• Banzai

Problem med sköldkörteln? Del 9

Då var det dags för en ny tråd igen

Den gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

www.thyroid.se

Många undrar vad som är rätt värden så jag skriver in det jag har fått reda på

TSH = 0,2-4,0
    T4 = 9-19
    Trak = mindre än 1

Mycket matnytigt även här
    www.karolinska.se/templates/DivisionStart____72887.aspx

Del 1 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m9133340.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m11317459.html
    Del 3 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m14129027.html
    Del 4 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17111361.html
    Del 5 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20302895.html
    Del 6 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m23642893.html
    Del 7 www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26671239.html
    Del 8 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

Denna länk är absulut inte för att skräma någon som väntar eller vill skaffa barn utan mest informations givande.

nyhetskanalen.se/1.281759/nyheter/2008/02/20/hormonbrist_kan_skada_foster

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-21 09:16
    Dags för en ny tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34631999.html

• Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9
  • MammaHela
    fröken freja skrev 2008-05-15 11:14:29 följande:
    Har underproduktion (immunsystemet attackerar sköldkörteln), började medicinering för en månad sedan. Tog 25mg i en vecka, sedan 50mg i 1½ och sedan efter dess har jag tagit 75mg, när jag berättade att jag har ont i sköldkörteln höjde han dosen till 75mg. Tog prover i måndags, ska dit nu på tisdag. Men jag har inte gått ner ett gram sedan jag började medicineringen. Verkar totalt hopplöst, hur mycket jag än försöker så stannar vikten...
    fast så fort går det inte.. Jag började med levaxin juni 2006, blev gravid och dottern blir 1 nu den 22:a.

Jag gick upp ca 20 kg under förlossningen och jag har nu ännu kvar 15 kg av det. fast jag ätit medicin så länge och har haft bra värden i 7-8 månader så står det still.

Levaxin är INFGET bantningsmedel.. Så det är inte säkert att du går ner.. Du måste kömpa som alla andra för att gå ner. Det levaxinet gör är att ge dig MÖJLIGHETEN att gå ner, utan levaxinet så kan du inte gå ner.
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Nova, Viggo & Liv ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Emma3
    Alfredboy skrev 2008-05-15 10:26:30 följande:
    Emma3: Min mens strulade när jag började med Levaxin, men åt andra hållet. Jag fick helt plötsligt jääääättelång menscykel. Sen försvann mensen helt...Blev gravid då vi hade noll koll på min äl, och slarvade lite med pessaret
    Okej tack för svaret, verkar som mensen är lite konstig, just nu har jag haft spottings 3 dagar senaste månaderna har jag haft det två dagar sedan har mensen kommit igång. Hoppas det rättar till sig. Blev du gravid fort efter du börjat med levaxinet? Hade dina värden hunnit bli som de skulle innan? Har en son på 14 månader och vi vill ha syskon till honom inom inte allt för lång framtid. Så hoppas på att jag blir gravid.
    3barnsmor35 skrev 2008-05-15 10:27:05 följande:
    Min menscykel har blivit kortare, vet inte vad det beror på. Har också 25 dagar.
    Okej oroar mig att 25 dagars menscykel är kort men de kanske det inte är?
    Mamma till underbara Leo 070320
  • fröken freja

Det jag tycker är jobbigast är att ju längre jag tar levaxin desto mer ont får jag i sköldkörteln, läkaren trodde det var för att dosen är för låg men nu har jag ännu mer ont, någon som känner igen detta eller vet vad det kan bero på?

• Bröderna Bus

Jag hade ont på höger sida av halsen när jag låg för högt i dos.
    Jag skulle ta nya prover i mitten av maj & ringde idag och efterlyste min provtagningslapp men jag får inte ta nya prover färräns strejken är slut!!!! BAH!!

• Banzai

Vet hur det är ska ta nya prover nu jag med men får inte för strejken bara akutprover som tas suck ja ja det är bara vänta ut dem

Bröderna Bus skrev 2008-05-15 20:36:26 följande:

Jag hade ont på höger sida av halsen när jag låg för högt i dos.Jag skulle ta nya prover i mitten av maj & ringde idag och efterlyste min provtagningslapp men jag får inte ta nya prover färräns strejken är slut!!!! BAH!!
  • fröken freja

Jag bor i Malmötrakten och jag kunde inte ta förra veckan men gick och tog proverna i måndags:)

• Bröderna Bus

Stod i tidningen idag att landstinget tjänar 1/2 miljon per dag så länge strejken pågår... Känns som om det kan bli långdraget!!

• 3barnsmor35
    Banzai skrev 2008-05-15 10:59:42 följande:
    Mama Bean: men vad säger du !! Hoppas att det bara var något vaising med testet!!
    Blöder nu, så det blev inget av det. Nu vill jag bara sluta känna mig gravid o sluta kräkas.
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
  • lunaria

Har inte varit inne på ett tag här, men vad säger du mama bean??!! f*n vad hemskt!! skickar dig massor och åter massor av kramar!!

• lunaria

Jag tog nya prover i måndags så på det viset verkade det inte ha varit några problem med tanke på strejken, men frågan är om någon checkar dom??!! sitter och väntar hela dagarna på att läkarn ska ringa. jag har lite att ta upp med henne för så här kan jag ju inte fortsätta att må. först konstaterar min psykolog att jag har "gått in i väggen" och jag kände själv ingen lust att leva, men sen över en natt så kände jag att livet var underbart. måste ju vara nåt fnurr med mina värden i så fall när det går upp och ner så där, eller vad tror ni??

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9