• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • StoraD

BP: så här ska du räkna (enligt min gyn). ÄL stegringen är ju ca 24-48 timmar före ÄL, alltså är dag 1 ca 1-2 dagar efter ÄL! Vilket datum fick du positivt test? 2 dagar efter den dagen är dag 1. Om du är på dag 13 = 12 dagar efter ÄL = BIM -2 och för tidigt för ett starkt plus! inga konstigheter alls med det svaga plusset!

• Finessan

*har slutat med choklad* *skäms*

Men BP, jag säger grattis jag! Håller med lillaD om det hon skriver, att det kan vara för tidigt för ett starkt plus. Hoppas verkligen att det är så! Tummar, tummar, tummar!!!!

Har du lovat mig det Cia? Skrattande Det har jag missat. Generad

Undrar också hur det har gått för a80. Åh, hoppas att det har gått bra!

• strumpan73

Här händer det grejer!! Grattis Sandra och Magis till era tjejer! Vilken lycka.

Grattis till BP och a80 som plussat!!

Vilket skarmtroll ni har Finesssan, så fiin...

Cia snart är det er tur, spännande.

Lilleskuttan vad skönt att allt ser bra ut.

Kram på alla kämpare i tråden.

Vi är inne på vår tredje semestervecka och det är så skönt. Har varit i stugan och vilat,ätit,solat och badat. Imorgon åker vi ner till Danmark Tyskland och sen Ängelholm för att hälsa på kompisar.
    Jag har gått upp 10kg redan!! Det är full rulle i magen och jag mår fortfarande bra. Har haft en sådan tur peppar peppar. Är i vecka 26+1, det går fort nu...

• Bling1975

BP - hoppas plusset tar sig om någon dag! Men va roligt att det äntligen blev ett för dig. Ska hålla tummarna att det går bra nu.

Spirit - trist med minus när man hoppas slippa IVF. Kram!

Stitch längtar efter Lilo
  • Finessan

Hej Strumpis, tänkte på dig förut. Skönt att du mår bra! Ni verkar ha haft en härlig semester. Kilona försvinner sen, men när undrar jag?  Försökte klämma mig i en jeanskjol storlek 38 igår, drygt 5 veckor efter förlossning. Det är humor.

Hur mår lillaD en söndag som den här?

Själv njutuuuter jag av det sämre vädret! Nu slipper vi sitta instängda varje dag för att komma undan värmen.

• Sandraw76

Finesssan: Arwen har oxå lite magproblem men nu när ni skriver att choklad kan ha den effekten ska jag låta bli det ett par dagar o se om det blir bättre. Det är främst på kvällarna hon skriker sig hysterisk. O det gör så ont hos mamma. Annars så fungerar amningen bra o hon har bara 1 hekto kvar till födelsevikten. Men var nojjig man är. Jag känner mig osäker o så o är tacksam för att jag har gubben här hemma. Vi var tom inne en gång till på förlossningen häromdagen för jag trodde hon inte fick tillräckligt med mat men det var antagligen magknip men väl därinne så var det som bortblåst.

Sandra med prinsessan Arwen och lilla Ängeln Liw
  • StoraD

jo, idag känner jag mig lite ledsen finesssan... jag har mensvärk och det är på dag 7 efter ÄL så det känns som ett dåligt tecken, precis såhär var det förra månaden också . Det är så jobbigt med denna väntan, 10 månader nu sen missfallet, och just ovissheten och oron är så tärande + att jag jobbar 7 dagar i veckan med min avhandling, usch det blir bara lite mkt ibland. Det känns som livet bara går på tomgång, jag jobbar med min avhandling och försöker bli med barn, i 2 år har det varit mitt liv och båda verksamheter har varit så stress- och orosfyllda. NÄ, detta blev ett riktigt gnällinlägg! usch

inte ska du ha dåligt samvete för vad du äter, du får bara prova dig fram gumman!

• Finessan

Jag läste precis din blogg, lillaD... Jag förstår att det känns tröstlöst och att det är jobbigt med allt. Ledsen Gnäll precis hur mycket du vill, det gör inget. Stor, stor kram till dig!

• Finessan

Sandra, ja fy vad det gör ont i mammahjärtat. Vår skrutt skriker inte hysteriskt, men det räcker gott och väl ändå. Skönt nog så har alla kvällar och nätter varit lugna. Det är på förmiddagarna och dagarna som V har mest problem.

Min gubbe ska börja jobba imorgon! Förvånad Hur ska det gå att vara själv hemma?  Hua!!!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7