• Banzai

Problem med sköldkörteln? Del 9

Då var det dags för en ny tråd igen

Den gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

www.thyroid.se

Många undrar vad som är rätt värden så jag skriver in det jag har fått reda på

TSH = 0,2-4,0
    T4 = 9-19
    Trak = mindre än 1

Mycket matnytigt även här
    www.karolinska.se/templates/DivisionStart____72887.aspx

Del 1 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m9133340.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m11317459.html
    Del 3 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m14129027.html
    Del 4 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17111361.html
    Del 5 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20302895.html
    Del 6 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m23642893.html
    Del 7 www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26671239.html
    Del 8 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

Denna länk är absulut inte för att skräma någon som väntar eller vill skaffa barn utan mest informations givande.

nyhetskanalen.se/1.281759/nyheter/2008/02/20/hormonbrist_kan_skada_foster

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-21 09:16
    Dags för en ny tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34631999.html

• Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9
  • fröken freja
    Banzai skrev 2008-05-16 13:47:16 följande:
    Angående Strejken det kommer inte sluta förens någon Dör pga att den inte fått den vård som behövdes. Jag menar det är ju inga dåliga krav de har heller 1700 mer i månaden i år & lika mycket nästa år = 3400. Och en lägsta lön på 22000.Kan ju säga att lägstalönen på det företag jag jobbade på är 13050 bit på den.
    Ja det är inte konstigt när min väninna som sjuksköterska åker till danmark och jobbar och får 15000 mer... Inte konstigt många väljer danmark. Kanske skulle de svenska polikerna välja bort vissa saker (vilket jag ej kommer nämna här för att jag vill inte att ngn ska börja gråta) så att man kan betala vårdpersonalen vad de förtjänar.
  • lunaria

nu har jag börjat tappa hår igen. har varit bra i några månader och så igår upptäckte jag att håret blev risigt och så tappar jag en hel del. jag trodde förra gången att det berodde på att jag fått barn, men nu måste det väl ändå bero på sjukdommen?? skäms lite för att gå utanför dörren när det blir såhär. ser ju ut som att jag inte har tvättat håret på 14 dar fastän jag gjorde det igår...

• Snuvan

Måste bara komma med ett tillägg till diskussionen om strejken, jag jobbar å en bensinstation, är 25 och har ingen säljutbildning alls har varit på samma Statoil i fyra år och jag har en grundlön (utan ob) på 18600:-.
    Tycker nu verkligen inte att någon som har ett antal års universitetsstudier bakom sig och som har ansvar för andra människors liv borde tjäna bra mycket mer än mig.
    Dem jobbar säkert redan kvällar och helger och julafton och midsommar...
    Jag unnar dem varje sekund av strejk och varje öre mer dem strävar efter i lön.

• fröken freja

Nu har jag tagit levaxin i en månad men fortfarande blir jag trött efter måltider, känner mig frusen och allmänt hängig och okoncentrerad. Trodde jag skulle må bättre vid detta laget?!

• Nufsan
    fröken freja skrev 2008-05-17 17:13:55 följande:
    Nu har jag tagit levaxin i en månad men fortfarande blir jag trött efter måltider, känner mig frusen och allmänt hängig och okoncentrerad. Trodde jag skulle må bättre vid detta laget?!

Vad hade du för världen när du började äta Levaxin?

Jag började för 7 veckor sedan drygt och hade då ett TSH på 96 T4 på mindre än 3, antikroppar på 1000 och jag mår inte ett dugg bättre!

Jag är uppe i 100 ug just nu, men behöver förmodligen höja lite, men jag ska ta nya prover nästa vecka och sen får vi se vad de utvisar!

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • fröken freja
    Nufsan skrev 2008-05-17 19:27:47 följande:
    Vad hade du för världen när du började äta Levaxin?
    Jag började för 7 veckor sedan drygt och hade då ett TSH på 96 T4 på mindre än 3, antikroppar på 1000 och jag mår inte ett dugg bättre!
    Jag är uppe i 100 ug just nu, men behöver förmodligen höja lite, men jag ska ta nya prover nästa vecka och sen får vi se vad de utvisar!
    Hade TSH 5.2 TSH 8.2 och TSH 5.2 innan jag påbörjade behandlingen, har inte fått besked på hur jag har svarat på medicinen än pga den nedrans strejken!
  • tjoohej

Hejhej!

Någon av er som helt plötsligt har känt av er sköldkörtel??? Typ att den helt plötsligt blivit stor o att det kan kännas lite grann när man sväljer o har huvudet i ett visst läge?!?!? om ni förstår vad jag menar....

Har ju iof ont i halsen o äter thacapzol o levaxin så hela förmiddagen har jag suttit på akuten o väntat på provsvar men får nog ringa endokrinen i veckan för det känns ju lite obehagligt emellanåt!

Någon?!?!?

• Nufsan
    tjoohej skrev 2008-05-18 13:17:33 följande:
    Hejhej!Någon av er som helt plötsligt har känt av er sköldkörtel??? Typ att den helt plötsligt blivit stor o att det kan kännas lite grann när man sväljer o har huvudet i ett visst läge?!?!? om ni förstår vad jag menar....Har ju iof ont i halsen o äter thacapzol o levaxin så hela förmiddagen har jag suttit på akuten o väntat på provsvar men får nog ringa endokrinen i veckan för det känns ju lite obehagligt emellanåt!Någon?!?!?
    Ja, jag kan tycka mig känna av den ibland och allra helst om jag ligger ner i soffan och tittar på tv, det är som att jag skulle ha en dubbelhaka jag inte har, om du förstår hur jag menar. Min är ju iofs förstorad så det är väl inte så konstigt!

Hoppas du får svar snart på vad det kan vara!
    ♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Alfredboy

Undrar om mina prover märktes med "akut" eftersom jag är gravid??? Jag skulle fått veta mina provsvar i fredags, men ingen ringde och nu börjar jag undra om de inte kollat dem än...

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9