• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Krusbär

Ang. äl-testerna: Det är inte alla som skriver i instruktionerna att man ska testa på morgonen. Men alla testickor är ju egentligen samma test, så det borde gälla oavsett var man köper dem. Och det viktiga är nog att man inte dricker mycket vätska timmarna innan, man behöver inte vänta 4 timmar.

Idun: Spännande med dr Nie!

mamarazzi: När jag åt p-piller kände jag inget (förutom vid mens) men då var det ju inte på riktigt heller. Men jag blir ändå förvånad över att så många "råkar" bli gravida och inte har en aaaaaning om äl, bim osv.

• mammawannabe

Inne en kortis bara för att säga

Poppy: Kollade på tuben med gel i morse, den heter inte imtimgel utan "Fuktgel, intim" från ACO.

Och Idun: Glömma kissandet på stickan, det känner jag igen . men du startar ju i god tid så ingen skada skedd och bra att du hann få tips om rätt tid för testandet också.

Du, det stämmer alltså att det är lättare att bli gravid efter gulkroppshormonkur. Funderade på om det kunde vara så efter att Poppy nämnde att hon blivit gravid med sin lilla tjej efter en kur. Låter ju lovande, tack!

Cia: Ojoj, nu är det ju på gång! Hoppas att du mår bra, så bra man nu kan när det har satt igång. Kram

Krusbär: Ang menscykelsymtom så är min på pricken lik din med undantag från spottings.

• StoraD

krusbär: så där såg min cykel ut kanske ett halvår efter missfall nr 3, nu har den lugnat sig något (dvs jag har lite mindre känningar), dock fortfarande mer än jag haft tidigare i mitt liv. Jag hade också spottings fram till det att jag började med pergotime, då försvann de! Oavsett så tror jag inte att det är ngn fara. Innan hade jag inga känningar ALLS i cykeln, och det kändes värre och fick mig att tro att jag hade brist på hormoner vilket i sin tur orsakade mf:en.

a80: håller tummarna vännen!

Cia: vilken dramatik!

ang ÄL-testerna så står det på CB att det är viktigt att man inte kissat på 4 timmar när man testar! www.clearblue.info/se/fertility_monitor.php jag brukar alltid testa på morgonen, men det är kanske olika med olika tester!

*vinkar till Franka*

• fruZ

Hej igen!

Det gick bra, även om jag fortsätter ha min skeptiska inställning
    Mitt HcG hade stigit från 120 till 6780 på tio dagar, det var till och med mer än väntat.
    I livmodern syntes en hinnsäck på 1 cm och så såg läkaren en gulesäck, den såg inte jag dock... Mättes till 5+4 och då är det tydligen på gränsen till att man kan se ett embryo så hon tyckte det såg ok ut. Dock har det som den förra läkaren sa var gulkroppen på min högra äggstock vuxit och är nu 6x7cm och idag fick den heta cysta... Hon trodde dock att den skulle krympa ihop av sig själv så småningom, men får jag ont där så kan det vara äggstocken som har snurrat sig pga den stora cystan och då gäller det att åka till sjukan illa kvickt om man ska rädda sin äggstock. Tänk att det alltid ska vara nåt konstigt...

Nu har jag iaf tagit min första Innohepspruta (fasen vad det sved! och nu kliar det lite, nån med erfarenheter?) och fått en ny tid den 14/8.

Så nu har vi kommit ett steg längre! Kram på er!

• EMND

A80. vad ska man säga---grattis, håller tummarna, trist med cystan, hoppas det ordanr sig... Kram

• trasan77

Grattis a80!!! Har hållit tummarna för dig!

Jag tar också innohep sprutor. Vissa dagar känns de inte, och vissa dagar svider det. Man vänjer sig, men fy vad tråkigt det är. Är alldeles blå på magen.:)

Vecka 16 (15+6)
  • fruZ

Visst står man ut med sveda och blåmärken bara det går bra. Hur många enheter tar du? Jag tar 4500/dag.

Nu har jag rosa flytningar... men hoppas att det bara är för att doktorn har varit där och rotat runt...

• Cia o krabaten

a80: Grattis! Det låter ju super!
    Jag hae troligen också en cysta när jag blev gravid för jag hade ganska ont över äggstocken, men när jag gjorde vul syntes inget längre och smärtan var borta.
    Hoppas också flytningen är från Vul-staven.

Själv är det fortsatt lugnt.
    Har gått ner på stan (Normalt 15min +30 min på stan) tog dubbla tiden idag
    Men inga känningar iaf. Inte en ynka sammandragning
    Ska lägga mig och vila en stund så får vi se hur natten blir.

• Cia o krabaten

DND: Haha, det var lite skumt att "kissa på sig" hela tiden mitt bland folk
    Men annars var det ju inga problem.
    Tanken är ju att man SKA få flera värkar eller mer vatten så vad kan gå fel?
    Mamma kom och hämtade upp oss så vi hade back-up

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7