• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

LillaD: å kompis-strulet igen
    Man blir alltid lika besviken!
    Har bara kvar en riktig kompis, förundrad över hur mycket min mobil ringt idag ändå, men sånt här lockar ju även avlägsna samtal...

Jag mår bra, lite full av adrenalin bara
    Har sytt påslakan mm åt Pyret och nytt åt E ikväll
    Ska lägga mig nu så jag får sova lite, får se när det blir inatt ju! Annars har vi återbesök imorgon 8,30.
    Hör av mig efter det om inte förr, eller om jag inte kan får Finesssan ett sms

• Cia o krabaten

maryn: Sorry, välkommen hit såklart!
    Jag är lite upptagen i tankarna med en förlossning äntligen om jag verkar lite Ego

• Finessan

LillaD, jag tappade två nära vänner under mina missfall. Vänner som jag också alltid ställt upp för. Känns riktig surt att de inte fanns där när jag behövde dem som mest. Även om jag förstår att det kan vara svårt att veta vad man ska säga till sådana som oss så kan man säga det i alla fall. Att sluta höra av sig är absolut inte rätt sätt. Skitvänner. Jag är jättebesviken fortfarande.

Åh Cia, det är döspännande nu. Hoppas att något händer i natt.

• Bling1975

Mary, det finns en jättebra tråd i TS där man kan läsa all bakgrund om de i tråden och se vilka behandlingar/diagnoser de har fått. Väldigt lärorikt också. Välkommen hit!

LillaD, stackars dig, vilken skitkompis! Men jag har förstått här på FL att det är väldigt vanligt att folk som får barn försvinner OCH att de som mår dåligt förlorar sina vänner. Förstår inte att det finns så många egoistiska människor där ute som är helt självupptagna. Tyvärr så tror jag också att de man har gett mest till tidigare är de man inte kan räkna med senare. De kan nog vara sådana som bara vill ha och ha och ha...när situationen är omvänd så letar de efter någon ny som kan ge dem igen. Blä...stor kram till dig!

Jag har nog lite tur och har faktiskt fått ha kvar alla vänner trots att jag har varit skitsur, elak, deppig och barnlös genom deras barnafödande. Visst alla är inte lika bra på att prata om allt som har hänt oss, men de finns där som vanligt och ringer och kollar läget om jag inte hör av mig på en stund. Jag blir jätteasocial när jag är deppig.

Stitch längtar efter Lilo
  • Poppy Lee

Grattis a80 till fortsatt graviditet och till Cia för vattenavgång! Gud vad spännande!

lillaD: surt med kompisen, usel stil av henne! Ingen ursäkt att hon fått barn, tycker jag, att skicka ett sms tar ju inte lång tid. Möjligtvis tänker hon att hon inte vill såra dig eller så genom sin babylycka, kan det vara så?

Finesssan: vad jobbigt med Vidas mage. Hoppas att det blir bättre nu med den mjölkfria kosten!

Har inte kommit in på FL under dagen och nu är det jättedålig kontakt med det mobila bredbandet pga stormen , så jag fattar mig ytterst kort. Tittar in imorgon igen och ser hur det går!

• HoppetKärleken

Godmorgon alla trådisar!
    Nu ska jag var på gyn om en timme och jag är så nervös att dem ska hitta något som inte ser bra ut och lika rädd för att dem inte ska hitta någonting, utan att jag bara ska vänta och se....denna väntan va den tär....

Hör av mig sen!

Finesssan: Så lilla Vida var förstoppad skönt att hon fått hjälp nu i alla fall och hoppas hon mår lite bättre.

lillaD känner absolut igen kompis strulet...inte kul alls, har som sagt ingen av mina två absolut bästa vänner kvar, jag brukar skylla på mig själv att det är mitt fel, men jag vet inte. En av dem försökte i alla fall hålla kontakten även om det var på ett udda sätt, hon ringde och skällde ut mig för att jag inte stöttade henne i hennes graviditet och jag var ärlig och sa att jag inte klarade det då jag hade nog med mig själv, den andra bara slutade höra av sig helt. Jäklar skitvänner vi har har *morr*
    En stor kram till dig lillaD, mår du liiiite bättre än?

