• Maskros67

VIHPS VII

Detta är del sju i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

Länk till brudarna på "andra sidan":
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m31667006.html

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Svar på tråden VIHPS VII
  • lilja71

Gomorrn! Inga brudar här idag? Kram på er!

• Maskros67

Gomorron Lilja, jo jag hittade just in här. Massor att göra när det varit stängt en dag, mina kunder runt om i världen var flitiga o skickade en massa order o mail i fredags

Jag kan fortfarande inte skriva nåt i min blogg Skrikandes vansinnigt irriterande!

Hoppas alla mår bra! Kram på er!

• Caribe

Hej tjejer

Är lite låg idag har fått brun spotting testdag torsdag men hoppet är inte stort....

Sen skall jag få reda på denna veckan om jag får behålla mitt jobb eller som jag tror att jag kommer bli omplacerad till ngn annan tjänst och att det inte kommer innebära ett steg uppåt direkt... jag är ju normalt väldigt social, men just nu orkar jag inte byta avdelning och få nya arbetskollegor, känner mig trygg där jag är... där folk vet vad jag går igenom eller är intuitiva nog att inte ställa frågor som "ska inte ni skaffa barn?" "om du slappnar av och inte tänker på det så skall du se att det händer?"......

Helgen var väldigt skön iallafall!

Extra stor kram till Malu idag!!!

Kram tjejer

• Ma Lu

Stor kram till Caribe. USch vad jobbigt... Tänker inte ens berätta om alla som haft spotting både den ena och den andra dagen och som det sen gått bra för. Det vet du redan. Men jag håller tummarna!

Skit med jobbet Min A har samma grej på G på sitt jobb. Eller, hela företaget drar in ca 20% av personalen i Sverige och det enda de vet i nuläget är att det kommer försvinna 3-4 pers från avdelningen... A:s anställning borde inte vara i fara men däremot ligger han till precis som du att hans tjänst som den ser ut nu inte kommer finnas kvar utan det bliur andra uppgifter och inget mastodontkliv uppåt direkt. Blä! Hoppas det ordnar sig! Det brukar ju faktiskt göra det...

TAck för att du tänker på mig idag iaf Det känns vemodigt coh jag saknar den lilla fina oerhört men samtidigt är jag så tacksam över att vi faktiskt fick henne. Jag ska strax gå coh klippa mig och sen ska jag handla prinsesstårta till efterrrätt och lite ljusrosa kvistrosor som vi ska åka till graven med ikväll

Jag är gasnka off i värmen (äntligen lite svalare idag!) och är inte så alert men läser allt ni skriver. KRAMAR!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maskros67

Caribe: varmaste kramarna till dig, hoppas det ordnar sig med jobbet. Och säger som Malu, spottings *fnys*

Malu: skönt för dig att det blev lite svalare idag. Hoppas ni får en fin stund vid graven.

Har iaf bestämt mig för den dansande bankmannen nu hade tänkt skriva i bloggen, men det funkar ju inte. Återkommer med detaljer där när det funkar igen.
    Känns lite jobbigt, men samtidigt rätt underbart, har bara lite dåligt samvete o tycker lite synd om den andra, men han gjorde bort sig i helgen igen, så han får ju faktiskt skylla sig själv. Nu verkar han dock ha vaknat o fattar vad det handlar om, för sent tyvärr o antagligen inget bestående heller

Ha en skön kväll alla!

• Caribe

Maskros - satt just och funderade på vad du skulle skriva i bloggen.... och blev lika irriterad som du att den inte funkade, spännande att följa ditt singelliv ju! Men då hoppas jag att ditt singelliv är över nu då vill veta mer om bankmannen vid tillfälle samt höra om hur den andre och vad han ställde till med i helgen!

Säger som Maskros till dig Malu, hoppas ni får en fin kväll vid graven, ljusrosa kvistrosor är underbart vackra! Kramar i massor!

Jobbigt att din man har samma situation som jag på jobbet, hoppas det ordnar sig för oss bägge!

