• Banzai

Problem med sköldkörteln? Del 9

Då var det dags för en ny tråd igen

Den gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

www.thyroid.se

Många undrar vad som är rätt värden så jag skriver in det jag har fått reda på

TSH = 0,2-4,0
    T4 = 9-19
    Trak = mindre än 1

Mycket matnytigt även här
    www.karolinska.se/templates/DivisionStart____72887.aspx

Del 1 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m9133340.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m11317459.html
    Del 3 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m14129027.html
    Del 4 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17111361.html
    Del 5 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20302895.html
    Del 6 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m23642893.html
    Del 7 www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26671239.html
    Del 8 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

Denna länk är absulut inte för att skräma någon som väntar eller vill skaffa barn utan mest informations givande.

nyhetskanalen.se/1.281759/nyheter/2008/02/20/hormonbrist_kan_skada_foster

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-21 09:16
    Dags för en ny tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34631999.html

• Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9
  • Banzai

Alfredboy: Tyvärr kan det nog ta tid just nu PGA sjuksjöterske strejken var uppe och skulle ta nya prover i veckan men blev nekad för det är bara akutprover som går till lab
    Men stå på dig så att du kanske får en akut remis för provtagning jag menar det är ju faktiskt ett liv på spel om man ska hårddra det hela
    Inte för jag tror att det är något att oroasig för men jag förstår precis hur du känner !!!

• Alfredboy

Banzai: Precis, jag får väl ringa igen och tjata lite...Tänkte inte på strejken, nog kan det vara så att det tar tid pga det, men jag vill inte riskera ett liv för det!

• Alfredboy

Tack förresten för svar så snabbt, lugnade lite i alla fall

• Banzai

Alfredboy: Kan även lungna dig med att jag inte behövde ändra dosen förens i v13-14 och det var även enda gången jag behövde ändra

• livsmamma

Banzai: nu har jag äntligen fått svar från medecinkliniken, mitt tsh: låg på 0,9 och mitt T4:11
    Sen prata jag med överläkaren på bb och hon tyckte att vi skulle avvakta att skaffa barn, så fick man höra att bla bla ni e så unga och kan vänta , men de fattar inte hur psykiskt jobbigt när det enda man vill är att bli gravida...och hon säger att vi ska skydda oss...suck, har ingen lust alls att lyda hennes råd då mina värden trots allt är inom normalvärdena...

• Banzai

Med de värdena förstår jag inte riktigt varför hon avråder dig från att bli gravid äter du något annat än Levaxin om du nu hade börjat med det ??

• 3barnsmor35

Har ni kräkts av Levaxinet, jag har mått hemskt illa o kräkts en dryg vecka nu. Mår pyton...

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
  • livsmamma

Banzai: jag äter ingenting överhuvudtaget ännu, har fått en tid för ul ljud och ekg i juli...

• Banzai

Mama Bean: Jag har inte haft några såna bicerkningar du kan inta ha åkt på någon släng av magsjukan ??

livsmamma: Bara vänta o se vad de säger då med andra ord men som sagt jag ser inte några problem med att bli gravid med de värdena men det är ju jag o jag är ju inte läkare.

• livsmamma

Banzai: jag o min sambo har sagt nu att blir det så blir det=) inga kådisar här=D känner mig faktikst mer påläs än vissa läkare, och min värden är ju trots allt inom normalvärde nu så jag förstår heller inet varför dom säger så...

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9