• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • mamarazzi

EGO EGO EGO: Åh nu gråter jag igen. Min mans kusin (granne med oss just nu i sommarstugan) har precis (kl 17) fött sitt 3:e barn. Jag har kunnat vara glad för deras skull hela tiden och nu senaste tiden har vi setts nästan varje dag och pratat om hennes graviditet och stundande förlossning. Idag födde hon och jag bröt samman... Vi fick veta det för 30 min sedan och när som helst kommer mina svärföräldrar på middag hit. De vet ingenting om att vi ens försöker få barn å nu gäller det bara att hålla god min... Buuuuuu!

• mamarazzi

Grynet: Nu tittade jag på din länk och bölar som värsta kranen. Man kan inget annat än skratta åt sig själv. Tack för att ni förstår!!

• Finessan

Åh, Magis! Äntligen!!! Stort, stort grattis till flickan! Det är så underbart med dessa trådbebisar.  Nu ser jag fram mot bild på den lilla. Massor av kramar till familjen Magis!

Poppy, Förvånad Hoppas att du blir av med skiten nu.

När det gäller svamp så fick jag för många år sedan det märkliga rådet att se till att vara varm om fötterna. Det går tydligen nerver från fötterna till underlivet som kan påverka svampen. Min mor upptäckte detta själv för mängder med år sedan och har aldrig problem nu när hon skyddar fötterna från kyla.

HK, vad trist med strul. Verkar gå troll i det här i tråden Många med strulande cykler. Skrikandes

Kramar!

• Finessan

Just det Magis, kul att du är så nöjd med Huddinge (tråkigt med rummen dock). Jag har själv bara gott att säga om all personal där som jag har träffat och det är inte få det.

Nyfiken i en strut undrar vem förlossningsläkaren var?

• Cia o krabaten

Ååå Magis! Grattis!
    Så härligt att höra att allt gått bra.
    Vill ju såklart höra mera så fort du får en paus som mjölkkossa

• babblar på

Här missar man mycket när man är borta Har snabbläst lite men missar nog endel ändå

grattis sandra och magis iaf!!!!! Vad underbart med varsin liten flicka!

LillaD: tyvärr är mensen redan här 2 dagar för tidigt?? Detta trots sen ägglossning..hmm?
    Hur ligger du till?
    Hoppas det går bättre för dej än för mej. Jag tror jag ger upp

• Poppy Lee

Åh grattis Magis! Ännu en liten tjej född (får alla tjejer härinne?), jippie! Men vilken mardröm att dela sal med 4 andra par, huh! Tur att du förmodligen var helt HÖG på lycka över din lilla Naemi (snyggt namn förresten!).

DND, Snozie och Finesssan: tack för tips ang. svamp. Jag ska följa dem allihop! Har dragits med svampinfektioner i många år, men oftast brukar jag få bukt med dem med receptfria grejer + att det inte brukar kännas så här illa. Nu ska jag se till att bara ha rejäla bomullstrosor som körs i 60 grader och inga sexiga spetstrasor som tvättas i 40.

Bling: jag köpte en symaskin idag! Dock en overlock, så avancerad är inte jag. Vad brukar du sy? Jag är nygammal på det här med att sy, började för några veckor sedan med en lånad maskin och det är ju HUR kul som helst att sy. Nu har jag ju mest sytt kuddar, dynor, täcken och gardiner och andra lätta grejer, men ändå.

mamarazzi: tror inte att det är farligt alls att ha svamp när man är gravid, det är ju jättevanligt att man får det just av graviditet (vem vet, kanske ännu ett tidigt tecken på att du är på tjocken? )

babblar: FAN för mensen!

lillaD: är det BIM-tider för dig snart? Hur mår du i övrigt, känns humöret OK, orkar du med din hårda arbetstakt?

*vinkar till Cia, Grynet, Krusbär och Idun*

• Bling1975

Poppy - jag syr inte alls men jag vill...

Har en vanlig symaskin men bor i trikåkänningar så jag har aldrig sytt kläder på den, bara gardiner och annat trist. Just nu är det något fel så den måste på service innan jag kan göra något mer. Nu blev jag så inspirerad av alla duktiga tjejer i sytråden här på FL som syr de mest underbara barnkläder. De har ett gult tyg med vita elefanter som är en replika från 70-talet. Jag har själv en body i det på ett studiofoto när jag var 8 mån. VILL HA!

Stitch längtar efter Lilo
  • babblar på

Bling: klart du ska köpa dej en overlock! Sen kan du sy dej en massa trikåklänningar och bäbiskläder.

grynet: vilken underbar film med lejonet. Nu har jag gråtit glädjetårar

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7