Nu skall jag pigga upp mig med att shoppa en fin vardagsrums taklampa fick ett presentkort igår som försenad födelsedagspresent

Kram Kram

• xena

Hallå!

Nu var det länge sedan jag skrev igen, men jag läser nästan dagligen tråden i allafall. Här har sommaren varit och försvunnit . Häggen blommade lagomt till studenten, och solen och värmen har funnits här. Men i går vände allt, och nu är det kallt. På min ritt med hästen i kväll var det 8 grader och regn . Ni må tro vi är avis på eran sommarvärme! Men stackarna högre upp i landet fick snö i natt, så vi har det inte värst .

Men studenten följer en hel del jobb för sådana som oss . Mycket ungdomsfylla, men det har varit en rolig arbetshelg! Trivs som fisken i vattnet!

För att tjata om våra "papper" så är allt inlämnat och står inte längre i våran makt att påverka något. Väntar nu på besked att papprena landat i Thailand. Har inhandlat lite mer babykläder. Kan inte hålla mig, det är så roligt!

En extra kram till Infan, finns inte ord för allt skit som drabbar dig. Samma till Caribe som känner sig låg på grund av båda anledningarna. Jag håller tummarna! och MaLu som idag får hälsa på sin ängladotters viloplats.

Maskros, jag tror du gör helt rätt i att byta karl. Ett förhållande ska inte börja på det sätt det var med snickaren. Då får han ha hur många ursäkter som helst!!! Nää satsa på den dansanta i stället!

SS, hoppas ni kan klara upp denna kris också! Ni verkar ändå starka tillsammans. Tror att de finns många äkta, fina känslor mellan er, trots allt.

Lilja kul o se dig!!! Har du något mer försök på G?

• Ma Lu

Nyfikna jag satt cokså och svor över att missa delar av Maskros dejtingblogg TAck så hemskt mycket för uppdatering här *gottar mig i skvallret*

TAck för era tankar och kramar på ELmas dag Det blev fint

Måste uppsöka sängen så jag skicakr in en gruppkram Natti!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • lilja71

Skäms för att jag missade att skicka en extra kram till Malu igår, blev tårögd när jag läste om att ni köpt prinsesstårta och vad fint det lät med rosa rosor! Skickar extra varma tankar och kramar till dig idag!

Xena: inga nya försök på G här, inväntar op istället så det verkar ta ett tag innan det blir nytt försök (läs till hösten)

Maskros: håller med övriga...är så kul att följa dina datinghistorier....väntar på att din blogg ska funka igen

Caribe: håll modet uppe ett par dar till, gumman! Jag håller en tumme stenhårt i allafall! Kram

till er alla

• Caribe

Godmorgon tjejer!

Lilja vet hur det känns att gå och vänta på operation... fick ju vänta 1 år på struma operationen och det var inte roligt! Men det är ju en bra period att få vila från barnverkstaden iallafall att få njuta av sommaren och sen köra igång med nya batterier i höst! Är hyfsat säker på att det inte funkat för mig den här gången heller så då får vi göra sällskap i höst istället!

Xena vad roligt att få rapport från dig, har gått och funderat på hur du trivs på ditt jobb och du verkar stortrivas roligt! Spännande att papprena är skickade, nu hoppas jag att ni får mirakulös tur och att det går snabbt snabbt tills ni får bli föräldrar kan förstå att det är härligt att shoppa barnkläder, ni vet ju att ni blir föräldrar det är bara en fråga om när

Malu skönt att det gick bra igårkväll, tänkte på dig!

Att maskros blogg inte fungerar borde vara högsta prio på FL att fixa, det kan vi ju inte leva utan

Hur gick det för sessan i helgen, pratade ni ut något du och din man? Hoppas det!

Copy du får hålla oss informerade om hur det går med jobbet, jag får kramp i tummarna men fortsätter hålla dom tills jobbet är ditt

Kram Kram

Svar på tråden VIHPS VII