• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Idun 78

Åhh LillaD, vad ledsen jag blir av att höra att du känner dig så nedstämd... Men du, det är verkligen inte så konstigt med tanke på hur mkt du jobbar. Skriva på avhandling 7 dagar i veckan är MYCKET! Verkligen jättemycket! När är det tänkt att du ska hinna ladda batterierna? Finns det ingen möjlighet för dig att ta en break på ngn/ngra vecka/or? Ta med dig mannen och res ifrån allt som heter vardag, avhandlingsjobb, ÄL/BIM etc. Bara få slappa och bara vara. Det är så himla viktigt.

BP, jag håller alla tummar jag har för ett starkare plus inom kort!

Cia: det där med BIM-lista är ingen dum idé. Enda problemet är att säkert 50% av oss som ännu ej är gravida har såna j-la f*ckade menscykler att vi har inte en susning om när BIM är (eller ÄL heller för den delen). Va, JAG sur? Bitter? Jag?

• Poppy Lee

Hej alla, vi har dragit ut på pappas lantställe med mobilt bredband! Jippie! Typiskt nog har det regnat hela dagen - förra veckan när vi var i stan och jobbade var det 30 grader och sol. Men men, man ska ju inte klaga.

Trist med mens mammarazzi!

Och BP: hoppas att det inte var mensen utan en smärre blödning i samband med att du skulle haft mens och att du istället har bebis i magen!

mw: tack för tipset om gelen! Ska definitivt inhandlas. Det är mycket bättre nu, den där tabletten jag fick av doktorn måste ha hjälpt något helt enormt. Sedan läste jag i DN idag att en studie visat att kvinnor som använde ekologiska bindor och tamponger hade markant mindre besvär med klåda osv i underlivet än kvinnor som använder "normala" mensskydd. De ekologiska innehåller tydligen 100% bomull, vilket inte vanliga mensskydd gör. Jag får ALLTID besvär i underlivet just efter mens, så nu ska jag helt gå över till ekologiskt. Någon som använder ekologiska mensskydd härinne? Är de mkt dyra?

lillaD: jag förstår verkligen att du är deppig! Det är med full rätta, du är en sådan kämpe som gått igenom alla dessa mf och därtill skriver avhandling. Men även en kämpe måste få bli less och arg! Känns det något lugnare med skrivandet, har du fått mkt gjort under sommaren? Jag kör nu med metoden att avhandlingen inte kommer att bli världens bästa, men den blir så bra som jag mäktar med helt enkelt. Jag har sänkt ambitionsnivån rejält sista året pga allt som hänt. Kort blir den också, under 250 s! Och om det kan vara någon tröst är det nästan ingen som orkar läsa avhandlingar när de väl är klara

• mammawannabe

Poppy: Svampen bättre, BRA! Läste också artikeln om eko-mensskydd i DN idag. Har ingen egen erfarenhet eller koll på pris på eko-skydd. Säkert värt det i vilket fall.

Idun: Fucked up menscykel, jäpp instämmer! Ser fram emot när mankan få sätta upp sitt namn på en BIM-lista, just nu känns det som det lär dröja ett tag. Var gissar du att du befinner dig i cykeln för tillfället?

• Idun 78

MW: Fortfarande i första delen av cykeln tror jag, fick mens förra torsdagen och har inga ÄL-känningar. Ska dock börja ÄL-testa imorgon vilket ska bli spännande eftersom jag aldrig gjort det tidigare. Själv då?

• mammawannabe

Okej, spännande med ÄL-testning! Lycka till med det. Även fast det "bara" är ÄL man väntar på är det pirrigt den där minuten eller två innan man får utslag på stickan tycker jag. Vad kör du för typ av tester CB eller annat?

Jag har fortfarande inte fått igång min mens efter senaste MF (slutet av maj). upptäckte cysta i förra veckan på VUL och äter en kur gulkroppshormion just nu. Ska förhoppningsvis få en mensliknande blödning efter nästa helg nånting.

• Cia o krabaten

Hej...

Sitter här mitt i natten med rolig vattenavgång!
    Ska ringa in snart och kolla lite med dem, men ville avvakta lite först.
    Tänkte för fösöka sova, men inte en chans att jag somnar med denna adrenalinspruta!

• Cia o krabaten

Skit också, de vill ha in mig för kontroll då Pyret inte var fixerat sist
    Jag som ville vara hemma länge denna gång...
    Får se om jag återkommer innan han är ute! Lovar tat sms:a Finessan annars

• fruZ

Hej igen!

Men CIA vad spännande!
    Jag var in här igår kväll, men sidan var knäpp så jag kunde inte logga in, snacka frustrerande! Har hunnit ögna lite och fått med mig några riktiga godbitar;

GRATTIS Sandra och Magis! Hurrahurrahurra!
    Och grattis BP till plus!

Påminn mig om jag har missat nåt annat viktigt!

TACK för era tankar och tummar, jag har saknat er även om semestern var skön. Jo, jag är väl fortfarande gravid och om det finns nåt där får vi se om några timmar, ska lämna blodprov (HCG) kl nio och till läkaren kl elva.
    Har inte blödit nåt sista veckan, det var bara ett par dagar precis när jag plussat. Men mina flytningar har konstiga färger, vissa dagar vita/genomskinliga, men andra gula och igår gråbruna (hallå, flytningskonsulterna, kan jag få ett utlåtande?!). Ska gå till jobbet och tjuvkolla proverna innan läkarbesöket, så jag är lite förberedd.
    Delar av veckan har jag haft lite grav-symtom, men som vanligt känns de mindre och mindre ju nervösare man blir. Huvva! Försöker fortfarande kämpa med att tänka att det är ingen graviditet förrän vi ser ett hjärta slå...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7