• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Idun 78

Japp lillaD, idag började jag ÄL-testa! Blev skitlycklig då jag fick två streck - trodde ju att det var som gravtesten - dyker två streck upp då banne mig är det ngt på G. Sedan läste jag på förpackningen, och det visade ju sig såklart att strecken måste vara lika tjocka för att ÄL ska vara på G. Skit också! Men jag är lite lycklig ändå - jag har inte sett två streck på en och samma sticka på länge att det gjorde mig lite lycklig ändå, va knäpp man är.

Vilken förbannat taskig kompis! Jag håller med de andra om att det säkert kan vara så att hon inte vet vad hon ska säga, men det förmildrar liksom inte. Och även om hon har fullt upp med bebisen kan man alltid skicka ett sms och bara kolla läget. DET har ALLA tid till.

BP: Trist att det inte är starkare än, men det kommer nog ska du se. Vid min första grav steg hcg jättelångsamt i början, men sen helt plötsligt tog det fart.

Mary: Välkommen! Som Bling skrev så finns det en bra behandlingslista i TS där du kan läsa på om alla.

Trebarnsmammis: Tyvärr, har aldrig haft spiral så jag har inte en susning. Men beklagar verkligen ditt mf, ett mf är alltid skit, oavsett...

• Krusbär

lillaD: Jo, det är nog normalt med känningar som du säger. Men spottingsen är ett jäkla otyg som måste väck innan jag vågar bli gravid igen. Pergotime har jag som sagt provat och det funkade inte.

Ja, det där med vänner som sviker är vi ju många som känner igen. Men kanske är det så att hon inte vill strö salt i såren? Hur mår du idag?

a80: Men det låter ju jättebra! Det rosa är nog bara sköra slemhinnor från undersökningen och slutar snart. Och bra att ni har koll på cystan.

Cia: Ja, det var verkligen modigt och spänstigt att ge sig ut på stan!

Mary: Välkommen hit!

BP: Det kanske dröjer ytterligare några dagar innan fetingplusset kommer?

Vinkar till er andra!

• Krusbär

Idun: Det kan vara lite lurigt med strecken. Men om du testar varje dag kan du hålla koll på om strecket blir starkare eller svagare. Det kan räcka!

• HoppetKärleken

Maryn välkommen hit!

Ego: varit på gyn nu och det hittades inget anmärkningsvärt små små cystor från sista IVF:en men det var helt normalt sa han och dem försvinner av sig själva. Bara härda ut och invänta mensen, fy för denna väntan...

• Idun 78

HK: Sa han inget om när han trodde att din mens var på väg? Han kunde inte se att ett ägg släppt, eller att slemhinnan var tjock eller nåt... ?

• Idun 78

Krusbär: Japp, ska ha stenkoll på strecken. Thihi det är så roligt att få leka med två(!) streck för en gångs skull.

• trebarnsmammis

ånej va jobbigt!!!!
    Jagg har inte nån koll alls på alla dessa förkortningar. Jag fattade inte ( och fattar nog inte vad ivf e för nåt)
    jag var så inställd på missfalldelen.
    hoppas jag inte stött nån.....

• Idun 78

Trebarnsmammis: Vad är det som är jobbigt?

• Cia o krabaten

Hej hopp!

Sovit som en stock inatt
    Inte en enda sammandragning på gott och ont.

Bedömning nu på morgonen och Pyret mår bra och har kommit längre ner så det är ingen fara.
    Imorgon kl8 sätter de igång mig om inget hänt under natten!
    Nu är det verkligen SNART!

HK: Men åååå, både bra och dåligt då ju!
    Skönt att det inte var ngt men man vill ju ha en orsak till det hela!

• trebarnsmammis

Idun 78 skrev 2008-08-05 10:03:31 följande:

Trebarnsmammis: Vad är det som är jobbigt?
    Jag kanske missuppfattade... Trodde att tråden var missfall. Kollade mer noggrant. Eller inte riktigt.... vet inte vad ifv är. Ville bara prata med nån som varit samma som mej.... Om nån varit det.
    Det är sent där jag bor..... e lite trött nu iallafall.
    Det var väl det...
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7