• Maskros67

VIHPS VII

Detta är del sju i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

Länk till brudarna på "andra sidan":
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m31667006.html

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Svar på tråden VIHPS VII
  • Sommar prinsessan

Idag är det min födelsedag.
    Sitter på mitt kontor å gråter. För fjärde året i rad glömmer Fredrik av att jag fyller år!
    Vi pratade om just detta på familjerådgivningen. Freddan har med sina intjänade hundläger pengar betalat för min "nya" bil å sa att endel av bilen blir min födelsedagspresent. Jag sa då att jag betalar tillbaka till honom det viktiga för mig på min födelsedag är att han kommer ihåg att säja grattis å bara får mig att känna mig speciell inte viktigt med någon present för mig. Påminde honom i måndags men inte ett ord eller någonting idagGråter
    har skickat ett sms där jag skrev att jag är jätteledsen å att det gör sååå ont i mitt hjärta att han gör såhär...

Det är de som ibland går vilse som finner de nya vägarna
  • Caribe

Nejmen Sessan Gråter

STORT VARMT GRATTIS TILL DIG VÄNNEN, HURRA HURRA HURRA HURRA!

• Maskros67

Sessan: Grattis på födelsedagen med massor med kramar Kyss

Och jag slänger mig genast i bilen för o komma o hänga upp Freddan i ögonlocken Skrikandes
    Hoppas för hans skull att han planerat nåt till kvällen

Infan: åh va spännande. Håller tummarna hårt, hårt för att det ska finnas ett fint ägg o att det går någorlunda smärtfritt.

Har ni problem med att komma in på FL? Jag har försökt hela förmiddan men inte lyckats förrän nu

Pratade med orsingen igår, o han har lovat bot o bättring. Jaja, vi får väl se. Sa åt honom iaf att om det inte blir bättre så har han mig inte kvar länge till. Var rätt hård o rakt på sak, så det inte finns några utrymmen för misstolkningar. Han höll med om att det var dåligt av honom att inte höra av sig, men hade ingen bra förklaring. Tror det tog rätt hårt på honom när jag talade om att han fick mig att känna mig värdelös genom sitt beteende. Det ville han absolut inte att jag skulle känna.

Kram alla godingar!

• copycats

Hej brudar

Sessan: Min underbara vän Jävla karl du har!!!! Förstår precis hur du känner det just nu! Vi som pratade igår och allt som kändes så bra för dig nu! Fan vad arg jag blir på honom nu

Grattis i alla fall gumman

Infan: Halleluja bruden....du är min hjälte Du är en stark kvinna på alla sätt och vis!!

Maskros: You go girl Bra att du sätter ner foten och visar vad du vill och tycker

• Maskros67

Hej Copy! Japp, ibland måste man

• Maskros67

Men va drygt! Nu går det inte posta inlägg i bloggen heller  är det bara hos mig det krånglar???

Hoppas Infan kommer med rapport snart!

• infan

Nej ni tjejer, det var inte vår tur den här gången heller. Inget ägg stod att finna. Hade två blåsor (!!!!) men inget ägg. Om det har något samröre eller ej är ju svårt att säja. Troligtvis en dålig cykel, sånt som alla har men som vi såklart prickar in. (Anar ni ett visst mått av bitterhet så finns det säkert här, men jag tänker baske tillåta att känna så idag.). Fick MYCKET bedövning denna gång och känner endast lite lite. Smärtminnet har annars varit något av det jag varit mest nevös för. Hann ju knappt bli smärtfri mellan äggplocken och så som det var efer förra gången var en mardröm.
    Nu är det dax för sängen, är helt slut av all anspänning, känslor och tårar.

Sessan: Stor stor kram och ett innerligt grattis på din födelsedag.

• Sommar prinsessan

Har pratat med F i telefonen å han sa att jag ställer orimliga krav på honom. Han har så mycket i sitt huvud med jobbet så det första han tänker på när han vaknar på morgonen är jobb å inte att det är min födelsedag. Sedan sa vi massa annat till varandra å så säjer han att han tycker att jag ska skaffa fram skilsmässo papper å sälja huset.
    Jag bröt ihop fullständigt å bara bölade å bölade å la på. Sedan pratde vi igen å han ansåg att jag inte var tacksam över någonting som han gjort /gett mig. Då sa jag att jag önskade mig en enda sak i födelsedagspresent å det var att han skulle säja grattis. Sen bad jag att få fortsätta jobba.
    Senare skickade han ett sms där han skrev följande:
    Jag är ledsen men det spelar ingen roll vad jag gör för du är aldrig nöjd
    jag älskar dig över allt som finns på denna jord
    men jag kan aldrig visa detta Min tanke var att denna dagen skulle bliså bra som du ville men icke
    Grattis på din 34:e födelsedag även om det inte spelar någon roll.
    Även om det är svårt att förstå så är du mitt allt och jag vill inte skiljas från dig, jag älskar dig

jag ringde upp honom å sa att det visst spelar roll att han säjer grattis! Det är ju därför jag blir så ledsen just för att han inte gör det.
    Sedan frågade jag varför han bad mig ordna skilsmässo papper när han inte vill skiljas?
    Då svarade han att det är ju enklast så. Vi gick sedan å åt lunch med några av mina jobbarkompisar. Vi ska prata igenom detta ikväll. Någonstans i vår kommunikation oss emellan blir det fel. Hoppas på en bra lösning!
    Tack för att ni finns!!!Kyss
    Massor med bamsekramar till InfanKyss

Det är de som ibland går vilse som finner de nya vägarna
  • lilja71

Usch, vad mkt tråkigt det var på tråden idag! Skickar massa kramar till Sessan och Infan!
    Tänker på er!

Grattis på födelsedagen Sessan!

Svar på tråden VIHPS VII