• Banzai

Problem med sköldkörteln? Del 9

Då var det dags för en ny tråd igen

Den gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

www.thyroid.se

Många undrar vad som är rätt värden så jag skriver in det jag har fått reda på

TSH = 0,2-4,0
    T4 = 9-19
    Trak = mindre än 1

Mycket matnytigt även här
    www.karolinska.se/templates/DivisionStart____72887.aspx

Del 1 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m9133340.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m11317459.html
    Del 3 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m14129027.html
    Del 4 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17111361.html
    Del 5 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20302895.html
    Del 6 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m23642893.html
    Del 7 www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26671239.html
    Del 8 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

Denna länk är absulut inte för att skräma någon som väntar eller vill skaffa barn utan mest informations givande.

nyhetskanalen.se/1.281759/nyheter/2008/02/20/hormonbrist_kan_skada_foster

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-21 09:16
    Dags för en ny tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34631999.html

• Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9
  • Ippesmamma

Kan stress känslighet vara ett av symtomen för sköldkörtel problem? Får huvudvärk så fort jag "tänker" lite för mycket och ska skynda med något. Känner även att det blir jobbigt när det händer för mycket omkring mig, kan inte riktigt sortera, glämmer saker, hittar inte ord mm mm (har andra symtom oxå som jag vet stämmer in på sköldkörteln.)

• Loppan27

Fick reda på provsvaren idag och enligt min läkare var det ingen fara att jag är gravid, för mina värden var nästan bra. Han höjde levaxindsen ändå eftersom jag är gravid. Skönta tt veta att det inte var någon fara. Ska kolla värdena en gång i månaden. Skönt att de håller koll!

• Pucko Buffy

Av hypo blir man segtänkt och det känns som om man rör sig och tänker i sirap. Man blir glömsk och tappar ofta ord. Jag kände mig trög och korkad och mycket energi gick åt till att "hänga med" i vad som sades och komma ihåg vad som bestämts. Huvudvärk har jag oxå haft men inte mer än tidigare vad jag kan erinra mig om.

• Pucko Buffy

Loppan vad skönt att höra, det måste vara en lättnad att veta att det inte är någon fara för bebisen. Bra att de håller koll oxå.

• kev2004
    Ippesmamma skrev 2008-06-24 21:59:15 följande:
    Kan stress känslighet vara ett av symtomen för sköldkörtel problem? Får huvudvärk så fort jag "tänker" lite för mycket och ska skynda med något. Känner även att det blir jobbigt när det händer för mycket omkring mig, kan inte riktigt sortera, glämmer saker, hittar inte ord mm mm (har andra symtom oxå som jag vet stämmer in på sköldkörteln.)
    det är väl dom symtomen jag har... Jag sökte för magkatarr... stressar upp mig hela tiden och humöret går upp och ner... Det är väl dom symtomen jag kan tänka mig att jag har, men samtidigt har jag varit sån så länge jag kan minnas
    Därför undrar jag om man kan gå med detta länge.
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Kevin & Théa ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • MIJV
    Ippesmamma skrev 2008-06-24 21:59:15 följande:
    Många som har hypo eller hyper tros först vara utbrända eller ha fått ångest. Samma symtom för båda sakerna. Kroppen blir ju mer känslig, så det skulle mycket väl kunna stämma. På julafton i fjol, när jag precis hade blivit sjuk eller fått symtomen, gjorde jag ingenting, satt i mysbyxor å t-shirt, minns knappt julafton.. Var helt loj..
  • Nufsan
    Pucko Buffy skrev 2008-06-24 22:07:39 följande:
    Av hypo blir man segtänkt och det känns som om man rör sig och tänker i sirap. Man blir glömsk och tappar ofta ord. Jag kände mig trög och korkad och mycket energi gick åt till att "hänga med" i vad som sades och komma ihåg vad som bestämts. Huvudvärk har jag oxå haft men inte mer än tidigare vad jag kan erinra mig om.
    Exakt så var jag också. Jag var t o m rädd att köra bil då jag tyckte själv att jag hade svårt att hänga med i trafiken. Tyckte t o m att orden fastnade i munnen och att jag nästan sluddrade ibland
    ♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Soffeli

Loppan: Vad skönt! Då kan du slappna av och njuta på allvar! Hur mycket höjdes dosen för dig?
    Jag vill så hemskt gärna få mina provsvar också nu. Det vore så skönt att få höra att allt är ok för barnet där inne... *hoppas*

• Soffeli

Känner igen mig i vad ni beskriver när det gäller symptom. Jag hade ganska nytt jobb när jag var nydiagnostiserad och det var så jobbigt att känna hur orden inte kom fram när man pratade med någon ny kollega och försökte ge ett gott intryck. Usch!
    Jag jobbar dessutom mycket med ord (skriver jättemycket) så det var inte helt lätt där i början! Nu är allt mycket lättare o roligare.

• 3barnsmor35

Fick kallelse till röntgen av skk nu, stod att man inte ska ta sitt Levaxin 4 veckor innan us.
    När skickade de ut den? 3,5 v innan....*duh*
    Så nu lär man väl bli astrött o ännu fetare ett tag framöver, har gått upp igen redan

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9