• Maskros67

VIHPS VII

Detta är del sju i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

Länk till brudarna på "andra sidan":
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m31667006.html

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Svar på tråden VIHPS VII
  • Caribe

Maskros nu har jag läst bloggen "spännande" och det känns verkligen rätt att du släppte orsingen, så där kan du ju inte ha det, tycker du haft en ängels tålamod redan! Tycker oxå att bankmannan låter bättre och bättre

Själv har jag gått hem från jobbet... har haft samtal med min chef angående omorganisationen... min tjänst skall tas bort helt, jag har ju haft en ganska avancerad assistent tjänst med en hög lön över 30 tusen och nu fick jag valet att antingen få en halv miljon i avgångsvederlag eller att byta ner mig till en helt annan tjänst att ingå i en typ av sekreterar pool men bara basic uppgifter.... så himla jobbigt alltså den normala carina hade ju tagit avgångsvederlaget och fixat ett nytt jobb fort som 17 och tjänat en hacka men den jag är nu behöver trygghet, kända och förstående ansikten, att kunna vara borta för ivf titt som tätt och få göra bruttolöneavdrag.... vet inte om jag pallar att söka nytt jobb, börja på nytt jobb som man känner sig nuförtiden? Suck måste bestämma mig till fredag.... kul med detta och testdag imorgon....

• Ma Lu

Nääää, Caribe Det här behövde du inte just nu... Inte just nu. Idag typ. Småningom kan jag inte låta bli att tänka att det finns en mening med det och att det kommer leda till något gott! men idag var det tufft...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • tickan

Caribe: Usch, inget roligt val du har framför dig! Både för- och nackdelar med båda alternativen. Önskar att du hade sluppit...

• lilja71

Caribe: kom igen, klart du tar stålarna och fixar ett bättre jobb!! SKickar en stor kram och en spark i rumpan! Du kommer fixa detta galant!!

måste läsa Maskros blogg nu.

Kul med bebis på fredag Malu, hoppas det går fort och lätt! Kram

Kram till alla andra också, jag är lite stressad så jag hinner inte skriva så mkt mer.

• Maskros67

Caribe: oj, jag satte mig käpprätt upp i stolen här! Ta bort tjänsten helt o hållet? Hade inte förstått att det var ett alternativ.
    Men, på ett halvår hinner du med flera försök, OM det skulle vara nödvändigt, plus att du ju får en hel del pengar så du kan betala dem kontant. Tror absolut inte du kommer ha nåt problem att hitta ett nytt lika bra eller bättre jobb. När du väl hittat ditt nya jobb så kommer de ha full förståelse för att du måste springa ut o spy på förmiddagarna
    Men, jag förstår att det känns skitjobbigt, o inget man vill behöva besluta precis nu, mitt i ivf-kaoset. Snacka om dålig tajming.

Stor kram till dig vännen

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Caribe

Hej tjejer

Som väntat testade jag minus man blir ju alltid knäckt oavsett hur mkt hopp man haft men nu får jag bita ihop och hoppas på att Sophia går med på att jag får göra ett 6.e försök efter sommaren.....

Sen har jag legat vaken hela natten nästan och funderat på mitt jobb och jag känner att jag inte har ngt val annat än att stanna... man får inte en så bra lön och så många förmåner som jag har så lätt och jag behöver känna mig lugn för ekonomin framåt om vi tvingas till andra beslut såsom äggdonation eller adoption, så jag kommer få bita i det sura äpplet att inte ha ett stimulerande jobb men ändå ha tryggheten....

Kram Kram

• lilja71

Åh, nej Caribe! Är ledsen med dig, gumman!! Finns inte några tröstande ord att säga, tufft att du har det här med jobbet också att ta ställning till. Det räcker tydligen inte med en motgång i taget! Skickar över varma kramar, jordgubbar och choklad till dig idag (ja champange också men det kanske mer låter som man ska fira då och det är ju inte meningen?!) Ta hand om dig gumman!

• Caribe

Tack Lilja ja snacka det är allt på en gång!

Skulle så gärna vilja ta pengarna och dra, man vill ju helst inte vara kvar på ett ställe där dom inte satsar på en.. men å andra sidan så är jag väldigt omtyckt i organisationen det är bara att jag har en väldigt knäpp chef som inte kämpar för mig, men saker och ting kan ju förändras framåt + att jag kanske slipper honom som chef! Men med tanke på att vi har lån på vårt hus och kanske behöver låna mer pengar om det blir vidare med adoption eller ÄD så känns det viktigt med en bra fast lön, tror utredarna tittar på fast anställning och hur många år man varit anställd oxå när det gäller adoption...

Sen har jag förmåner som inte går av för hackor, har 6 veckors semester, har betald tandläkare upp till 5000 om året, har betalda recept, har betalda läkarkvitton, har betald friskvård 1000 om året, bruttolöneavdrag ivf, bonus varje år, har betald träning, har betalt sl kort har betald mobil även privat, har eget gym i huset med privat träningsinstruktör och olika träningspass och det är värt guld för mig... ja  det är inte så lätt att ge upp allt det där... sen har jag bara 2 pendeltågstationer från mitt hus till jobbet samt kan samåka med maken varje dag....

• lilja71

Jag förstår att det är svårt att byta när man har det så bra, det är inte många företag som har såna förmåner som ni har. Man måste väga in helheten innan man tar nått beslut. Det brukar dock vara så att det är jobbigast innan man tagit beslutet om hur man ska göra, när du väl har bestämt dig så kommer du må bra med det!
    Har du ringt kliniken än? Vad får ni betala för varje försök nu? Det känns förjäkligt att vi ska behöva kämpa vidare med IVF, vi är inte många kvar nu. Usch, jag slår det ifrån mig varje gång tankarna börjar mala det är så jobbigt.

• Caribe

Nej det är verkligen en liten % som inte lyckas trots så många försök.... så himla hemskt när man tänker på att vi tillhör den lilla %-en. Att de andra kämparna här på tråden har 1 åriga barn och fortsätter med barn nr 2..... ursch när man tänker så så blir det mörka mörka hopplösa tankar! Måste oxå jobba på att tränga undan allt nu! Hoppas det går bra hos sophia för utan hopp är det svårt.... ska träffa dom i eftermiddag, jag betalar 30 tusen varje gång men gör bruttolöneavdrag så det blir som 20 tusen.

Svar på tråden VIHPS VII