• Banzai

Problem med sköldkörteln? Del 9

Då var det dags för en ny tråd igen

Den gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

www.thyroid.se

Många undrar vad som är rätt värden så jag skriver in det jag har fått reda på

TSH = 0,2-4,0
    T4 = 9-19
    Trak = mindre än 1

Mycket matnytigt även här
    www.karolinska.se/templates/DivisionStart____72887.aspx

Del 1 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m9133340.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m11317459.html
    Del 3 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m14129027.html
    Del 4 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17111361.html
    Del 5 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20302895.html
    Del 6 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m23642893.html
    Del 7 www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26671239.html
    Del 8 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

Denna länk är absulut inte för att skräma någon som väntar eller vill skaffa barn utan mest informations givande.

nyhetskanalen.se/1.281759/nyheter/2008/02/20/hormonbrist_kan_skada_foster

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-21 09:16
    Dags för en ny tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34631999.html

• Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9
  • MIJV

Hejsan allesammans!

Nu är det gjort, blev opererad i går morse, och sitter nu på patienthotellet. Allt har gått jättebra, var supernervös innan. Lite stramt med tejpen och små ont, men inget allvarligt. Får dock stanna kvar för att mina kalcium värden var låga så jag har fått stickningar i händer och fötter, typ som sockerdricka samt kramper.. Så dom måste kolla upp mig. Känner mig ändå lättad eftersom man är ett steg på väg mot att må lite bättre.

• Nufsan

MIJV, skönt å höra att det gick bra! Hoppas du får komma hem snart!

Pucko Buffy, känner igen mig såååå mkt! Jag har också varit arg på mig som inte tog mig iväg till läkaren på en gång! Att resa mig upp från golvet med min bebis är helt omöjligt och jag är sååååå stel. Det knakar i varje led och jag känner mig som 85 år

Ia70, ja visst är det hemskt när man blir så där pluffsig... jag lider jag med! Jag har idag köpt vätskedrivande och jag hoppas att jag iaf kan bli av med mitt vatten jag har i kroppen!

Beccisen, det låter som du är undermedicinerad. Hoppas du får svar på proverna snart!

Bröderna Bus, bra att du ventilerar

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Pucko Buffy

Härligt att ni hänger med och vrålar lite skönt att lätta lite på trycket.

• tjoohej

Fick ett brev av min läkare på endokrin där det stod att mina värden ligger inom det normala nu!!!! JIIPPII!!!!!
    OCh att jag även skulle fortsätta äta mina mediciner som jag gör nu fram tills vårt bokade återbesök o nu undrar jag...
    Nu när det ligger normalt, hur länge ska jag fortsätta med min medicin tror ni???
    Jag äter thacapzol 10mg morgon, 10mg kväll + 100mikrogram(?!?!) levaxin morgon....
    Någon som varit i någon liknande sits?!?!?

• lunaria

hahaha . får jag oxå vara med o skrika lite??. har dock snart skrikit i 7 månader så jag hoppas att man slipper det snart. känner igen beskrivningen om att man känner sig som 85 år. jag får ju bara bita ihop och försöka bära min lilla knodd fastän jag inte alls orkar det. längtar tills han tar sig fram på egen hand!! har mest ont i knäna och ryggen just nu. man vänjer sig nog vid att man är stel så jag känner inte av det så mycket idag bortsett från att jag har svårt att böja på knäna, skriva och ta av mig kläderna fast det kan ju min sambo hjälpa mig med. det är bara när jag sitter still en längre stund som kroppen "låser" sig och känns riktigt stel och värker.

lider verkligen med er som gått upp i vikt!! jag har ju överproduktion så jag ser ut som en som inte äter nå't istället fastän jag vräker i mig mat. ser dessutom ut som att jag råkat köpa för stora kläder, pinsamt värre . har ju liksom aldrig varit smal. trodde aldrig att jag skulle längta efter att gå upp i vikt igen, men jag vill ju ha tillbaks min kropp.

Luckystar: grattis till dina bra värden!! hur länge har du gått på mediciner för att få bra värden då?? vet tyvärr inte svaret på din fråga. kommer väl den dag då jag själv undrar över det så jag hoppas nån annan svarar.

• tjoohej
    lunaria skrev 2008-05-28 07:22:25 följande:
    Luckystar: grattis till dina bra värden!! hur länge har du gått på mediciner för att få bra värden då?? vet tyvärr inte svaret på din fråga. kommer väl den dag då jag själv undrar över det så jag hoppas nån annan svarar.
    Har ätit mina mediciner sen november 07 så det har ju gått ganska fort...
    Hoppas någon annan kanske kan svara som varit i min sist...
  • Banzai

Äntligen då ska man bara lyckas hitta provtagnings remisen som jag inte vet riktigt vart den blev at efter besöket då man blev nekad suck hoppas jag hittar den...

• lunaria

japp, äntligen är strejken över . men de har väl fullt upp så det dröjer säkerligen ett tag innan läkarn ringer ändå, men nu vet man ju iaf att det är på gång

• tjoohej

Jag har fått sååå ont i halsen nu sen i eftermiddags.
    Äter thacapzol o har fått info att kontakta sjukvården så fort feber eller halsont dyker upp... betyder det även nu ikväll???
    Usch vad jobbigt! visst kan jag väl hålla mig tills imorgon bitti???

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9