• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Bling1975

Hua vilken svampinfektion det måste ha varit Poppy - din stackare! Hoppas dunderkuren hjälper massor!

Jag hängde inte riktigt med i alla vändningar med katter och flytningar igår men ni verkar ha haft kul.

Själv så sitter jag och suktar på en overlockmaskin. Men den hade varit mycket lättare att motivera om jag hade en liten att sy till...

Stitch längtar efter Lilo
  • EMND

Uash stakars Poppy. Bra att det finns läkare iaf. Lycka till med svampen. För säkert 10-tals år sedan hade jag period med svampinfektioner. Läkare som är min läkare på RMC nu (hm då var hon inte forskare-läs var bättre som läkare då) sa att
    1-jag inte ska gå i tajta jeans, efter jobbet fick jag gå hemma i kjol utan underkläder;
    2-inte ska tvätta mih jämt och ständigt och framförallt inte med tvål;
    3-ska hålla mig varm om rumpan;
    4-sova utan trosor;
    Hon sa det på rent franska: "DU SKA LUFTA HENNE".

Och vet du, jag har inte fått svampinfektion sedan dess.

• Snozie

Poppy- Jag har ett super recept mot svamp...Sedan jag började tvätta mina underkläder i 60 grader med förtvätt har jag inte haft svamp...Typ kanske 4 årsedan...! Prova vet ja!

Krusbär- Jag är också värsta djurvännen! Älskar mina djur över allt annat. Här om dagen när vi var hos våra vänner berättade dom om ett vän par som dom känner. Dom hadde en katt som fick flera kulla med kattungar. Tillslut blev dom så trötta på att katten fick kattungar att HAN tog med katten ut i skogen och SLOG IHJÄL DEN! Jag höll fan på att dö...Ser jag människan kommer jag förmodligen att göra mig olycklig! Jävla idiot! Herre gud. Man kan väll omplacera katten. Jag lovar hadde han sagt till sin granne att jag går ut i skogen och slår ihjäl katten så skulle den få ett nytt hem på en minut!! Eller i värsta fall avliva den då! Och hur kan HON hans fru tillåta nått sånt här?? Önskar jag kunde voodoo...

Magis- Håller alla tummar och tår....Det har säkert gått helt super bra!!

Lilla skuttis- Ho Ho...vi är nyf och oroliga här...?

Ego. Idag mår jag bättre...Illamåendet är åter tillbaka med full kraft! Tur jag åt som jag gjorde igår för idag är matledan åter här. Sist vi var hos svärmor komenterade hon att. Hemskt så liten i maten du är? Vi skall på middag dit idag. Undrar om samma påstående kommer igen?

• Idun 78

Snozie: Yey för illamående! Mera sånt!

• StoraD

Nu står det "förälder" som status på Magis sida! hennes dotter har kommit! hurra!!

• StoraD

är det bara jag som missat Magis tös? är jag helt förvirrad??! måste gå tillbaka och kolla i tråden...

• Idun 78

Den 26/7 verkar hon ha kommit Magis lilla dotter!! HIPP HIPP HURRA!!! Hon blir 1 vecka imorgon! GRATTIS MAGIS!

• EMND

JA håller med Snozie, svamp klarar sig i mindre än 60 C. Egentligen bör man tvätta även strumpor i 60 C - om man har fotsvamp ju. Hm är det fint att äta lite hos svärföräldrar? Som för i tid alltså, sitta rak i ryggen, äta som en fågel och inte gå i solen...:)

Vilken hemsk historia, det där om katten. Hur kan folk göra så, det är grymt nog att sterilisera djur men hur kan man slå ihjäl dem. Jag skulle anmäla honom till djuraktivister.

Hurra för Magis... hoppas det smittar oss alla.

• StoraD

HURRAAAAAA!! mamma magis!! grattis till lilla Naemi! hurra så glad jag är för er skull!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7