• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • StoraD

god morgon!

tack för snälla ord och så om min lilla apa, jag älskar den så!

lilleskuttan - hoppas det gick bra igår!

magis - jag tänker ofta på dig, fast jag inte känner dig, hör nu av dig så fort du kan och orkar!

• Krusbär

Godmorgon alla! Hur mår ni idag? Snozie - gladare? Lika hungrig?

Ett tips för er som vill gråta (och som gillar djur) är att kolla på "Hitta hem" som går vid 19.30 på fyran. Det handlar om övergivna djur, massor av fina katter och hundar och massor av tillfällen att gråta en skvätt för alla dessa övergivna stackare. Tyvärr vill man åka dit och ta hem alla också...

LillaD: Vi älskar också din apa!

• Krusbär

lillaD: ang. mat som vi pratade om igår så har jag börjat prenumerera på Ekolådan. Man får hem en låda med ekologiska grönsaker som man "tvingas" laga till och äta upp. Funkar bra för mig som är lat och behöver en extra knuff!

• StoraD

ja, jag har läst om ekolådan! det är ju jättebra vännen! när ska du på akupunktur nästa gång? brukar hon känna på pulsen + kolla tungan? har hon sett några förändringar?

*knaprar fertilitetshöjande mandlar as we speak*

• StoraD

tack för snälla ord om min söta Monchhichi!

• StoraD

men ååh så söt den katten var! "Många tror kanske att katter klarar sig själva och överlever på egen hand om man tröttnat och överger dem. I själva verket fryser de ihjäl om de inte har ett varmt och tryggt hem att gå till." NÄÄ så hemskt!! folk är så grymma

• Krusbär

Ska på akupunktur igen nästa vecka. Kollade pulsen och tungan första gången bara. Nu kollar hon nog mest på tempkurvan (och annat som jag inte förstår).

Önskar att man kunde ta hand om alla hemlösa katter! Min katt bor hos mina föräldrar eftersom han måste kunna gå ut och vi bor i lägenhet. Men jag träffar honom ganska ofta. Ändå funderar jag ibland på att bli "jourmamma" åt en katt. Alltså att man tar hand om den en period innan den får ett nytt hem.

• Poppy Lee

Godmiddag!

Oj vad ni hade roligt här på sidan igår! Full aktivitet minsann Själv låg jag bänkad med värkande underliv och kollade skräckisen "Barnhemmet" - inte så väl vald film med tanke på min sinnesstämning, men gillar man filmer i stil med "The Others" och "Pan's labyrint" var den väldans spooky.

mammarazzi: du är helt klart gravid! Först "mormonerna", och sedan nidblödning c:a en vecka efter ÄL, det är ju klockrent!

Undrar också över magis... har någon kollat in hennes blogg på sistone? Kanske står något där.

EGO: det var faktiskt INTE uvi! Fick neg. på självteststickan imorse och ringde VC som klämde in mig på ett läkarbesök. Nytt urinprov gjordes som visade nada. Men läkaren frågade om det var OK att hon gjorde gynundersökning, och det var det såklart (man är ju lite härdad vid det här laget ). Visade sig att jag hade grav svampinfektion, hon såg helt förfärad ut när hon såg mitt underliv Så nu ska jag ta en sådan där dundertablett man sväljer, krämer och andra receptfria medikamenter biter uppenbarligen inte på mig.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7