• infan

VIHPS VII

Hejsan, kikar in efter ett litet uppehåll och hoppas att allt är bra med er alla.
    Anar att Caribe är i sprutartagen? Håller tummarna!!!

Jag ska försöka få till en samtalstid hos läkare på kliniken. Jag förstår fortfarande inte vad som gick fel, sambon förklarar så gott han vet men det räcker inte på långa vägar för mig. Han vill också få svar på ett antal saker som han funderat över sedan han satt där brevid och såg hur allt gick åt helvete. Nej, jag har inte smällt detta - kommer inte att kunna göra det förrän jag vet mer. Är inte heller helt ok i de nedre regionerna än men det är definitivt mycket bättre och jag tänker inte på det så mycket länge.

Kram!

• infan

Malu: jag såg också att de skulle sända en temakväll om barnlöshet på lördag. Bra tänkte jag först och jag kan fortfarande tänka att det bra. Men sedan, precis av det skäl du säjer, så känns det lite konstigt: när de visar statistik över vilka program som folk tittar på mest så kommer alltid schlagerfestivalen i topp (fast ingen säjer att de ska se den ) - är inte det lite tråkligt att ett ämne som barnlöshet ska konkurrera med det?! Hur många kommer se barnlöshetsproblematik? Känns det som en skoj uppladdning för för "vanliga-svensson-som-bli-med-barn-när-de-ser-en-unge"? Knappast. Och så kommer tittarsiffrorna vara nere på noll och så kan de nöjt kontatera att hoppsansvejsen det där med barnlöshet var tydligen inte något aktuellt eller intressant ämne...
    OJ vad jag kom loss!
    Du är väl ingen hemsk mamma som vill att vildingen ska komma ut - du vill ju det för att det ska vara tryggt och bra!

Sessan: härligt att rådgivningen gått så bra!

Masksros: datingtrubbel eller??? (Jag som är lite efter ska försöka komma ikapp!)

• infan

TJOOOOOHOOOO Caribe! Det låter ju alldeles alldeles toppen! Sällar mig till klungan som står och håller tummarna och hoppas för er skull!

• infan

Heja heja till herr och fru Anderssons ägg och spermier! Må de mysa till sig riktigt bra ihop! 6 ägg är BRA BRA BRA - man ska inte jämföra för alla har olika förutsättningar och du har ju fått ut många fler förut, men 6 ägg slår mitt äggrekord BIG TIME och det vore väl själva 17 om det inte i alla fall blev två små gynnare!

• infan

Måste bara in och fråga om Caribe har hört något om hur det har gått för äggen??? Smäller av av nyfikenhet och önskan om att det har gått bra!

Kram på er!

• infan

Instämmer i önskan om att det blir en regnbåge för Caribe och man! Skickar med den vackraste, sorgligaste och hoppfullaste versionen jag vet av Somewhere over the rainbow

• infan
    på dej också Lilja! Vi två smyger ju lite i kulisserna nu för tiden men attans vad vi kan tajma in det ibland och vara online SAMTIDIGT!!! Hur har du det med allt? Ni höll väl på att renovera ni också (som alla andra). Klara? Hur går det med golfrundorna?
  • infan

Caribe: att lyfta ett sort parti stenplattor är ju precis vad man känner för när termometern visar över 25 grader - nope! men jag förstår dej: det känns så himla bra att greja och fixa så då är det klart att man gör det! Vaddå? "Lite ifred"? Min erfarenhet säjer mig att man ALDRIG är ifred där man tror att man ska få vara det och ifred där man inte tror att man ska vara det. Fast, jag skulle väl inte föreslå plattan direkt!

Lilja: vad roligt med er renovering också! Och färdig blir man aldrig. Vi har inte hunnit runt i alla rum här hemma men vissa rum har vi gjort två gånger istället! Kul att golfa med grannen och ännu roligare att det funkade bra.

• infan

Kram till Fisken.

Kan inte hålla mig, är lite nervös... Om ni läser det här i morgon på morgonen eller förmiddagen så genomgår jag ytterligare ett äp. Det är äp nummer 7 (helt ofattbart!) men som ni vet så har vi ju "bara" gjort 5 ivf. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det denna gång inte ska inträffa något - är fullkomligt blockerad och den här gången har det varit sambon som hållt i allt (tidsbokningar, hämta ut ovitrelle, säja till när jag ska börja kissa sticka etc). Inte så att jag inte vill göra detta, det har bara inte gått att ta in det. Det som hände förra gången kan inte hända denna gång för nu kör vi singelnål och skippar att spola äggblåsan - allt för att underlätta den mentala biten.

