• Maskros67

VIHPS VII

Detta är del sju i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

Länk till brudarna på "andra sidan":
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m31667006.html

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Svar på tråden VIHPS VII
  • infan

Instämmer i önskan om att det blir en regnbåge för Caribe och man! Skickar med den vackraste, sorgligaste och hoppfullaste versionen jag vet av Somewhere over the rainbow

• infan
    på dej också Lilja! Vi två smyger ju lite i kulisserna nu för tiden men attans vad vi kan tajma in det ibland och vara online SAMTIDIGT!!! Hur har du det med allt? Ni höll väl på att renovera ni också (som alla andra). Klara? Hur går det med golfrundorna?
  • Caribe

Kramar om Lilja och Infan hårt, blir så glad varje gång man hör ifrån er! Och ert pepp värmer extra mycket önskar en regnbåge stor nog för oss alla

Apropå renovera om man inte har projekt så skapar man sig ett, vi har haft grå plattor på hela vår framsida av huset och det ser lite trist ut tyckte jag, så vi rev upp ett stort parti plattor framför huset och åkte och köpte rött grus och fyllde ut med och satte utemöbler på samt lade rött grus på uppfarten, vi har en röd tegelvilla så det piggade upp betydligt
    Härnäst skall vi måla om hallen, vi har nyss bytt ytterdörr så det behövs, tur att man kan fixitrixa på huset annars skulle jag bli galen.....

På fredag firar maken och jag 5 år och vi skall ha picnic på ngt mysigt ställe hade vi tänkt, har ni några förslag? Vi är gärna lite ifred....

• lilja71

Har inget bra förslag på picnicställe...däremot så ska jag ta med min mor på ngn trevlig restaurang på torsdag kväll i sthlm. Kan någon av er (stockholmare) rekomendera något mysigt ställe, gärna något som ligger rätt centralt?

• lilja71

skulle ju även svara infan ang. renoveringarna så går det framåt...vi har massa projekt på gång och vi verkar aldrig bli färdiga Golfen har fått ligga tillbaka för renovering ett tag men nu måste jag ta tag i det lite, tog en runda i helgen med en granne. (hon är 72 år) vi spelade bra ihop

• Caribe

M/S Gerda på Kungsholmen är ju mkt trevlig bredvid ligger en annan trevlig restaurang som heter "Kungsholmen"!

• infan

Caribe: att lyfta ett sort parti stenplattor är ju precis vad man känner för när termometern visar över 25 grader - nope! men jag förstår dej: det känns så himla bra att greja och fixa så då är det klart att man gör det! Vaddå? "Lite ifred"? Min erfarenhet säjer mig att man ALDRIG är ifred där man tror att man ska få vara det och ifred där man inte tror att man ska vara det. Fast, jag skulle väl inte föreslå plattan direkt!

Lilja: vad roligt med er renovering också! Och färdig blir man aldrig. Vi har inte hunnit runt i alla rum här hemma men vissa rum har vi gjort två gånger istället! Kul att golfa med grannen och ännu roligare att det funkade bra.

• Caribe

Till Lilja: Sen har du ju "Pontus by the sea" nere vi skeppsbron, fast det är dyrt.....

Infan det går så lätt så att lyfta plattor i 25 grader - jag var ju nybliven ruvare så jag pekar och maken gör hihihi

Svar på tråden VIHPS VII