!

Snart är första arbetsdagen slut, men den har iofs mest bestått av att städa undan allt bråte på skrivbordet så man kan sätta fart imorgon...

Stitch längtar efter Lilo
  • Cia o krabaten

Bling: Haha, nej jag är mest en hösäck, men vad gör man inte?

• Bling1975

Jämfört med lilla mig låter du som en riktigt sportig typ. Fixar rabatter med magen i vädret och ta långpromenader när vattnet har gått...imponerad!

Stitch längtar efter Lilo
  • fruZ

Hihi! Cia, jag håller med Bling, du låter superspänstig!

• trasan77

a80: Jag tar också 4500/dag!
    Tror inte att du ska oroa dig över flytningarna. Nu SKA det gå bra!

• Cia o krabaten

Haha, ni är så roliga
    Ni skulle se takten det går med mina aktiviteter
    Men värre är ju att ränna efter E här hemma!
    Så idag har jag faktiskt släppt kraven och sovit 45min och lämnat över henne till mormor helt! *nöjd*
    Hoppas jag inte förstört nattsömnen för det, vem vet vad som händer inatt...
    Fast fortfarande är det helt lugnt i magen.

• Finessan

Skit också vilket strul att komma in på FL idag! Någon mer som haft problem? Kom in i morse och hann se att Cias vatten gått, men sen har jag inte kommit in igen. Så jag har vaktat telefonen för fullt idag. Nu ser jag att det inte har behövts...

Spännande Cia, nu är det snart dags för dig. Jippie!

a80, grattis! Tusan vad skönt att det ser ut som det ska! Sprutorna vänjer du dig vid. Nu ska du ta dem läääänge.

Vi fick åka in till sjukhuset idag med Vida. Ledsen Hon var förstoppad och fick lavemang. Stackars unge. Hon däckade totalt efter att ha levererat något som kändes som flera kilon. Det är sällsynt att de blir förstoppade när de helammas, men Vida är ett lysande exempel på att det kan ske. Nu ska jag låta bli allt med mjölk i i två veckor för att se om magen blir bättre. Strul, strul, strul...

• Milles

Hallå i tråden!

Är det ok att hoppa in här?

Jag har varit med om ett ma och ett mf i år, först ett ma i slutet av februari, var då i v. 17 när jag fick reda på att fostret dött redan i v.9. Hade inte märkt något alls, det kom som en kalldusch. Blev väldigt illa bemött & omhändertagen på "vårt" sjukhus så dit vägrar jag gå igen. Blev en himla massa strul med blödningar nästan dagligen i 3,5 månad innan jag äntligen fick tag på en läkare på privatklinik som hjälpte mig.
    Första försöket efter att kroppen var ok så plussade jag igen i slutet av juni, total lycka blandat med oro såklart. Hann vara lycklig i nio dagar, sen började det blöda, v.5+4. Kontroll & återkontroll, inget hcg kvar i blodet efter en vecka, och inga rester kvar.

Har nu strax gått en månad och kroppen känns mer "normal" nu mot vad den gjorde efter ma:t.  Hoppas på ett plus, men har lagt ner det där med äl-tester & räknande på bim-datum tills vidare.. Är ganska skönt faktiskt. Vi kör på ett tag & ser vad som händer...

Har inte läst så mycket i tråden, men ni får hemskt gärna berätta en "snabb-version" av era historier, om ni orkar!

Må så gott!

Mary

• Cia o krabaten

Fortfarande helt lugnt här.
    Ska snart gå och lägga mig utifall att nåt händer...

• StoraD

grattis a80!

cia, hur mår du vännen? måste vara svårt att sova!

Idun: har du kommit igång med Äl-testandet nu då?

BP: hur har det gått idag gumman?! tänker på dig!

ikväll sitter jag och deppar över att mina kompisar inte ringer mig, jag har en nära (eller f.d nära) vän som har varit deprimerad ett par år, och som jag alltid har ställt upp för, när hon mådde som sämst ringde jag varje dag! Nu har hon fått ett litet barn och hon har bara dumpat mig, hon ringer ALDRIG och frågar hur jag mår, hon skickar inte ens ett sms... Min man säger att jag ska strunta i det och att vi tydligen inte var bättre vänner än så, och såna vänner behöver man inte osv osv. Men jag blir ändå så besviken.

aja

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7