• Banzai

Problem med sköldkörteln? Del 9

Då var det dags för en ny tråd igen

Den gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

www.thyroid.se

Många undrar vad som är rätt värden så jag skriver in det jag har fått reda på

TSH = 0,2-4,0
    T4 = 9-19
    Trak = mindre än 1

Mycket matnytigt även här
    www.karolinska.se/templates/DivisionStart____72887.aspx

Del 1 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m9133340.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m11317459.html
    Del 3 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m14129027.html
    Del 4 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17111361.html
    Del 5 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20302895.html
    Del 6 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m23642893.html
    Del 7 www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26671239.html
    Del 8 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

Denna länk är absulut inte för att skräma någon som väntar eller vill skaffa barn utan mest informations givande.

nyhetskanalen.se/1.281759/nyheter/2008/02/20/hormonbrist_kan_skada_foster

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-21 09:16
    Dags för en ny tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34631999.html

• Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9
  • Pucko Buffy
    Svar på #170
    Usch vad hemskt att du får vänta. Tycker nog att även om det är vårdstrejk så ska du inte behöva vänta två veckor eller mer på svar. Proverna är säkert redan färdiganalyserade och skickade till din läkare.

Jag håller på sköterskorna, men samtidigt tycker jag det är skit att tredje person kommer i kläm hela tiden.
    Måtte vårdstrejken vara över snart.
  • LillaStintan

Jag har giftstruma, jag har alltid haft det, och nu föröker vi bli gravida... Jag undrar om det är någon som vet om det försvårar att bli gravid?

• Nufsan

Idag fick jag mina provsvar, tog proverna i fredags.

Jag ligger jättebra i värdena, men mår ändå pyton.

TSH 1,2 och T4 15.... bara hoppas jag blir pigg snart och slipper värken i min kropp bland annat!

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • fröken freja

Alltså mitt blodtryck har under årens lopp legat på ca 60-70/90-100. Nu ligger det på 80-85/120.

Min läkare påstår att detta är ingenting att oroa sig för... men det gör jag såklart, jag anser att man får ju se vad som räknas som högt blodtryck för individen, och inte bara kolla på allmänna ramar!!

• Banzai

Så länge dina värden är ok så ska det inte vara några problem.
    Är själv opererad för giftstruma och har en underbar son på 3½ månad.

LillaStintan skrev 2008-05-26 16:17:19 följande:
    Jag har giftstruma, jag har alltid haft det, och nu föröker vi bli gravida... Jag undrar om det är någon som vet om det försvårar att bli gravid?
  • Ia 70
    Nufsan skrev 2008-05-25 22:45:01 följande:
    Hej Miss MHär har du en som inte mår så där jättebra! Tog nya prover i fredags så jag riktigt längtar tills jag får svaren på dem...... på sätt och vis så hoppas jag att de ff är dåliga, iom hur jag mår, men samtidigt så vill jag ju att de ska ligga bra så kroppen börjar fungera ordentligt igen! Förstår att du är nervös inför operationen, helt normalt, men jag hoppas att du får säga samma sak som alla andra sen!
    Nämen hej, e du oxå "en sån där"

Jag har ätit Levaxin sedan sonen föddes för 11 år sedan. Efter Leias födelse sabbades den helt...Äter nu 150 mg Levaxin/dag o ligger nu på TSH värde 1,1 vilket ska vara bra. Mår bra (utom att jag fortfarande har lite ångestproblem vissa mornar)
    Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • Ia 70

Jo glömde säga att jag åt 150mg som högst under graviditeten med Leia så jag vart förvånad när jag fick gå ner till 75 o sedan upp till 150mg. Är det normalt efter en förlossning att värderna e lite upp o ner??

Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • Nelma

Hej på er alla! Hittade er tråd och hänger på, tänkte jag.

Fick i fredags bekräftat att jag har underfunktion i sköldkörteln, (TSH 6.4) och började medicineringen i lördags. Äter minsta dosen, men märker att jag har en massa praktiska frågor som läkarna inte hunnit svara på då jag bara har fått telefontider när provsvaren varit färdiga. Väntar på svaren från testen om antikroppar.

Känner ingen skillnad ännu, är om möjligt mer trött än jag var tidigare. Hoppas att dessa år av trötthet ska börja vara till sin ända och att detta är början på nånting bättre...

• Nufsan
    Ia 70 skrev 2008-05-26 21:59:41 följande:
    Nämen hej, e du oxå "en sån där"Jag har ätit Levaxin sedan sonen föddes för 11 år sedan. Efter Leias födelse sabbades den helt...Äter nu 150 mg Levaxin/dag o ligger nu på TSH värde 1,1 vilket ska vara bra. Mår bra (utom att jag fortfarande har lite ångestproblem vissa mornar)
    Hej tjejen!

Mitt Tsh ligger nu på 1,2 och jag mår inge bra, men förmodligen tar det ett tag innan kroppen är i balans efter att ha legat på 96 i Tsh.

Din fråga vet jag tyvärr inget om... är alldeles för ny på det här!

Kram
    ♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9