Snälla, snälla, snälla, snälla... låt det finnas ett ägg..

• infan

Nej ni tjejer, det var inte vår tur den här gången heller. Inget ägg stod att finna. Hade två blåsor (!!!!) men inget ägg. Om det har något samröre eller ej är ju svårt att säja. Troligtvis en dålig cykel, sånt som alla har men som vi såklart prickar in. (Anar ni ett visst mått av bitterhet så finns det säkert här, men jag tänker baske tillåta att känna så idag.). Fick MYCKET bedövning denna gång och känner endast lite lite. Smärtminnet har annars varit något av det jag varit mest nevös för. Hann ju knappt bli smärtfri mellan äggplocken och så som det var efer förra gången var en mardröm.
    Nu är det dax för sängen, är helt slut av all anspänning, känslor och tårar.

Sessan: Stor stor kram och ett innerligt grattis på din födelsedag.

• infan

Caribe: En stor stor kram och jag känner så oerhört mycket med dig/er! Som lök på laxen eller grädde på moset eller någon-annan-konstig-liknelse så hände detta med jobbet...! JUST NU?! Jag är övertygad om att du tar rätt beslut, vilket du än tar. Du är klok och har fast förankring även när det blåser som hårdast. Även om du tänker att du för några år sedan glatt hade tagit pengarna och letat upp ett nytt jobb och kanske "grämer" dig lite att du väljer annorlunda idag så är det ju just idag du ska välja. Och just idag är detta kanske det bästa alternativet eftersom du känner så som du gör. Man kan inte se tillbaka och tro att man är exakt samma - även om vi tycker att vi står och stampar så har det skett radikala förändringar i hur man ser på saker och ting, vad man inte längre tar för givet. Trist? Ja, kanske på ett sätt men kanske inte på andra. Stor stor kram igen!

Kramar till er övriga också såklart! Här har det varit och är fortfarande tufft, tufft, tufft. Det blev liksom en dubbelsmäll av det hela till slut. Försöket nu slogs mentalt ihop med försöket som gick åt helvete pga tekniska orsaker. Jag har väl inte riktigt tagit till mej hur jag egentligen kännt. Nu när det gick som det gick med det sista och sommaruppehållet kommer och jag inte längre behöver vara på tårna och ladda ladda ladda orka orka orka så pös jag ihop i en hög. Reser mig igen, men det får ta den tid det tar.

• infan

Har nu haft samtal med vår fantstiska läkare och fått rådet äggdonation. För oss är detta en gigantisk fråga. Känns som om alla släpper hoppet om oss när det gäller att fortsätta och det känns så jävla ensamt och tungt. Jag bara gråter och gråter och gråter. Till råda på eländet så slutar läkaren, vårt ankare i hela processen. Vi har fått kallelse till nybesök inför landstingsfinansierat ivf. Känns helskumt att bege sig till ett annat ställe. Dessutom riskerar vi faktiskt (enl läkare) att få besked även från dem att de inte tycker det är någon idé att försöka med ivf. Vi har ju testat allt man kan testa inom den svängen. Jag är helt förtvivlad.

• infan

Malu Just nu kan jag varken ta ställning till det ena eller det andra, inte ens tänka kontruktivt. Gråter och skakar och är ett emotionellt vrak. Det är ju inget nytt, det som däremot är nytt är att det lilla lilla hoppet krympt till en svag liten prick. Tänker så mycket på de vackra embryona vi fått tillbaka (ser dem framför mig!), de tre graviditeterna som inte fick fortsätta och det känns så djupt djupt orättvist att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
    Just för att vi har uppnått tre graviditeter så är det inte heller säkert att vi accepteras för ÄD...
    Det enda jag ser när jag blickar framåt är mej och sambon, ensamma.
    Försöker förtvivlat tänka att det kan bli en bra sommar men kan just nu inte se förbi alla släktingar som kommer att passera som ett lämmeltåg och där alla har ett, två eller tre barn.
    Nä, just nu är det nattsvart.

• infan

Malu??? Ingen som hört något? Zynk? *nervös och lite orolig*

• infan

Nu gråter jag igen - fast av lättnad och glädje för Malu m fam TACK Zynk för rapport!

• infan

Önskar er alla en trevlig sommar! Jag kikar kanske in lite då och då men inte speciellt mycket. Jag hoppas ni får det bra: mycket sol, bad, god mat, avkoppling och definitivt mycket "lööööööve" (om den kommer i form av en älskad respektive, en ny liten dotter, vänner, husdjur spelar ingen roll - bara ni får den!).
    Sköt om er, kram!!!

Svar på tråden VIHPS VII