• Banzai

Problem med sköldkörteln? Del 9

Då var det dags för en ny tråd igen

Den gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

www.thyroid.se

Många undrar vad som är rätt värden så jag skriver in det jag har fått reda på

TSH = 0,2-4,0
    T4 = 9-19
    Trak = mindre än 1

Mycket matnytigt även här
    www.karolinska.se/templates/DivisionStart____72887.aspx

Del 1 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m9133340.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m11317459.html
    Del 3 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m14129027.html
    Del 4 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17111361.html
    Del 5 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20302895.html
    Del 6 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m23642893.html
    Del 7 www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26671239.html
    Del 8 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

Denna länk är absulut inte för att skräma någon som väntar eller vill skaffa barn utan mest informations givande.

nyhetskanalen.se/1.281759/nyheter/2008/02/20/hormonbrist_kan_skada_foster

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-21 09:16
    Dags för en ny tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34631999.html

• Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9
  • Banzai

Livsmamma: Önskar er lycka på färden Och hoppas att du får bra svar när du varit hos läkaren nästa gång.

• NinnaBus

Vill också ha en till liten, men det sket sig ju... Värdena normala sen nyår med thacapzol och levaxin. Symtomen kvar, så nu blir jag bara runtflyttad mellan olika läkare, överläkaren på medicin, allmän läkare, psykolog och nu senast neurolog. Jobbigaste symtomen nu är huvudvärk och kramper som ingen kommer på orsaken till. Senaste teorin är att kroppen är stressad, så då ska jag bara ta det lugnt och ge det mer tid!? Sjukskriven sen slutet av okt. Men jag tycker att i så fall borde väl fler råkat ut för samma sak? Har inte träffat på nån hitintills som fått samma symtom som mig av hypertyros. Vet ni nån?

• 3barnsmor35

Jag fick ett svagt plus imorse kanske inte så konstigt jag kräks...

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
  • Banzai

NinnaBus: Äter du fortfarande Thacapzol ?? i så fall ska du undvika att bli gravid det är ingen bra kombination jag blev tillsagt att inte försöka när jag åt det !!
    Från Fass.se
    Graviditet
    Risk finns att fostret påverkas. Rådgör därför alltid med läkare före användning av Thacapzol under graviditet.

Amning
    Risk finns att det diande barnet påverkas. Använd därför inte Thacapzol under amning annat än på bestämd ordination från läkare.

Mama Bean: Nej det är ju inte så konstigt då Skickar ett försiktigt Grattis

• 3barnsmor35

Tack Banzai,
    Ska kanske ringa till dr sen om jag ff plussar efter BIM, har ju haft två mf så jag tar inget för givet.

• Banzai

Mama Bean: Jag håller tummarna hårt för att det går hela vägen!!

• Alfredboy

Mama Bean: GRATTIS! Jag tänkte faktiskt på det när du skrev för några dagar sedan att du spydde...att du kanske är gravid, och så var det ju så. Håller tummarna hårt för dig jag också. Själv har jag precis fått tid imorgon för blodprov, då är jag i vecka 7+3. Hoppas det inte är försent att kolla då. Tycker att mina fingrar svullnat en massa, och så var det sist mina värden låg åt skogen....

• 3barnsmor35

Uffa, jag mår så illa o krääääker. Ska testa idag igen, var så svagt sist.
    Tack för alla grattis!

• Banzai

Mama Bean: Urs för illamående hoppas det ger med sig för det är inte kul

• Emma3

Hejsan!

Tänkte fråga er om mensen har strulat för er efter ni börjat med levaxin?
    Började äta levaxin i slutet på februari då mitt TSH värde var 14. För sex veckor sedan hade de gått ner till 6,6. Fick höjd dos och tog prover förra veckan igen men inte fått någe svar ännu.

Men sedan jag ätit levaxinet så har jag haft en kortare menscykel på bara runt 25 dagar istället för 28-29 dagar som jag brukar. Någon annan som fått så? Behöver ju kanske inte vara pga levaxinet?

Mamma till underbara Leo 070320
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9