Cia förstår att du går runt med en adrenalin kick på högsta nivå måste vara antiklimax att få åka hem igen och kanske vänta hela tre dagar?

• grynet80

Shit va mycket ni har skrivit på några dagar!!!

Håller tummarna för att cias bebis kommer snart. a80, hoppas din rosa blödning bara var för läkaren hade varit där.
    Hoppas att alla andra med har det bra. Kram till alla!!

Förresten vet ni vad jag o mannen gjorde häromdagen!!? Spontansex!! Det var länge sedan känns det som. Det var kul att göra det för att det pirrade till inte för att man var tvungen. Det glöms nästan bort, man har sex runt äl som kaniner sen orkar man inte mera.

LillaD, tråkigt det där med vänner. Jag har bara berättat allt för en och hon är ett jättestöd. (hon har själv försökt bli gravid i två år så hon vet ju vad det handlar om.) En annan vet om att vi försöker och hennes råd är att tänka på något annat.

Finessan vad jobbigt med Vidas mage!! Det är ju inte så det ska vara när bebis äntligen kommer.

Ang mensskydd har jag också börjat fundera på menskopp det finns ju en som har öppet köp i tre månader. Lady cup tror jag det är.. finns en tråd om det.
    Det finns en tygbindetråd oxå (vad finns det inte)här på fl oxå, många syr dem nog själva.

Jag ska iväg o rida varje kväll resten av veckan nu. Hoppas att ett ägg lossnar o rmlar ner!! Har slutat att testa nu. Undra om jag får trippeldos nästa gång?? Så där roligt att sitta med vallningar o gråtattacker när man börjar skolan med nytt folk man aldrig träffat .

• babblar på

Hej Maryn...välkommen!

a80: skönt att det gick bra. Rosa är nog ganska säkert gyns fel tror jag

LillaD: Jag testade nyss igen och fick inte nåt starkt plus som jag hoppats. Möjligen lite starkare för jag fick ju inte gissa att det fanns längre Men jag ville haft ett fett starkt snabbt plus Men jag blödde inte på hela dagen igår iaf men prog kanske gör att det blir så?

Trist med kompisen Du verkar vara en så som alltid ställer upp och peppar.
    Men jag kan tänka mej att folk inte vet vad de ska säga och göra så de låter bli. Jag vet aldrig vad jag ska säga när folk har det jobbigt fast jag tänker jättemycket på dem.
    Fast sms är ju lättare så det kunde hon ju slänga iväg ett tycker man.
    Men här glömmer vi iaf inte bort dej! Du peppar så mycket och är rolig dessutom. Hoppas du mår bättre ...hormoner är ju livsfarliga för humöret

HK: hoppas det går bra för dej idag!

Grynet Grattis till "roligt" sex !

Finessan: skönt för Vida att tömma tarmarna

cia: undra om du föder barn än?

hej alla andra också

• trebarnsmammis

hej allihopa!
    Startade en annan tråd som jag ej fått nått svar på.... :(

Fick veta att jag fått missfall förra veckan i v 13. Fast bebben var 9 v.
    Skrapades i tors. Sorgen är stor....
    Blev gravid fast jag hade spiral. men efter den chocken lagt sig var glädjen ändå mycket stor.
    Nu undrar jag lite om det var fel att ta ut spiralen under grav... var det det därför jag fick missfall.
    De har liksom inte sagt nåt. Fast det kanske de inte gör...
    Min bm sa att bebisen kanske inte var så stark p g a spiral. Tyckte att det var lite konstigt....

är det nån annan som varit med om liknande eller vet nåt?

• babblar på

Hej trebarnsmamma
    Tyvärr har jag inget svar till dej. Har själv aldrig haft spiral och kan itne så mycket om dem
    Hoppas nån annan kan svara dej
    Tråkigt med mf

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7