• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • mamarazzi

lillaD: TACK för svaret! Du är en pärla!! Jag ska fortsätta testa min äl denna månad så får jag se vad lutealfasen ligger på. Fick ju mens tidigare denna månad än vad jag väntat mig med men vad jag läst så ska ju luteal-fasen vara konstant?! Ja ja får väl hålla mig till tåls en månad till och se vad nästa månad säger...

HK: VAR är min mojito?!?!!? :-I

• mamarazzi

Åh vad bra det går med mina "gubbar" idag. eller

• StoraD

men konstant inbegriper en variation på 1-2 dagar, ligger du mellan säg 10-12 dagar, så är det ju inga konstigheter! du kommer snart bli gravid gumman, det brukar du väl inte ha? hur länge har ni försökt få syskon? Det kommer säkert nästa månad ska du se!

• mamarazzi

lillaD: tack igen! Du e fööööör söt! Jo du har rätt. Jag har inte haft svårt för att bli gravid och vi har ju egentligen inte försökt så länge (11 mån) och jag har redan ett barn så jag känner mig lyckligt lottad men... ja du vet. *snett leende*

Det jag funderade på när jag läste om kort lutealfas var ifall mina missfall kunde ha med det att göra men så är det väl inte... jag har ju haft tidiga missfall eller MA som har slutat utvecklas redan i vecka 4-5 typ.
    Nä jag övertolkar nog bara. Vill ju helst kunna hitta ett "fel" som kan fixas... Ja du vet hur det är.

Tillbaka till coca-colan och popcorn!!

• grynet80

Bp o mammarazzi, håller tummarna för er att det bara är någon liten struntblödning!

Mitt förra missfall var första advent, sjukt att man orkar gå vidare och fungera "normalt". Tiden rullar på så snabbt, mitt barn skulle varitca 6 veckor nu.

Är det någon som kan leta upp min äl? Har letat överallt!
    På min första pergokur, enkel hände ingenting. Den andra blev dubbel o då fick jag äl på dag 18 men blev inte gravid. Så jag fick en ny dubbelkur men inget hände, testade från dag 14-24 nada. Så fick jag ingen kur denna gången för kroppen skulle vila o blabla. Men jag har testat likadant denna månaden o inget händer. Blir bara så trött!!

• mammawannabe

Hej på er!

Först: Magis, stort GRATTIS till lilla Naemi!

Kan inte låta bli att undra, har du tänkt låta läkaren som helt dömde ut att ni skulle kunna få bio-barn få veta att det visst funkade?

Nämen babblar: Så kul med plusset men skit med blödning!

HK: Tråkigt med mensstrul! Bra att du fått tid att kolla upp det.

Strumpan: Oj, vad snabbt det går med graviditeten. Härligt att allt är bra!

Cia: Nedräkning verkligen! Låter bra att ni ska hålla er hemma så länge det går så att vi kommer ha ordentlig koll på läget när det väl sätter igång.

Bling: Skönt att väntan på utredningsstart snart är över! Är det v 34 ni ska på första besöket. Vi ska v 34 till Lucina första gången.

Mamarazzi: Nej skit vad tråkigt med mens. Dina symtom var ju klockrena grav-symtom ju.

Poppy: Hur går det med svampen? Du kanske redan använder det men om inte, jag har haft bra nytta av ACO´s imtimgel som "efterbehandling" efter själva svampmedelkurerna. Tycker att slemhinnorna blir extra känsliga precis efter jag har medicinerat med risk att svampen kommer tillbaka och då har Imtimgelen fungerat bra. Den har bra ph-värde också.

Finesssan: Lilla Vida fortsätter att charma mig av stolen. GUD så söt! Kyss

LillaD din sötis:  Förstår att det kan kännas tröstlöst, 10 mån är en lång tid. Om du är deppig, låt dig få vara det gumman. *kramar om* (ingen styrkekram  bara en varm tröstkram)

• StoraD

hej mw! hur är det med dig raring! (nä, några styrkekramar vill jag inte ha! )

usch då grynet, men jag antar att du får dubbelkur nästa cykel? vi hoppas på den istället!

• mammawannabe

Grynet: Visst var det du som skickade länken med lejonet!? Så fin!! Är ömhjärtad när det gäller kattdjur i alla former redan i vanliga fall och nu mitt i min kur med gulkroppshormon är jag hur blödig som helst. Fick en riktig gråtattack till filmsnutten, snacka om rensade tårkanaler!

• mammawannabe

Tack lillaD, det är okej, gråtmild men med övriga biverkningar av hormontabletterna är det inte så farligt faktiskt.

• mammawannabe

Men LillD: Kan det vara Pergon som spelar ett extra spratt med din sinnesstämning on top på allt annat? ingen tröst om det är så, jag vet, men kanske liiiiite skönt att kunna lägga ut något av eländet på en extern faktor om du förstår vad jag försöker få fram. 

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7